hvornår øvede i med at sidde op

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.908 visninger
18 svar
0 synes godt om
15. december 2010

Liljesilas

hejsa

mit spørgsmål er som overskriften, altså hvornår må man øve med at babyen må sidde op uden støtte?

min dreng er til jul 6 måneder, og han er begyndt at have en flot ret ryg, men derfor ved jeg jo ikke om han har godt af, at vi øver med ham? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2010

Pige2009

Jeg synes ikke, man som sådan skal øve sådan noget, for det kommer helt naturligt, når kroppen er parat. Det kan i sidste ende skade mere end gavne

Anmeld

15. december 2010

NoName

Jeg var i fuld gang med at øve med Caroline som liiige om lidt blir' 5 mdr, men er holdt op igen da jeg har læst mig frem til at når de selv kan sidde gider de ikke ligge ned på mave og ryg og lege mere og dermed ikke kommer til at rulle hverken den ene eller den anden vej. og hun gider ikke rulle endnu, jow hun gør det ind i mellem, men det virker som om hun ikke ved hvad hun skal bruge det rulleri til. kan hun ikke nå legesagerne, ligger hun bare og kigger på dem...

Anmeld

15. december 2010

Liljesilas

Jamen han lære da ikke selv at sidde, uden vi sætter ham? Så nemlig i de unge mødre engang, at en sundhedsplejeske sagde de øvede for lidt med hendes børn, så de kunne ikke sidde selv i en sen alder...

Anmeld

15. december 2010

Liljesilas

noname skriver:

Jeg var i fuld gang med at øve med Caroline som liiige om lidt blir' 5 mdr, men er holdt op igen da jeg har læst mig frem til at når de selv kan sidde gider de ikke ligge ned på mave og ryg og lege mere og dermed ikke kommer til at rulle hverken den ene eller den anden vej. og hun gider ikke rulle endnu, jow hun gør det ind i mellem, men det virker som om hun ikke ved hvad hun skal bruge det rulleri til. kan hun ikke nå legesagerne, ligger hun bare og kigger på dem...

Hehe det samme med min søn, men han kan godt rulle/vende sig. Sundhedsplejesken sagde at han bare ikke gad (han er lidt stor) og tit gider store børn ikke rulle, når de har gjort det få gange. Men jeg må indrømme jeg glæder mig lidt til, at han selv kan sidde 

Anmeld

15. december 2010

LR85

Baagøe skriver:

Jeg synes ikke, man som sådan skal øve sådan noget, for det kommer helt naturligt, når kroppen er parat. Det kan i sidste ende skade mere end gavne

enig

Anmeld

15. december 2010

2721

Baagøe skriver:

Præcis
De små skal nok sætte sig op når de er klar

Anmeld

15. december 2010

NoName

mayapigen skriver:

Hehe det samme med min søn, men han kan godt rulle/vende sig. Sundhedsplejesken sagde at han bare ikke gad (han er lidt stor) og tit gider store børn ikke rulle, når de har gjort det få gange. Men jeg må indrømme jeg glæder mig lidt til, at han selv kan sidde 

gør jeg også, helt vildt endda, meeeen er blevet enig med mig selv om at Caroline IKKE følger gennemsnittet, hun tar tingene når hun selv er klar og så skal jeg ikke presse for meget, for som Baagøe skriver, så kan man måske skade mere end gavne, hvis de ikke elv er klar.

som man siger ting tar den tid ting tar sådan er det jo også med bebser....

Anmeld

15. december 2010

Liljesilas

noname skriver:

gør jeg også, helt vildt endda, meeeen er blevet enig med mig selv om at Caroline IKKE følger gennemsnittet, hun tar tingene når hun selv er klar og så skal jeg ikke presse for meget, for som Baagøe skriver, så kan man måske skade mere end gavne, hvis de ikke elv er klar.

som man siger ting tar den tid ting tar sådan er det jo også med bebser....

Fornuftig skrevet! Jamen så må jeg jo bare lade ham finde ud af at gøre det selv, den dag han er klar.. Tak for rådet

Anmeld

15. december 2010

MariaJ

Vi øver ikke noget. Hvis du giver ham masser af mulighed for at bevæge sig frit skal det nok komme. Jeg tror problemet i De unge mødre var at børnene sad for stille i deres stole, eller også havde den sundhedsplejerske bare en anden mening. Det virker som om den gældende holdning hos dem jeg har talt med er, at børnene helst ikke skal sidde før de selv kan sætte sig op, og at de sætter sig op, når de er klar. Min datter kan kravle, sidde på knæ og forsøger at rejse sig op ad alting. Hun kan ikke sidde selv særlig længe, men har siddet fint og stabilt i høj stol og klapvogn fra ca seks måneder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.