Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Jeg skal have en hormonspiral i morgen, og er allerede ved at få kolde fødder over det
Gør det ondt at få sat den op? Please, vær ærlig så jeg kan mental forberede mig på det
Og hvor lang tid tager det ca. for lægen at få den ydmygende handling overstået
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Anonym skriver: Jeg skal have en hormonspiral i morgen, og er allerede ved at få kolde fødder over det Gør det ondt at få sat den op? Please, vær ærlig så jeg kan mental forberede mig på det Og hvor lang tid tager det ca. for lægen at få den ydmygende handling overstået
Hej.
Jeg fik en Hormon spiral op sidste år og det er faktisk ik så slemt, det niver lidt. Jeg frygtede os at få den op.
Tror det tog 5 - 10 min.
Ven dog!
Kan sagtens huske de følelser jeg havde aftenen før jeg skulle have min hormonspiral. Jeg vil ikke lægge fingre imellen, det er pisse ubehageligt, men det var er jo kun 3 minutter, så er det overstået.
Det er den bedste prævention jeg har prøvet!!!! Du skal bare være forberedt på, at i det første halve år er din blødning ekstremt utilregnelig.
Masser af tanker til digDorte
Jeg har så en almindelig kobberspiral, men det er samme procedure.
Det gør lidt ondt, men det er hurtigt overstået. Du kan tage 2 Ipren 30-40 min inden, det tager det værste.
Jeg havde så smerter alá mens samme dag og dagen efter... Men det kan Iprener jo klare.
Jeg har også haft en spiral... Synes ikke det var slemt at få den sat op, det værste var nok at der var en turnus-læge, der lige skulle se hvordan man satte sådan en spiral op
Jeg havde det rigtig godt med min spiral, synes det var dejligt ikke at skulle huske p-piller hver dag, og jeg slap for min hormonbetingede migræne!!! Min krop mente åbenbart ikke jeg skulle have en spiral, for ca. 1 måned efter jeg havde fået sat den op, vågnede jeg ved at det sagde "deeeunnn" - ligesom når en fjeder hopper af og der lå spiralen ligeså fint i trusserne, da jeg gik på toilet virkelig træls, når man tænker på jeg lige havde ofret en mindre formue på den
Ærligt, ja det gjorde pisse ondt og jeg kastede helt vildt op bagefter, min læge sagde hun ikke havde oplevet nogen få det sådan før..
jeg er stor fortaler for hormon spiral. det tager få min at sætte den op, det niver lidt. og man har lidt mens smerter bagefter (du kan også bløde lidt, så husk et bind)
jeg havde alm. mens de første gange bagefter.... men så faldt det helt til ro, og jeg bruger nu kun 4-5 tamponer på en mens. ellers kan jeg nøjes med et trusse(g-streng) indlæg.
nutche skriver: jeg er stor fortaler for hormon spiral. det tager få min at sætte den op, det niver lidt. og man har lidt mens smerter bagefter (du kan også bløde lidt, så husk et bind) jeg havde alm. mens de første gange bagefter.... men så faldt det helt til ro, og jeg bruger nu kun 4-5 tamponer på en mens. ellers kan jeg nøjes med et trusse(g-streng) indlæg.
Ungermann skriver: hmm jeg fík at vide at man ikke måtte bruge tamponer når man havde fået sat en spiral op? Da den kunne rive den med ud..
hmm jeg fík at vide at man ikke måtte bruge tamponer når man havde fået sat en spiral op? Da den kunne rive den med ud..
ja det læste jeg også da jeg fik den første sat op (for 6 år siden) men så prøvede jeg at bruge tampon, og det har aldrig givet mig nogen problemer.
jeg har så også hørt at nogen mænd kan mærke den, men det afhænger af hvor meget de klipper af trådende. min mand har aldrig ku mærke noget
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128