hvornår øvede i med at sidde op

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2010

Mette.

noname skriver:

Jeg var i fuld gang med at øve med Caroline som liiige om lidt blir' 5 mdr, men er holdt op igen da jeg har læst mig frem til at når de selv kan sidde gider de ikke ligge ned på mave og ryg og lege mere og dermed ikke kommer til at rulle hverken den ene eller den anden vej. og hun gider ikke rulle endnu, jow hun gør det ind i mellem, men det virker som om hun ikke ved hvad hun skal bruge det rulleri til. kan hun ikke nå legesagerne, ligger hun bare og kigger på dem...

Det har jeg også læst, men det passer altså ikke altid hvertfald. MIn datter jar kunnet sidde 100 % selv siden hun var 5 måneder, hun både kravler og ruller rundt nu hvor hun snart er 8 måneder. Så det behøver altså ikke være skidt. Men altså, det er fint at vente, jeg vidste bare ikke bedre før bagefter..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2010

bagger26

Min datter bliver 9 mdr i morgen og har for første gang idag sat op af sig selv. Jeg har overhovedet ikke øvet med hende, det er meget dårligt for ryggen, og nu er dagen så kommet hvor hun selv kan sætte sig op fra kravlestilling. Så jeg er også en af dem der er kraftig tilhænger af IKKE at øve med dem, det skal nok komme når deres motorik og ryg er klar til det..

Anmeld

15. december 2010

NoName

mayapigen skriver:

Fornuftig skrevet! Jamen så må jeg jo bare lade ham finde ud af at gøre det selv, den dag han er klar.. Tak for rådet

Jeg synes også vente tiden er lang, men tiden hvor de kravler og er overalt skal nok komme.... engang hihihihi

Anmeld

15. december 2010

Pige2009

mayapigen skriver:

Jamen han lære da ikke selv at sidde, uden vi sætter ham? Så nemlig i de unge mødre engang, at en sundhedsplejeske sagde de øvede for lidt med hendes børn, så de kunne ikke sidde selv i en sen alder...

Jo, da. Lige pludselig sidder han bare selv. Han sidder vel i en højstol med støtte af og til?

Anmeld

15. december 2010

Angel

Min søn er også snart 6 mdr, han sidder "i spænd" i trip-trappen til de fleste måltider, ellers sidder han kun på skødet.. Vi øver ikke, hverken det ene eller andet, og har heller ingen planer om at begynde at øve,  med mindre han pludselig en dag er bekymrende meget bagud for sin alder

Anmeld

15. december 2010

pipsen

Det bedste du kan gøre for dit barn er at ligge det på maven på gulvet, så får barnet alt den træning, det har brug for. Naturligvis skal du jo også ned og hygge og underholde  Hvis du vil give barnet lidt mere hjælp end det, kan du ligge barnet på en overflade som skråner en anelse (kun lige lidt) nedad, så det nemmere kan opdage, hvor sjovt det er at kunne komme fremad. At sætte sig op, gør de selv, når de er klar.

Anmeld

15. december 2010

jannebjerre

mayapigen skriver:

hejsa

mit spørgsmål er som overskriften, altså hvornår må man øve med at babyen må sidde op uden støtte?

min dreng er til jul 6 måneder, og han er begyndt at have en flot ret ryg, men derfor ved jeg jo ikke om han har godt af, at vi øver med ham? 

hejsa..

Uhhhh jeg har ALDRIG øvet noget med Felix, af den simple årsag, at jeg mener når de er klar så kommer det helt af sig selv..

De skal nok sidde selv når deres ryg er klar til det

Anmeld

15. december 2010

Liljesilas

Tak for svarene, så blev jeg da det kloger God ide med at ligge dem lidt ned af, det må jeg prøve.. Jeg troede man skulle øve, men det vil jeg da ikke så. Jo han sidder meget få minutter i vores trip trap stol med en dyne bagved..

Anmeld

16. december 2010

serinasmor

jeg har ikke øvet "sidde selv" med serina og hun satte sig selv op da hun var (tænketænke) 7½mdr tror jeg ... det var et fint tidspunkt .. de små pus skal ikke kunne sidde før de selv kan komme derop  ... og det er først hvis de ikke kan sidde i en alder af 9-10 mdr (mener jeg- slagt mig nu ikke) at man skal til at øve med dem  .. at det så er upraktisk at de ikke kan sidde før det er så en anden sag .. for de må jo heller ikke komme i højstol før de kan sidde selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.