Hovedpine nu på 1½ døgn. pamol???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.148 visninger
16 svar
0 synes godt om
16. december 2010

Maria-s

Hej,

Jeg skriver fordi jeg nu sidder med trykkende hovedpine henaf 1½ døgn og jeg kan bare snart ikke klare det mere. Jeg har sørget for at drikke masser af væske fordi jeg tænkte det måske kunne hjælpe, men det synes jeg ikke det gør. Jeg skal bare tisse konstant istedet. Nu har jeg taget mig en kop kaffe, fordi jeg også samtidig har ondt i halsen/ ørerne. Troede i morges den stod på seriøs halsbetændelse, men det har heldigvis aftaget i løbet af dagen og sidder nu lige så meget i ørerne som i halsen.

Jeg har siden det kom frem omkring formodet misdannelser på drengebørn og det at tage panodil/ pamol, ikke turdet tage nogen piller overhovedet og jeg har/ HAVDE svoret ikke at ville tage én eneste hovedpinepille resten af graviditeten.... Men nu sidder jeg her og kan snart ikke orke at have mere hovedpine!.....

Hvad ville I gøre? Hvad gør I? Åhhh jeg sidder virkelig og kigger på pilleglasset og har lyst til at tage 2 pamol, men overvældes samtidig af mega skyldfølelse......

Åhhh piger; sig lige hvad I synes!!......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

A&F

Maria-s skriver:

Hej,

Jeg skriver fordi jeg nu sidder med trykkende hovedpine henaf 1½ døgn og jeg kan bare snart ikke klare det mere. Jeg har sørget for at drikke masser af væske fordi jeg tænkte det måske kunne hjælpe, men det synes jeg ikke det gør. Jeg skal bare tisse konstant istedet. Nu har jeg taget mig en kop kaffe, fordi jeg også samtidig har ondt i halsen/ ørerne. Troede i morges den stod på seriøs halsbetændelse, men det har heldigvis aftaget i løbet af dagen og sidder nu lige så meget i ørerne som i halsen.

Jeg har siden det kom frem omkring formodet misdannelser på drengebørn og det at tage panodil/ pamol, ikke turdet tage nogen piller overhovedet og jeg har/ HAVDE svoret ikke at ville tage én eneste hovedpinepille resten af graviditeten.... Men nu sidder jeg her og kan snart ikke orke at have mere hovedpine!.....

Hvad ville I gøre? Hvad gør I? Åhhh jeg sidder virkelig og kigger på pilleglasset og har lyst til at tage 2 pamol, men overvældes samtidig af mega skyldfølelse......

Kender det alt for godt. Mener kun, at det vil skade barnet hvis man tager for mange piller. Jeg ville roligt tage 2 panodil, drikke vand og prøv at sove med en ekstra hovedpude, sådan at dit hoved ligger lidt højt. Det hjælper her. God bering

Anmeld

16. december 2010

LR85

Hej.

Kan godt huske nyheden om panodils mulige påvirkning a fosteret, men det var ku hvis man misbrugte det eller nærmest tog det hver eneste dag.

SÅ SE A FÅ TAGET ET PAR PANODILER!!

Og hvis du er for bekymret, så tag evt 'ipren' i stedet. Det er forskelligt fra person til person hvad der virker bedst på hovedpine.

Vær ikke bekymret når du bare ikke misbruger medicinen, det må da være fuldstændig uudholdeligt a have hovedpine i så lang tid.

Anmeld

16. december 2010

AnneBJ

Ved ikke om du har nået at tage noget... Jeg ville nok også nuppe to panodil/pamol eller ipren

MEN: herhjemme har jeg ikke det "problem" fordi JM har givet grønt lys for Treo... Man skal selvfølgelig følge sin egen overbevisning, og gøre som man føler for, men jeg tror på, når hun siger de er uskadelige, selvom man ikke "bør" tage dem i graviditeten.

Sådan to opløst i et stort glas koldt vand, evt. saft, så lover jeg dig, du har det bedre efter 20 min...

To sum up: Tag endelig 2 piller! Håber du ligger og bobler og er totalt i drømmeland lige nu, og at hovedet har det meget bedre!

Knus Anne, som har hovedpine på 4. døgn pt..

Anmeld

16. december 2010

Kløver

Maria-s skriver:

Hej,

Jeg havde samme problem. Jeg har nogle gange spændingshovedpine, og går til massør, men ellers hjælper ibumetin, men det kan jeg ikke tage pga graviditet, havde så alm hovedpine hvor panodil, er løsningen, men havde også hørt man ikke måtte taget MEN

jeg ringede på apoteket, og de sagde de ikke har modtaget noget om at gravide ikke må tage det, og hun sagde alt med måde, hun mente det først ville være et problem hvis det var noget man skulle tage fast, feks for bækkenløsning, hvor man får det hver dag og måske flere gange om dagen.

Så fordi man et par gange i løbet af sin graviditet tager en panodil for hovedpine, skulle der absolut ingen skade være, er du stadig usikker på hvad di vil gøre, kan du jo evt ringe og høre dit lokale apotek, hvad de synes du skal gøre

Anmeld

17. december 2010

kamillapetersen91

jeg døjede også med hovedpine da jeg var gravid og jeg skulle tage 8 hovedpine piller om dagen i en uge... men havde så også haft hovedpine i laaang tid.. 

Anmeld

17. december 2010

Maria-s

Maja84 skriver:

Jeg havde samme problem. Jeg har nogle gange spændingshovedpine, og går til massør, men ellers hjælper ibumetin, men det kan jeg ikke tage pga graviditet, havde så alm hovedpine hvor panodil, er løsningen, men havde også hørt man ikke måtte taget MEN

jeg ringede på apoteket, og de sagde de ikke har modtaget noget om at gravide ikke må tage det, og hun sagde alt med måde, hun mente det først ville være et problem hvis det var noget man skulle tage fast, feks for bækkenløsning, hvor man får det hver dag og måske flere gange om dagen.

Så fordi man et par gange i løbet af sin graviditet tager en panodil for hovedpine, skulle der absolut ingen skade være, er du stadig usikker på hvad di vil gøre, kan du jo evt ringe og høre dit lokale apotek, hvad de synes du skal gøre

Da jeg sagde til kæresten at nu tog jeg altså 2 pamol stillede han sig fuldstændig på bagbene og sagde; DET MÅ DU IKKE!! Det fik jo så næsten mig til at tude. Både fordi jeg blev sur på ham og fordi jeg blev frustreret over at have hovedpine.

SÅ jeg ringede til lægevagten. Efter endelig at komme igennem (startede som nr. 12 i køen!) fik jeg fat i en herre som sagde. Gå du nu op og sov i stedet. Sådan 2 pamol redder ikke din dag og selvom dit barns genitailer allerede er dannet omkring uge 12, så vil du, HVIS der er noget galt med dit barn, gå og spekulere over om det har noget at gøre med de piller du tog da du var gravid. Så lad være med at ta dem og se om du ikke kan falde i søvn.

Det var jo nok ikke lige det jeg havde regnet med at høre. Men det gjorde at jeg simpelthen ikke kunne få mig selv til at tage dem. Så jeg gik en tur ud i den kolde aften med kæreste og hunde i stedet og så på hovedet i seng bagefter.

Og her til morgen er den heldigvis praktisk talt væk. Men FUCK jeg glæder mig til at jeg ikke skal gå og undgå ALTING. Jeg glæder mig til at få min VELSKABTE, dejlige, vidunderlige, færdigbagte, guldklump i armene og jeg glæder mig til at få min egen krop tilbage, så jeg kan gøre mere eller mindre med den hvad jeg vil. Så jeg kan synge;  "STIK MIG EN BAJER ELLERS SLÅR JEG FLIKFLAK"

Anmeld

17. december 2010

Kløver

Maria-s skriver:

Da jeg sagde til kæresten at nu tog jeg altså 2 pamol stillede han sig fuldstændig på bagbene og sagde; DET MÅ DU IKKE!! Det fik jo så næsten mig til at tude. Både fordi jeg blev sur på ham og fordi jeg blev frustreret over at have hovedpine.

SÅ jeg ringede til lægevagten. Efter endelig at komme igennem (startede som nr. 12 i køen!) fik jeg fat i en herre som sagde. Gå du nu op og sov i stedet. Sådan 2 pamol redder ikke din dag og selvom dit barns genitailer allerede er dannet omkring uge 12, så vil du, HVIS der er noget galt med dit barn, gå og spekulere over om det har noget at gøre med de piller du tog da du var gravid. Så lad være med at ta dem og se om du ikke kan falde i søvn.

Det var jo nok ikke lige det jeg havde regnet med at høre. Men det gjorde at jeg simpelthen ikke kunne få mig selv til at tage dem. Så jeg gik en tur ud i den kolde aften med kæreste og hunde i stedet og så på hovedet i seng bagefter.

Og her til morgen er den heldigvis praktisk talt væk. Men FUCK jeg glæder mig til at jeg ikke skal gå og undgå ALTING. Jeg glæder mig til at få min VELSKABTE, dejlige, vidunderlige, færdigbagte, guldklump i armene og jeg glæder mig til at få min egen krop tilbage, så jeg kan gøre mere eller mindre med den hvad jeg vil. Så jeg kan synge;  "STIK MIG EN BAJER ELLERS SLÅR JEG FLIKFLAK"

åh bliver sgu så gaæ når jeg hører sådan noget, det hele er jo snart så fanatisk at man ikke må leve, og kun kan undre sig over at vi andre overhovedet blev til, og synes nu godt din kæreste kunne ha støttet dig på en ordentlig måde

Men dejligt at du har det bedre, men snak evt med apoteket til hvis der bliver en næste gang med hovedpine

Anmeld

17. december 2010

Maja88

hva med halsen og ørerne i dag

Anmeld

17. december 2010

Silas&Mille

Maria-s skriver:

Hej,

Jeg ville tage to pamol/pinex/panodil uden at tøve.

Så vidt jeg husker så var resultatet af forskningen at det kunne skade fostret hvis man tog fuld dosis hver dag i 4 uger (eller sådan noget) ingen for de første 3-4 måneder af graviditeten.

Tror bestemt ikke det skader den lille spire hvis du tager et par piller en enkelt gang 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.