Hver femte mener det er okay at slå sine børn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.219 visninger
20 svar
0 synes godt om
17. december 2010

Dictes mor

Ja det hørte jeg lige, at berlingske har fundet ud af. Det er dybt forkasteligt, hvis I spørger mig, hvad sker der for folk?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

Mi

Hvad sker der lige i Danmark

Det kan ALDRIG forsvares at slå sine børn. ALDRIG

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

17. december 2010

B&J

Dictes mor skriver:

Ja det hørte jeg lige, at berlingske har fundet ud af. Det er dybt forkasteligt, hvis I spørger mig, hvad sker der for folk?

Desværre er der en masse forælder der føler sig afmagtet (staves) og den eneste mulighed der er i deres hovede er af slå er selv blevet slået og slet ikke sjovt.... jeg kunne aldrig ligge hånd på mit barn og gerne børn i fremtiden... det gør mig så ked af at det er den eneste mulighed nogle forælder har i hovede

Anmeld

17. december 2010

Pia.

Hver FEMTE !!! Som i tallet 5 !!!! Det lyder da helt vildt... ej det tal chokkere mig...

Selvfølgelig vil der altid være nogen der vil mene at børn ikke tager skade af en "røvfuld" Men at det lige frem er hver femte der mener det er okay, det tal chokkere mig... !!!

Anmeld

17. december 2010

Pia.

B&J skriver:

Desværre er der en masse forælder der føler sig afmagtet (staves) og den eneste mulighed der er i deres hovede er af slå er selv blevet slået og slet ikke sjovt.... jeg kunne aldrig ligge hånd på mit barn og gerne børn i fremtiden... det gør mig så ked af at det er den eneste mulighed nogle forælder har i hovede

Hvor er det frygteigt... Fysisk og Psykisk vold er så modbydeligt... Man ødelægger virkelig børn ved at yde den ene eller anden form for vold på dem...

Har også meget svært ved at takle folk der råber af deres børn - her mener jeg ikke hæve stemmen men folk der råber af deres børn det kan jeg heller ikke have...

Nå det er jo en helt anden historie...

Knus Pia.

Anmeld

17. december 2010

Stumpen

Hver FEMTE !!! Som i tallet 5 !!!! Det lyder da helt vildt... ej det tal chokkere mig...

Selvfølgelig vil der altid være nogen der vil mene at børn ikke tager skade af en "røvfuld" Men at det lige frem er hver femte der mener det er okay, det tal chokkere mig... !!!

Må man ikke slå sine børn?? Ikke engang en røvfuld?? Jamen hvordan skal jeg så lære mine børn at sidde ordentlig ved aftensmaden?? At svare når jeg spørger om noget?? At opføre sig ordentligt??

Til dem der ikke kender mig: ironi kan være anvendt...

Men er enig med dig Pia.. Hver 5.....

Anmeld

17. december 2010

Pia.

Stumpen skriver:

Må man ikke slå sine børn?? Ikke engang en røvfuld?? Jamen hvordan skal jeg så lære mine børn at sidde ordentlig ved aftensmaden?? At svare når jeg spørger om noget?? At opføre sig ordentligt??

Til dem der ikke kender mig: ironi kan være anvendt...

Men er enig med dig Pia.. Hver 5.....

Ja det tal er så skræmmende... Puha...

.... Man var ikke i tvivl om Ironi

Anmeld

17. december 2010

B&J

Pia. skriver:

Hvor er det frygteigt... Fysisk og Psykisk vold er så modbydeligt... Man ødelægger virkelig børn ved at yde den ene eller anden form for vold på dem...

Har også meget svært ved at takle folk der råber af deres børn - her mener jeg ikke hæve stemmen men folk der råber af deres børn det kan jeg heller ikke have...

Nå det er jo en helt anden historie...

Knus Pia.

Ja men desværre er det også en ting der går ind og påvirker os med når folk råber og skriger... men hver gang man handler høre du et eller andet sted hvor barnet får skæld ud det er slet ikke sjovt...

men ja det er rigtigt hårdt og det gør også tit sådan men selv begynder af slå fordi det er det man har lært jeg slog også selv dengang ind til jeg ja fik noget sundt fornuft ind i hovede da jeg flyttede hjemme fra så gik min hjerne igang og fant jo ud af det ikke giver nogle mening af slå eller virkning... men ja man burde ha bundet hænderne på ryggen..

Anmeld

17. december 2010

mor-til-vanessa

okay det var mange.

men hvordan difenere du at slå???

snakker vi om en lille røvfuld ( et klap i numsen der ikke gør ondt ) når man virkelig har været uartig eller snakker vi om lussinger og bank???

for jeg synes det er ok at få et klap i numsen, ikke hver dag og kun hvis ikke andet virker. ja det har jeg selv fået en gang eller 3. 

ved godt jeg nok bliver overfaldet nu...

Anmeld

17. december 2010

eElak

Stumpen skriver:

Jeg fangede godt ironien med det samme.... og jeg kender dig ikke

jeg synes heller ikke at det er ok at slå sit barn, men spørgsmålet er også om sådan noget som at tage hårdt fat i barnets arm, er kategoriseret ind som "at slå sit barn". Desuden - et klap i blemåsen - er det kategoriseret som at slå sit barn? Det kan jo også være et tvivlsspørgsmål.
For så kan jeg godt se meningen at tallet er så højt, som en forklaring.

Jeg har en periode med knægten som virkelig trækker tænder ud. Selvom jeg bliver frustreret, og skal tælle til 10, så ville jeg aldrig slå ham. Men for pokker... jeg kan da godt forstå hvis nogle føler afmagt indimellem.

Men jeg tror altså heller ikke at dem som føler afmagt mener at det er ok at slå. Der tror jeg at de har det værst, idet at de har "mistet besindelsen" et øjeblik og slået deres barn...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.