Kan man det???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

861 visninger
15 svar
0 synes godt om
2. september 2008

Mathilde

Min kæreste og mig har jo længe snakket om at gå i gang med projekt baby i denne månede, så vi bliver forældre til næste sommer(L)
Jeg har så tænkt lidt på om jeg skulle tage min HF helt færdig først og så vente med baby et år mere... Men det er jo ikke nemt når man har glædet sig så længe. Vi har snakket MEGET frem og tilbage!!!

Igår snakkede jeg så med en veninde som regner med at skulle på barsel med hendes nr. 2 barn næste år. Hun foreslog, at hun kunne passe vores barn mens jeg er i skole. Altså komme hjem til mig med sit eget barn...
Det skal lige siges, at jeg kun skal have 12 timer næste år og jeg kommer til at være væk 3x3 timer fordelt på 3 dage samt 3 timer en enkelt aften hvor min kæreste jo er hjemme.
Der vil nok også være mulighed for at være halvt selvstuderende, så jeg ikke skal i skole.

Jeg aner ikke hvordan jeg vil have det med at tage i skole når jeg er blevet mor, men det er kun 3 timer ad gangen og der er kun 4km til VUC.
Min kæreste kan få 4ugers ekstra barsel hvor han kan være ved baby når jeg er afsted...
Er det helt hen i vejret?

Håber i forstår mit lidt indviklede indlæg;)

(H)Mathilde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2008

Lullaby

Jeg er netop igang med det samme.
Min svigerinde har Yazmin (4 mdr gammel) 3 timer 2x om ugen. Idag fra halv 8 til 11 og torsdag fra 11.30-14 så det kan man godt. :) Jeg savner hende men ved godt at i det lange løb vil vi alle få det godt med det. Hun vil vænne sig til at blive passet af andre og jeg vil blive færdig :)

Anmeld

2. september 2008

Anne

Hej Mathilde Jeg vil ønske for jer, at babyen er der i første forsøg, men det er jo desværre ikke altid at det er sådan. Da jeg forsøgte at blive gravid med min søn, planlagde vi også, at han skulle komme sidst i juni, så jeg kunne holde fri med ham indtil studiestart i sep. Men sådan gik det ikke. Rasmus er fra nov i stedet :) Vi var dog i gang med at skrive projekt på uni, så jeg var i gang efter 12 dage ved pc'eren igen, mens han lå i vuggen og sov. Jeg har slet ikke holdt barsel, og helt ærligt ved jeg egentligt ikke helt, hvordan jeg har det med det. Hvis det kan lade sig gøre, at du lader din svigerinde passe jeres baby, er det jo fint, at du fortsætter med at læse, men det er sådan ngoet, der er mægtigt svært at planlægge, fordi du ikke ved, hvordan jeres baby er, hvordan du selv reagerer på at blive mor og om du har overskud til det. Men tag da udgangspunkt i, at det kan gå, og så må du jo ændre planer, hvis det viser sig, at I får en skirgeballon, der er vågen hele natten :) KH Anne

Anmeld

2. september 2008

Pia.

Hmmm... uha Mathilde, forstår godt dine tanker. . .

Om du kan, det er der kun en der ved og det er dig, desværre ved du det slet ikke endnu, men først når du står med den lille i armene. . .

Det er (for mig i hvert fald) meget meget svært at give slip på sit lille barn og overlade det til en "fremmede" mor ved bedst (sådan en følelse tror jeg alle nybagte mødre har) og derfor er jeg lidt bange for at du ville få svært ved at give slip når tiden er. . . Men det er selvfølgelig ikke sikkert, der er med sikkerhed andre der har gjort som dig. . .
Hvis du nu ammer den lille, så er du også pludselig meget langt væk hvis der skal bruges lidt mad eller en lille hygge trøste tår...

Åhh Mathilde, ville ønske jeg kunne råde dig bedre end det her, men mit svar bliver nok ikke bedre end det er nu. . .

Jeg håber du finder en løsning og bliver glad for det valg du/I vælger.

Knus og kram Pia.

Anmeld

2. september 2008

Mathilde

Anja Nørreslet skriver:

Jeg er netop igang med det samme.
Min svigerinde har Yazmin (4 mdr gammel) 3 timer 2x om ugen. Idag fra halv 8 til 11 og torsdag fra 11.30-14 så det kan man godt. :) Jeg savner hende men ved godt at i det lange løb vil vi alle få det godt med det. Hun vil vænne sig til at blive passet af andre og jeg vil blive færdig :)

Tak for dit svar:)

Er det ikke også rart nok at komme lidt ud og snakke med nogle mennesker og så glæde sig til at komme hjem med fornyet energi?

Det ville bare være så dejligt at kunne blive færdig med dem jeg går sammen med uden at skulle droppe vores planer om at få et barn(L)

(H)

Anmeld

2. september 2008

H+S Skjolgborg.

Jet kan du da godt... det er o kun 12 timer om ugeca sriver du + hjemme leksier.....

Tro endelig også det er sundt af komme lid ud nogle timer alene selvom det erpå vuc osv.jaogså tro jeg også jeres barn nmmer ville bleve vent tl af stille og rolig bleve passe...
syntes ikke det lyder hen af veje..
(H) fFra Henriette

Anmeld

2. september 2008

Lullaby

Er det ikke også rart nok at komme lidt ud og snakke med nogle mennesker og så glæde sig til at komme hjem med fornyet energi?

Energi og energi, er nok så meget sagt. Hun sover ikke så godt overhovedet, hvilke jeg slet ikke fatter da både hendes far og jeg sover rigtig godt (L) Men jo det er dejligt at være ude blandt andre mennesker og at vide at om 1 år er jeg færdig og ikke om 2 år. Desuden er det jo ikke så mange timer jeg er væk ;)

Anmeld

2. september 2008

Mathilde

PiaR skriver:

Hmmm... uha Mathilde, forstår godt dine tanker. . .

Om du kan, det er der kun en der ved og det er dig, desværre ved du det slet ikke endnu, men først når du står med den lille i armene. . .

Det er (for mig i hvert fald) meget meget svært at give slip på sit lille barn og overlade det til en "fremmede" mor ved bedst (sådan en følelse tror jeg alle nybagte mødre har) og derfor er jeg lidt bange for at du ville få svært ved at give slip når tiden er. . . Men det er selvfølgelig ikke sikkert, der er med sikkerhed andre der har gjort som dig. . .
Hvis du nu ammer den lille, så er du også pludselig meget langt væk hvis der skal bruges lidt mad eller en lille hygge trøste tår...

Åhh Mathilde, ville ønske jeg kunne råde dig bedre end det her, men mit svar bliver nok ikke bedre end det er nu. . .

Jeg håber du finder en løsning og bliver glad for det valg du/I vælger.

Knus og kram Pia.

Ja det er jo netop det, at jeg ikke aner hvordan det er at blive mor... Så det er svært at vurdere om det vil fungere.

Tak for dit input Pia. Det gav lidt nyt at tænke over...

Anmeld

2. september 2008

Mathilde

[citat][f][småt]Anne skriver:[/småt][/f] Hej Mathilde Jeg vil ønske for jer, at babyen er der i første forsøg, men det er jo desværre ikke altid at det er sådan. Da jeg forsøgte at blive gravid med min søn, planlagde vi også, at han skulle komme sidst i juni, så jeg kunne holde fri med ham indtil studiestart i sep. Men sådan gik det ikke. Rasmus er fra nov i stedet :) Vi var dog i gang med at skrive projekt på uni, så jeg var i gang efter 12 dage ved pc'eren igen, mens han lå i vuggen og sov. Jeg har slet ikke holdt barsel, og helt ærligt ved jeg egentligt ikke helt, hvordan jeg har det med det. Hvis det kan lade sig gøre, at du lader din svigerinde passe jeres baby, er det jo fint, at du fortsætter med at læse, men det er sådan ngoet, der er mægtigt svært at planlægge, fordi du ikke ved, hvordan jeres baby er, hvordan du selv reagerer på at blive mor og om du har overskud til det. Men tag da udgangspunkt i, at det kan gå, og så må du jo ændre planer, hvis det viser sig, at I får en skirgeballon, der er vågen hele natten :) KH Anne[/citat] Ja det er jo ikke sikkert jeg bare lige bliver gravid når det passer os... Men hvis det falder som vi gerne vil, får jeg ca. 1½ mdr barsel og jeg er jo "kun" væk 3 timer ad gangen. Men ja, det er ikke til at vide hvordan det hele forløber. Sejt at du klarede at fortsætte på uni, hatten af for dig:) Tak for dit svar. (H)

Anmeld

2. september 2008

Mathilde

henriette larsen skriver:

Jet kan du da godt... det er o kun 12 timer om ugeca sriver du + hjemme leksier.....

Tro endelig også det er sundt af komme lid ud nogle timer alene selvom det erpå vuc osv.jaogså tro jeg også jeres barn nmmer ville bleve vent tl af stille og rolig bleve passe...
syntes ikke det lyder hen af veje..
(H) fFra Henriette

Ja vi snakkede også om, at det sikkert ville være sundt at komme lidt ud og snakke om andet end baby...

Tak for dit svar:)

(H)Mathilde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.