Jeg blev forbavset! Handler om dagplejer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2010

eElak

Offentligt ansatte må ikke modtage gaver. Det er en del af lovgivningen (tror nok det er forvaltningsloven). 

det har noget at gøre med troværdighed og sådan.. Jeg har LIGE haft om det på skole, men om jeg kan huske det rette navn og lovskrift... selvfølgelig ikke.. 

At de så får gaver alligevel.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

Pia.

men den er god nok...

jeg tror nu alligevel de fleste DPére tager imod det alligevel... men jeg har det fra kilden selv... min kæreste er offentligt ansat

tror sørme godt på dig - men det kom som et chok at læse det...

Jeg har selv arbejdet som pædagogmedhjælper og dagplejer og har aldrig hørt det før ... ?

Knus...

Anmeld

16. december 2010

heaven

der er jo ingen der kan forhindre dig i at købe en gave, men den må bare ikke modtages, det er rigtig nok... det må man ikke når man er offentlig ansat....

jeg selv har dog altid selv givet på Lasses vegne og har aldrig haft problemer med at aflevere - hverken samvittighedsmæssigt, eller med at de ikke tager imod...

hvis jeg vil påskønne deres arbejde på den måde, udover det jeg gør i det daglige via dialog, - ja så gør jeg det

Jannie

Anmeld

16. december 2010

Mira0911

Aner ikke hvor der skulle være et link henne... 

Nu er det Julie der skal give dagplejeren en gave når hun stopper på Tirsdag... Og det er vel heller ikke tilladt... 

Anmeld

16. december 2010

Lady Marion <3

Jeg er off. ansat i hjemmeplejen ,, Jeg bliver jævnligt tilbudt gaver men takker pænt nej   Det er fyrings grundlag at tage i mod noget ..

Anmeld

16. december 2010

Pia.

MoarJ skriver:

Aner ikke hvor der skulle være et link henne... 

Nu er det Julie der skal give dagplejeren en gave når hun stopper på Tirsdag... Og det er vel heller ikke tilladt... 

Syntes du skal gøre det lige meget hvad - det må være op til dagplejemoren at tage imod den eller ej.... Er nu sikker på hun tager imod den med glæde - ellers må du sætte den foran hendes dør 5 minutter efter lukketid - eller sige hun ikke må åbne gaven før hun lukker - så er hun privat i eget hjem....

Anmeld

16. december 2010

Ni-ko-li-ne

Pia. skriver:

tror sørme godt på dig - men det kom som et chok at læse det...

Jeg har selv arbejdet som pædagogmedhjælper og dagplejer og har aldrig hørt det før ... ?

Knus...

det er også lidt sjovt... og sært

Anmeld

16. december 2010

Mira0911

Pia. skriver:

Syntes du skal gøre det lige meget hvad - det må være op til dagplejemoren at tage imod den eller ej.... Er nu sikker på hun tager imod den med glæde - ellers må du sætte den foran hendes dør 5 minutter efter lukketid - eller sige hun ikke må åbne gaven før hun lukker - så er hun privat i eget hjem....

Ja vi gør det også.. Er også en smule nervøs for at hun så takker nej... 

Anmeld

16. december 2010

eElak

Pia. skriver:

Så simpelt er det ikke.. Hun er stadig offentligt ansat - selvom hun har fri... Så i teorien må hun ikke modtage gaver, som "belønning" for det arbejde hun udfører... 
Hvilket en afskedsgave og julegave jo egentlig er..

MEEEEN.... Min søns DP får en julegave, så håber jeg at hun tager imod den.. for den er personlig..  og gaven var købt inden jeg kom på skoleophold og lærte om det 

Anmeld

16. december 2010

Den lykkelige

Min mor om er ansat på plejehje, altså offentligt ansat, må heller ikke tageimod.. de ældre har tit givet hende gaver fordi e er så glade for hende.. men måtte hun ikke tage imod..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.