Syns godt nok det er tidligt i graviditeten, men jeg er begyndt at døje en del med forstoppelse. Der kommer en smule ud hen af vejen, men jeg har slet ikke den nemme fordøjelse, jeg er vant til, hvor jeg automatisk skal på toilettet om morgenen, når jeg står og har følelsen af, at komme af med det hele fra aftenen før (beklager de lidt ulækre detaljer).
Men nu får jeg kun knebet en smule ud og har fornemmelsen af at være forstoppet.
Har også haft det ret skidt ind imellem. Sådan en generel utilpashed (ikke ligesom i 1. trimester, men på en anden måde lidt svimmel, lettere kvalme og følelsen af at falde -svært at forklare). Men ved ikke, om det hænger sammen eller måske er pga. det jern-tilskud, jeg er begyndt at tage (forstoppelsen startede før, men er ikke blevet bedre, efter jeg er begyndt at ta jern). Jeg tager også HUSK (loppefrøskaller) et par gange om dagen, men syns slet ikke det hjælper nok.
Har overvejet noget kraftigt udrensende, såsom Thea-bona the, men dels er det jo en ubehagelig omgang, der også giver mave-tarm kramper, dels ved ikke, om man overhovedet må tage sådan noget, når man er gravid?
Anmeld