Råd mod forstoppelse ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2010

thilde-tusindfryd

bøgelund1 skriver:

årh det er bare træls.. 

men hold evt en pause med jern tabletterne, og køb nogle magnesia.. spis 2-3 stk om dagen, indtil der kommer gang i maven igen.. det er vigtigt, og så selvfølgelig rigeligt med vand.. især hvis du tager magnesia.. 

Ok. Ja det ser ud til, at man godt må tage dem under graviditet. Fandt noget om det på nettet

http://www.apoteket.dk/Laegemidler/Medicinhaandbogen/MedicineHandbookItemPage.aspx?Id=34

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2010

thilde-tusindfryd

thilde-tusindfryd skriver:

Ok. Ja det ser ud til, at man godt må tage dem under graviditet. Fandt noget om det på nettet

http://www.apoteket.dk/Laegemidler/Medicinhaandbogen/MedicineHandbookItemPage.aspx?Id=34

Citerer lige mig selv

........men er det noget, man kan tage over en længere periode som fast tilskud, tror du ? For det er måske noget vedvarende forstoppelses problemer jeg har.

Tilsyneladende kan man godt tage det samtidig med jern, bare forskudt.

Anmeld

15. december 2010

bøgelund

det må du nemlig ja..  

Anmeld

15. december 2010

bøgelund

Citerer lige mig selv

........men er det noget, man kan tage over en længere periode som fast tilskud, tror du ? For det er måske noget vedvarende forstoppelses problemer jeg har.

Tilsyneladende kan man godt tage det samtidig med jern, bare forskudt.

ja det kan du godt.. men jeg ville stoppe med dem, når der kommer gang i maven igen. så kan du jo bare starte igen, hvis det vender tilbage. 

men jern kan godt være årsagen til forstoppelse.. så evt nøjes med at tage jern hver anden dag, om morgenen. så din blodprocent ikke falder.. 

og så 2-3 magnesia hver aften inden sengetid.. 

Anmeld

15. december 2010

thilde-tusindfryd

bøgelund1 skriver:

ja det kan du godt.. men jeg ville stoppe med dem, når der kommer gang i maven igen. så kan du jo bare starte igen, hvis det vender tilbage. 

men jern kan godt være årsagen til forstoppelse.. så evt nøjes med at tage jern hver anden dag, om morgenen. så din blodprocent ikke falder.. 

og så 2-3 magnesia hver aften inden sengetid.. 

Ok, det må jeg prøve. Kunsten er så lige at finde et godt tidspunkt om morgenen til at tage jern. For det må jo ikke tages sammen med et måltid. Og jeg spiser med to timers mellemrum om morgenen/formiddagen. Men foreløbig tror jeg også, jeg vil undlade at tage dem og så få styr på min fordøjelse igen.

Tænk at man kan savne sine morgen-toilet besøg

Anmeld

15. december 2010

bøgelund

Ok, det må jeg prøve. Kunsten er så lige at finde et godt tidspunkt om morgenen til at tage jern. For det må jo ikke tages sammen med et måltid. Og jeg spiser med to timers mellemrum om morgenen/formiddagen. Men foreløbig tror jeg også, jeg vil undlade at tage dem og så få styr på min fordøjelse igen.

Tænk at man kan savne sine morgen-toilet besøg

men hvis du begynder at blive svimmel, må du lige hoppe på jernvognen igen..

man kan nemlig godt komme til at savne det, mærkeligt nok..

men god bedring, eller hvad man nu siger..

Anmeld

16. december 2010

Malthes mor

Ok, lyder mystisk. Men det må da prøves.

masser af rosiner giver den samme effekt som svesker. Derfor

Anmeld

16. december 2010

Benjamins'mor

Havde du samme symptomer, som mig ? Eller mener du bare forstoppelse ?

Hvad var det for piller, du fik i stedet ? Var det en anden slags jern eller for din utilpashed eller hvordan ?

Jeg kan ikke huske hvad de hed, men det kan du bare ringe og spørge din læge om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.