Ny madordning i vuggestuen :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2010

Mi

Da forældrene første gang hørte om madordning, så tror jeg at mange forstillede sig at der i hver institution ville være en madmor og at børnene ville være med til at lave maden. Det er bare slet ikke realistisk.

Det ville blive alt for dyrt

Ikke alle kan få en ansat ca 2-3 timer hver dag til middag

Køkkenerne er slet ikke egnede eller godkendte til det.

Børnene må ikke hjælpe, da der er mulighed for smitte

Desuden har jeg i mit arbejde som pædagog kun oplevet ganske få børn i børnehave som ikke havde en ordentlig madpakke med, og der snakkede vi jo med forældrene om det og fik i de fleste tilfælde styr på det.

Hvis de vil lave en madordning for vores børn som gør en forskel, så tror jeg man skal satse på at lave det til skolebørnene.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

Nemesis

Vi har allerede mad i vuggestuen og har heldigivs vores egen maddame.

Børnehavens madordning blev nedstemt med et overvældende flertal også selvom det ville blive lavet i huset af maddamen.

:-) Sisse

Anmeld

16. december 2010

>>Carina<<

MarianneSonne skriver:

Havde i ikke allerede madordning i vuggestuen? Det er der i Varde kommune, der får børnene varm mad hver dag. En vuggestueplads koster så også pænt meget mere end en DP: 3310kr for VS og 2200kr for DP

Marianne

www.stjerneleg.dk

Sådan som det er nu er der en dernede der laver mad to gange om dagen. Varm mad til frokost og noget andet om eftermiddagen. Det er inkl i prisen. Men nu ska vi så til at betale 425 kr ekstra om måneden for det. Det er mange penge hvis man ik har så mange

Anmeld

16. december 2010

LLN

Carina1984 skriver:

fedt. I min venindes pigers børnehave havde flere forældre slet ik stemt fordi deres børn alligevel sku i skole til sommer, så det gik automatisk over og blev et ja for dem

Vi har også lige selv stemt i min søns børnehave. Her gik man meget op i at alle stemte også dem hvis børn går ud til sommer og det ikke har betydning for. Vores søn går selv ud, så vi har hørt på hvad stemningen er og stemt efter det. Et nej, da maden ville bestå af smør selv mad 4 gange om ugen max 3 forskellige slags pålæg da alt skal smiddes ud efter det har været på bordet, og en gang varm mad som de selv skulle varme.

Anmeld

16. december 2010

metted

Carina1984 skriver:

Øv så blev stemmerne opgjort i vuggestuen/børnehaven. Med henblik på om der skulle ny madordning. Kommunens påfund.

Mange af jer har sikkert selv oplevet det

Men her blev det således at forældrene i børnehaven stemte nej men i vuggestuen hvor min søn går, blev det et ja. Med 5 stemmer i overtal. SUK.

Det vil sige at vi så skal af med 425 kr ekstra om måneden  som om det ik er dyrt nok i forvejen

Håber at jer andre har været mere heldige i jeres institutioner.

kommunen har en vis pris hvad det koster at lave mad til vuggestuer og børnehaver, og det beløb fordeles på alle forældre, undtagen hvis du har hel eller delvis friplads så slipper I med ingenting eller halvdelen. Så er der mange på friplads, så bliver prisern tilsvarende dyrere for resten. kommunerne har bare ikke ekstra penge til madordninger, og det er jo noget forældrene selv ønsker (stemmer om det.) Men det positive er at I ikke selv skal smørre madpakker det koster jo også.

Anmeld

16. december 2010

Sundahl88

jeg vil gerne give ret i at det er dyrt i forvejen selvom jeg ikke betaler pga min lave indkomst.

men hvis man skal vænne det om til noget positivt så er det at børnene måske får et mere blandet udvalg i forhold til hvad vi som forældre ville give dem med og de hygger sig.

i min datters institution blev der stemt ja i både vuggestue og børnehave. 

Anmeld

16. december 2010

maria87

åååh stakkels dig / jer...

vi venter selv svar fra min søns børnehave, vi havde en perioede på 8 uger hvor børnene skulle ha mad fra komunen og ingen af børnene blev mætte osv... så rigtig mange forældre i min søns børnehave har stemt NEJ ... så håber inderligt at vi kan blive ved med at gi vores børn madpakker med... 

Anmeld

16. december 2010

Maise

jeg troede at madordning var fast i alle vuggestuer ???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.