Miss.Sunshine skriver:
Pyha det er også lang tid. Hvordan klarede du at holde humøret højt? Gjorde i noget ekstra til sidst hvor det så lykkedes?
Kæmpe knus
Jeg klarede bestemt ikke at holde humøret højt hele tiden, og vi havde nogle virkelig svære perioder. Vi måtte igennem IVF behandlinger før vi blive gravide med Dicte. Men det jeg gjorde for at komme igennem det, var at snakke om det. Og simpelthen sige til folk, at vi prøvede at blive gravide, og at det ikke var let og at vi blev kede af hele tiden at blive stukket til om det ikke snart var vores tur osv. og at vi nok skulle sige til, hvis vi ville snakke om det. Men nøj hvor er jeg tit taget stortudende hjem fra fester, hvor folk sad med tykke maver eller nogle nye blev gravide, vi har bla to vennepar, som nåede at få to børn, selvom de begyndte på projektbaby senere end os, inden vi nåede at blive gravide. Det er skidehamrende hårdt. Og man er nødt til at acceptere at man er vildt ked af det, og at selvom man burde være glad på andres vejne, så kan man bare ikke. Og man "hader" gravide, ikke fordi man ikke under andre at være det, men fordi det minder en om, at man ikke selv er det...
Anmeld