Raclette til nytår--- idéer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2010

2babygirls

Maja88 skriver:

nej jeg var også bare mega fornærmet... nu er jeg gift med en vestjyde og han havde aldrig fået det før han kom ind i vores familie og han ELSKER det heldigvis

nej sikke skønt.. Martin er nu ikke den store fan af vores nytårs menu  men han spiser gerne kødet og det.. bare helst ikke kålen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

Maja88

Tina&Martin skriver:

nej sikke skønt.. Martin er nu ikke den store fan af vores nytårs menu  men han spiser gerne kødet og det.. bare helst ikke kålen 

hvor sjovt.. min hedder også martin

Anmeld

17. december 2010

2babygirls

Maja88 skriver:

hvor sjovt.. min hedder også martin

genialt

Anmeld

17. december 2010

maimik

Tina&Martin skriver:

Ja det er jo ikke galt.. og du bor i nærheden kan jeg se

hvilken slagter ??

vi bor i tilst.. men vi bruger altid  slagteren i hørning fordi vi plejer at få rigtig god service. vi plejer at ringe 1-2 dage før, og bestiller til den 31/12.. og så plejer de som regl og spørge hvilken slags kød vi vil have osv..

Anmeld

17. december 2010

2babygirls

maimik skriver:

vi bor i tilst.. men vi bruger altid  slagteren i hørning fordi vi plejer at få rigtig god service. vi plejer at ringe 1-2 dage før, og bestiller til den 31/12.. og så plejer de som regl og spørge hvilken slags kød vi vil have osv..

uhhh.... de har kun en slagter der ude ??!!!

Må jeg lige prøve

Anmeld

17. december 2010

Munder

Vi spiser også Raclette nytårsaften

Jeg er helt med på det samme kød som Pia skriver. Men man kan med fordel sætte forskellige marinader på bordet, så folk selv kan vælge smag (eks. barbecue, hvidløg mm.) Derudover er det også lækkert med store hvidløgsrejer

Derudover koger jeg aspargeskartofler og sætter kolde på bordet. Så kan man stege dem på panden eller lave flødekartofler i skålene (så skal der naturligvis også fløde mm. på bordet).

Velbekomme!

Anmeld

17. december 2010

2babygirls

Munder skriver:

Vi spiser også Raclette nytårsaften

Jeg er helt med på det samme kød som Pia skriver. Men man kan med fordel sætte forskellige marinader på bordet, så folk selv kan vælge smag (eks. barbecue, hvidløg mm.) Derudover er det også lækkert med store hvidløgsrejer

Derudover koger jeg aspargeskartofler og sætter kolde på bordet. Så kan man stege dem på panden eller lave flødekartofler i skålene (så skal der naturligvis også fløde mm. på bordet).

Velbekomme!

Ihh lækkert !!!

Glæder mig da helt efterhånden som min viden vokser

Anmeld

17. december 2010

Tulle28

Tina&Martin skriver:

Vi har besluttet os at i år skal vi ikke have traditionel sønderjysk nytårs mad  PiV!!

Men så er jeg så lidt på bar bund med det her raclette...

Jeg ved godt der er kød og grøntsager, men nogen der har ideer til menuen af hvad jeg skal købe ind til, som vi kan stege ???

Gnæk gnæk gnæk Med fare for at lyde lidt københavnersmart, så troede jeg raclette var et 80'er (måske 90'er?) levn, som kun blev hevet frem for sjov. Men svarene taget i betragtning, tog jeg da vist grueligt fejl he he he Nå - jeg har altså ingen gode ideer, men hvad hulen er Sønderjysk nytårsmad?

Knus Tulle

Anmeld

17. december 2010

2babygirls

Tulle28 skriver:

Gnæk gnæk gnæk Med fare for at lyde lidt københavnersmart, så troede jeg raclette var et 80'er (måske 90'er?) levn, som kun blev hevet frem for sjov. Men svarene taget i betragtning, tog jeg da vist grueligt fejl he he he Nå - jeg har altså ingen gode ideer, men hvad hulen er Sønderjysk nytårsmad?

Knus Tulle

HAHA, har kun fået raclette een gang i mit liv - til en børnefødselsdag i 90erne  også derfor jeg var på bar bund...

Den var i fakta og brugsen avis til 80-90kr så den måtte vi da eje og prøve af i år

Sønderjysk menu består af brune/hvide kartofler, hamburgerryg, sovs, grønlangkål med kartofler i, hvidkål, kålpølser og måske mere.. lige hvad vi i hvert fald plejer at få

Anmeld

17. december 2010

stumpen-89

HAHA, har kun fået raclette een gang i mit liv - til en børnefødselsdag i 90erne  også derfor jeg var på bar bund...

Den var i fakta og brugsen avis til 80-90kr så den måtte vi da eje og prøve af i år

Sønderjysk menu består af brune/hvide kartofler, hamburgerryg, sovs, grønlangkål med kartofler i, hvidkål, kålpølser og måske mere.. lige hvad vi i hvert fald plejer at få

Man kan også lave mini pizzaer, i de små tallerkener

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.