HSG eller HSU undersøgelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.962 visninger
15 svar
0 synes godt om
15. december 2010

Anonym trådstarter

Jeg er rigtig i tvivl omkring de alt det nye med egen betaling?

Er der en side hvor jeg kan gå ind og læse om det?

Koster det at få lavet en HSG eller HSU undersøgelse fo at tjekke om der er gennemgang i æggelederne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2010

Miia90

det er gratis. prøv og søg på google

Anmeld

15. december 2010

Anonym trådstarter

Miia90 skriver:

det er gratis. prøv og søg på google

Jeg har søgt, men kunne ikke finde noget ang om det kostede noget. Men tak for dit svar  

Anmeld

15. december 2010

Snefnug1984

En undersøgelse af gennemgang i æggelederen koster også penge i dag i form af, at man selv skal betale for den væske der skal anvendes..

Anmeld

15. december 2010

Mutti2B

Hvis du får det lavet ved en gyn koster det. Jeg fik en pris på 800kr og så er der ingen ventetid. Men undersøgelsen kan dog først laves på ca. 10. dagen i din cyklus.

Hvis du går igennem det offentlige er det ganske gratis. Men der kan være ventetid, da de har ret til at afvise dig 3 gange.

Jeg valgte den gratis model/det offentlige og der var heldigvis ingen ventetid

Anmeld

15. december 2010

Mutti2B

Snefnug26 skriver:

En undersøgelse af gennemgang i æggelederen koster også penge i dag i form af, at man selv skal betale for den væske der skal anvendes..

Ikke hvis du får det lavet i det offentlige. Det har jeg fået gjort og det var ganske gratis

Anmeld

15. december 2010

Snefnug1984

Mutti2B skriver:

Ikke hvis du får det lavet i det offentlige. Det har jeg fået gjort og det var ganske gratis

Nej selvfølgelig ikke, men hvis det er på privat klinik hvor man fx. i forvejen går i behandling for barnløshed..

Anmeld

15. december 2010

Mutti2B

Snefnug26 skriver:

Nej selvfølgelig ikke, men hvis det er på privat klinik hvor man fx. i forvejen går i behandling for barnløshed..

Ja det er rigtigt. Men nu spurgte hun jo om det koster noget og det behøver det jo ikke at gøre. Selvom jeg går i behandling i det private, valgte jeg at spare pengene og fik undersøgelsen i det offentlige.

Anmeld

15. december 2010

Snefnug1984

Mutti2B skriver:

Ja det er rigtigt. Men nu spurgte hun jo om det koster noget og det behøver det jo ikke at gøre. Selvom jeg går i behandling i det private, valgte jeg at spare pengene og fik undersøgelsen i det offentlige.

Netop.. derfor gjorde jeg også blot opmærksom på, at det koster penge på fertilitetsklinikker.. Og om 3 uger koster det jo penge uanset hvor han går..

Anmeld

15. december 2010

Mutti2B

Snefnug26 skriver:

Netop.. derfor gjorde jeg også blot opmærksom på, at det koster penge på fertilitetsklinikker.. Og om 3 uger koster det jo penge uanset hvor han går..

Kommer de undersøgelser også til at koste penge nu? Troede kun at det var selve IUI/IVF der kom til at koste. Så alle gyn undesøgelser i forbindelse med barnløshed vil koste penge. Jeg er chokeret! Vil det også sige at hvis man skal ha en diagnose så som PCO eller endo så skal man betale for at finde ud af det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.