Barnet søvn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2010

Skytten0111

TAK for så mange svar..

Min datter er 2 en halv måned og hun sover max 3 timer af gangen, inden hun skal op og skiftes og have mælk. Vi har ikke rigtig en dagsrytme, det variere meget fra dag til dag, men det er måske grunden til at vi ikke sover så godt.

Er der nogle bestemte rytmer i har fulgt, som gav lidt ekstra søvn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2010

Skytten0111

9510 skriver:

Begge mine unger har sovet igennem om natten fra de var ca en uge gamle,, dvs hele natten, mellem 7 og 8 timer hver nat,,,

de har kun været oppe om natten hvis de har været syge

Hvordan er jeres dagsrytme så, når dine børn sover så godt?

Anmeld

16. december 2010

9510

Skytten0111 skriver:

Hvordan er jeres dagsrytme så, når dine børn sover så godt?

Jamen den bette(15mdr) har indtil for 14 dage siden sovet 2 lure i løbet af dagen på mellem 1 og 2 timer

nu sover han så bare 1 gang til middag

Han går i seng mellem 18 og 20 og står op ved 5 tiden( skal alligevel op og på job så det passer fint)

Sover middagslur fra mellem 11 og 12 og så alt i mellem 2 og 4 timers lur

Det svinger meget lige i øjeblikket

Anmeld

16. december 2010

Skytten0111

9510 skriver:

Jamen den bette(15mdr) har indtil for 14 dage siden sovet 2 lure i løbet af dagen på mellem 1 og 2 timer

nu sover han så bare 1 gang til middag

Han går i seng mellem 18 og 20 og står op ved 5 tiden( skal alligevel op og på job så det passer fint)

Sover middagslur fra mellem 11 og 12 og så alt i mellem 2 og 4 timers lur

Det svinger meget lige i øjeblikket

Sådan har det været siden dine børn ca var en uge gamle? og de kunne godt holde sig vågne resten af tiden?

Min datter tager mange lure i løbet af en dag, specielt hvis vi er ude at gå/køre.

Og jeg forsøger også at holde hende vågen om aftenen, så der måske er en mulighed for lidt søvn om natten, men lige lidt hjæper det..

Anmeld

16. december 2010

9510

Skytten0111 skriver:

Sådan har det været siden dine børn ca var en uge gamle? og de kunne godt holde sig vågne resten af tiden?

Min datter tager mange lure i løbet af en dag, specielt hvis vi er ude at gå/køre.

Og jeg forsøger også at holde hende vågen om aftenen, så der måske er en mulighed for lidt søvn om natten, men lige lidt hjæper det..

Ja selvfølgelig sov de lidt mere i løbet af dagen da de var helt nye,, men syns hurtigt at de var inde i vanen med at sove 2 gange om dagen

Og de var mest vågne om aftenen og spiste som bare pokker

Anmeld

16. december 2010

misslea

Mia&Tonny skriver:

Åh gid det var sådan her!!! Hvor meget sover hun så i løbet af dagen??

Vi føler os også meget heldige kan du tro

Jamen hun sover faktisk også en del om dagen...!!! Hun er vågen ca. 1-1½ time af gangen, og så er det dog lidt forskelligt, hvor længe hun sover af gangen...!!! Om formiddagen tager hun gerne 1½ time! Så er hun vågen ca. 1 time, før hun lige tager en lille lur i mine arme igen! Hen over middag går jeg for det meste en tur med hende, og lader hende sove i barnevognen nede i gården.... og så sover hun ca. 2-3 timer!!! Så er hun vågen 1-1½ time, og så småsover hun lidt i vores arme eller på sofaen!!! Om aftenen tager hun gerne en lur igen fra ca. 20-22!!!

Så ja - man må sige, Wilma har et godt sovehjerte....!!!

Hvordan er søvnen hos jer???

Lea

Anmeld

16. december 2010

Tulle28

Min datter sov OK fra fødslen, men jeg begik den "fejl" at stå op når hun skulle ammes om natten, hvilket var ca. hver 3 time (note til mig selv: næste gang bliver det liggende i sengen!) Sov fra ca. 19.00 til 04.00, blev ammet og sov videre til ca. 06.30 da hun var 3 mdr. til ca. 5 mdr. - derefter er det gået støt ned ad bakke Nu er min datter 8½ måned og sover på en god nat fra 19.00 til 24.00, bliver ammet og rumsterer så rundt resten af natten. Det skifter lidt - er så rundtosset efterhånden af ikke at sove ordentligt, at jeg nærmest ikke kan huske fra uge til uge Ingen børn er jo ens, men jeg tror ikke nødvendigvis at fordi de sover godt fra starten er ensbetydende med at de bliver ved med at gøre det - der sker så meget i deres udvikling hele tiden, især fra de er omkring 5 mdr. Men nogle børn sover jo bare - og håber da at du er een af de heldige

Anmeld

17. december 2010

Mia&Allan

misslea skriver:

Vi føler os også meget heldige kan du tro

Jamen hun sover faktisk også en del om dagen...!!! Hun er vågen ca. 1-1½ time af gangen, og så er det dog lidt forskelligt, hvor længe hun sover af gangen...!!! Om formiddagen tager hun gerne 1½ time! Så er hun vågen ca. 1 time, før hun lige tager en lille lur i mine arme igen! Hen over middag går jeg for det meste en tur med hende, og lader hende sove i barnevognen nede i gården.... og så sover hun ca. 2-3 timer!!! Så er hun vågen 1-1½ time, og så småsover hun lidt i vores arme eller på sofaen!!! Om aftenen tager hun gerne en lur igen fra ca. 20-22!!!

Så ja - man må sige, Wilma har et godt sovehjerte....!!!

Hvordan er søvnen hos jer???

Lea

Her er det meget forskelligt.... Nogle dage sover hun helt vildt både nat og dag, andre dage vil hun bare ikke overgive sig og bliver så overtræt  Men vi kan sjældent få hende til at falde i søvn hos os, hun sover aller bedst i sin lift og helst i barnevognen.... Jeg glæder mig til vi får en mere fast rytme...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.