I går var vi ved sp for anden gang og vi havde glædet os til at se hvor meget lille Nilas havde taget på og hvor meget han var vokset.
Men han havde slet ikke taget på. SP sagde at han fik alt for lidt mad. Der stod jeg så med åben mund og polypper. Drengen spiser og spiser, han laver ikke andet end at spise og sove. Spørg lige om man så føler sig som en dårlig mor.
Nu håber jeg bare han får taget på til mandag hvor vi igen skal se SP
Ved ikke om dette berolligere dig, men jeg har prøvet noget lignende.
Jeg havde taget Alexander med til åbenthus arrangement, hvor Sp er tilstede og vejer og måler alle babyer. 9 dage tidligere vejede Alexander 4160 gram. I følge hendes vægt havde Alexander kun taget 20 gram på på de 9 dage - alt for lidt og vejede nu 4180 gram. Og som du selv oplever, så spise Alexander hele tiden, så jeg forstod det slet ikke. Senere sammen aften var vi ved lægevagten og kom på børneafdelingen - på deres vægt havde han taget 180 gram på på de 9 dage og vejede 4340 gram.
Kontaktede derfor Sp dage efter, da jeg tænkte at hendes vægt måske var i stykker. Hun testede alle hendes vægte og 1 kg sukker vejede 1 kg på den alle.
1 uge efter kom Sp hjem til os for at veje Alexander på samme vægt, som han tidligere på alle hjemmebesøg var blevet vejet på. Hans vægt var der 4540 gram - vægtstignig på 200 gram på 1 uge. Dagen efter var han til 5 ugers undersøgelse hos lægen og der vejede han i følge lægens vægt 4720 gram - altså han skulle have taget 180 gram på på en dag, det er jo hvad han tog på på en hel uge.
Så mit råd - stol aldirg 100 % på hvad vægten fortæller
Alexander har altid været en lang og slank lille fyr. Så se hellere på din søn, om han ser sund og rask ud og ikke er for tynd. Og hvis han ellers er i godt humør, så tror jeg ikke du skal bekymre dig.
Anmeld