Ny madordning i vuggestuen :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

803 visninger
17 svar
0 synes godt om
16. december 2010

>>Carina<<

Øv så blev stemmerne opgjort i vuggestuen/børnehaven. Med henblik på om der skulle ny madordning. Kommunens påfund.

Mange af jer har sikkert selv oplevet det

Men her blev det således at forældrene i børnehaven stemte nej men i vuggestuen hvor min søn går, blev det et ja. Med 5 stemmer i overtal. SUK.

Det vil sige at vi så skal af med 425 kr ekstra om måneden  som om det ik er dyrt nok i forvejen

Håber at jer andre har været mere heldige i jeres institutioner.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

Mi

ØV

I vores kommune har samtlige institutioner takket nej

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

16. december 2010

>>Carina<<

MarianneSonne skriver:

ØV

I vores kommune har samtlige institutioner takket nej

Marianne

www.stjerneleg.dk

fedt. I min venindes pigers børnehave havde flere forældre slet ik stemt fordi deres børn alligevel sku i skole til sommer, så det gik automatisk over og blev et ja for dem

Anmeld

16. december 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Carina1984 skriver:

Øv så blev stemmerne opgjort i vuggestuen/børnehaven. Med henblik på om der skulle ny madordning. Kommunens påfund.

Mange af jer har sikkert selv oplevet det

Men her blev det således at forældrene i børnehaven stemte nej men i vuggestuen hvor min søn går, blev det et ja. Med 5 stemmer i overtal. SUK.

Det vil sige at vi så skal af med 425 kr ekstra om måneden  som om det ik er dyrt nok i forvejen

Håber at jer andre har været mere heldige i jeres institutioner.

Vi har heldigvis fået stemt - NEJ  Både i bh og vs. Vores køkken har ikke på nuværende tidspunkt kapacitet til, at skulle lave mad og vi skulle have haft færdig smurte madpakker udefra

Anmeld

16. december 2010

>>Carina<<

MoarHvidovre skriver:

Vi har heldigvis fået stemt - NEJ  Både i bh og vs. Vores køkken har ikke på nuværende tidspunkt kapacitet til, at skulle lave mad og vi skulle have haft færdig smurte madpakker udefra

I min søns vuggestue er de ved at finde ud af hvad de gør når det kun er vuggestuen der har stemt ja, så nu skal de undersøge om de kan samarbejde med fritidscenteret.

Anmeld

16. december 2010

Miss.Sunshine

Carina1984 skriver:

I min søns vuggestue er de ved at finde ud af hvad de gør når det kun er vuggestuen der har stemt ja, så nu skal de undersøge om de kan samarbejde med fritidscenteret.

jeg syntes selve ideen er god nok. MEN jeg syntes det er alt for dyrt. I forhold til hvad vuggestuer/børnehaver koster i forvejen. Det er jo en halv månedsløn man kan ende med at betale pr måned, alt efter hvor mange børn man har. Så tænk lige dem der har 3 børn ude i pasning måske og skal af med yderligere 400-500 ekstra pr barn

SIndsygt.

Anmeld

16. december 2010

Mi

Havde i ikke allerede madordning i vuggestuen? Det er der i Varde kommune, der får børnene varm mad hver dag. En vuggestueplads koster så også pænt meget mere end en DP: 3310kr for VS og 2200kr for DP

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

16. december 2010

Mi

Miss.Sunshine skriver:

jeg syntes selve ideen er god nok. MEN jeg syntes det er alt for dyrt. I forhold til hvad vuggestuer/børnehaver koster i forvejen. Det er jo en halv månedsløn man kan ende med at betale pr måned, alt efter hvor mange børn man har. Så tænk lige dem der har 3 børn ude i pasning måske og skal af med yderligere 400-500 ekstra pr barn

SIndsygt.

Man får også søskenderabat på maden, men syntes stadig at det er for dyrt. Vi fik at vide at det ville koste 20-25kr om dagen og så halv pris for søskende. Men helt ærligt, så koster en rigtig god og sund madpakke det halve og den mad der bliver serveret rundt omkring er jo ikke nødvendig vis sund og frisk. Der har været alt for mange eksempler på at maden har været vacumpakket fra tyskland, eller lavet under miserable forhold.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

16. december 2010

Mary

MarianneSonne skriver:

Man får også søskenderabat på maden, men syntes stadig at det er for dyrt. Vi fik at vide at det ville koste 20-25kr om dagen og så halv pris for søskende. Men helt ærligt, så koster en rigtig god og sund madpakke det halve og den mad der bliver serveret rundt omkring er jo ikke nødvendig vis sund og frisk. Der har været alt for mange eksempler på at maden har været vacumpakket fra tyskland, eller lavet under miserable forhold.

Marianne

www.stjerneleg.dk

I vores kommune er der ikke søskenderabat på madordningen. Vi afventer svar på afstemningen og håber på nej da vi har 3 børn og vil dermed skulle af med urimelig mange flere penge hver måned hvis det ender med ja  Men hvis nu de siger ja i vuggestue og nej i børnehave, så er det også okay. 

Anmeld

16. december 2010

Miss.Sunshine

MarianneSonne skriver:

Marianne

www.stjerneleg.dk

Nå okay, tak for info. Vidste ikke man fik søskende rabat,men stadig, jeg syntes også det er for dyrt.

så  meget koster det slet ikke at lave en god madpakke ( som du også pointerer) Og det er selvom den er både sund og nærende.

Og hvem tester det mad ungerne så får? Hvis det bare er noget skod som man tit hører de ældre får, så kan jeg slet ikke se pointen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.