Skouboe skriver:
Et totalt ikke relateret til din scooter input...
Når du har det så skidt rent motorisk, så ville jeg altså banke i bordet hos min læge... HÅRDT!!!.. og forklare dem at du ikke gider at lege prøveklud mht. medicin længere. De har værsgo at sætte dig på Tysabri.. det kan simpelt hen ikke passe at du skal risikere en væsentlig forværring, bare fordi de ikke kan finde ud af at bøje retningslinierne lidt, som de kan alle andre steder.
Nu ved jeg ikke hvor du har neurolog, men jeg går på Riget og jeg VED at de indimellem gør undtagelser, hvis man har et aggressivt sygdomsforløb. Samtidigt sidder jeg jo altså jævnligt til behandling med nogle af dem der har fået det i lang tid, og det er altså ikke unormalt at høre historier om funktionsforbedringer - endda ret drastiske - når hjernen har fået fred nogle år til at reparere skaderne.
Samtidigt pusler rygterne i krogene på klinikken på Riget om at der er måske åbner mulighed for at for betalt en CCSVI operation i tyskland, hvis det vurderes at den kan hjælpe.
http://www.scleroseforeningen.dk/~/link.aspx?_id=5336D29EEDA64E7E8746D9BDDA21FD52&_z=z
Jamen grunden til at jeg har det så dårligt lige nu, er at jeg fik et attack i sept/okt måned. Jeg begyndte på noget medicin for over ½ år siden, men den kunne jeg ikke tåle pga. at jeg har en stofskifte-sygdom, som medicinen gik ind og påvirkede. Er så lige for 1 måned siden startet poå noget nyt medicin, Copaxone....umiddelbart ved jeg ikke om det har nogen effekt, fordi jeg ikke har fået det i ret lang tid. Det må tiden vise. Førhen da jeg ikke fik medicin, fik jeg i hvert fald et attack mindst 3 gange årligt.
Der gik lang tid før jeg kunne få medicin, fordi jeg åbenbart var for dårlig til det. Man skulle vist nok kunne gå x antal meter, hvilket jeg ikke kunne. Til sidst overgav de sig godt nok, og jeg begyndte på medicin. Jeg har forhørt mig omkring det Tysabri, men det kan jeg desværre ikke få, fordi de andre slags medicin skal være afprøvet først. Jeg er tilknyttet Holstebro neurologisk afdeling, og de står altså fast der 
Men nu må jeg jo give det her medicin en chance, selvom det er ret surt at skulle stikkes hver dag....hader nåle
det andet ville være nemmere...