Føler mig som en dårlig mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2010

serinasmor

BabyNilas skriver:

Ja jeg ammer.

du kan tro jeg holder øje med om han får det fede mælk.

Da han blev født suttede han på hans tunge konstant så vi bruger ammebrikker, ellers kan han ikke finde ud af at sutte rigtigt, så jeg har rig mulighed for at følge med i når den fede mælk kommer.

det regnede jeg også med ville bare lige nævne det i tilfælde af ...

men så bare rolig .. han skal nok tage på .. det kommer stille og roligt .. er han blevet længere ?? for så kan det bare være han har brugt sin energi på at vokse i stedet for at blive dejligt tyk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2010

bette

Vi fik besked på fra barselsgangen at han SKULLE spise hver 3. time fordi han skulle lære at sutte rigtigt. Da han blev født suttede han på han tunge hele tiden så jeg bruger ammebrikker for at få ham til at sutte rigtigt. Han får tilbudt begge bryster men spiser kun ved det første, og spiser han ved  begge gylper det meste op igen.

Han er 23 dage så han er ikke så gammel endnu. Han vejer 3400 gram og er 57 cm. Så han er en spinkel lille baby.

jamen dog han er jo en laaaang dreng så.. 

jeg synes du skal tage det helt roligt.. 

nu er min pige godt nok flaske barn.. men hun er også rigtig lang og tog også kun småt på i starten.. men hun groede jo i længden..

hvis du kan se og høre at han får rigeligt af mælk.. er han glad og tilfreds så vær ikke urolig.. spér har det med at gøre en lidt mere urolig end man burde være. :)

det er faktisk først nu hvor simone er blevet 3 måneder.. at hun har fået lidt mere fedt på ben og arme.. ellers var hun bare en streg i luften :)

Anmeld

15. december 2010

BabyNilas

serinasmor skriver:

det regnede jeg også med ville bare lige nævne det i tilfælde af ...

men så bare rolig .. han skal nok tage på .. det kommer stille og roligt .. er han blevet længere ?? for så kan det bare være han har brugt sin energi på at vokse i stedet for at blive dejligt tyk

Ja han er vosket to cm. Det var nemlig også min tanke at det kunne da ikke være så skidt når han var vosket.

Anmeld

15. december 2010

Aves..

BabyNilas skriver:

I går var vi ved sp for anden gang og vi havde glædet os til at se hvor meget lille Nilas havde taget på og hvor meget han var vokset.

Men han havde slet ikke taget på. SP sagde at han fik alt for lidt mad. Der stod jeg så med åben mund og polypper. Drengen spiser og spiser, han laver ikke andet end at spise og sove. Spørg lige om man så føler sig som en dårlig mor.

Nu håber jeg bare han får taget på til mandag hvor vi igen skal se SP

Hvis han trives, sover spiser og er vågen med god kontakt så ville jeg ikke bekymre mig....min den yngste havde også et stop engang og der var min sp så træls og trods det at det var mit 3. barn gjorde hun mig usikker, så jeg valgte at droppe at have sp og bare se på mit barn, som trivedes...

Anmeld

15. december 2010

BabyNilas

bette skriver:

jamen dog han er jo en laaaang dreng så.. 

jeg synes du skal tage det helt roligt.. 

nu er min pige godt nok flaske barn.. men hun er også rigtig lang og tog også kun småt på i starten.. men hun groede jo i længden..

hvis du kan se og høre at han får rigeligt af mælk.. er han glad og tilfreds så vær ikke urolig.. spér har det med at gøre en lidt mere urolig end man burde være.

det er faktisk først nu hvor simone er blevet 3 måneder.. at hun har fået lidt mere fedt på ben og arme.. ellers var hun bare en streg i luften

Det var rart at hører, så slår jeg koldt vand i blodet og tager det med ro. Han er frisk og vågen mere og mere hver dag. Så jeg skal nok bare have lidt tålmodighed så kommer vægten også

Anmeld

15. december 2010

BabyNilas

Jildes skriver:

Hvis han trives, sover spiser og er vågen med god kontakt så ville jeg ikke bekymre mig....min den yngste havde også et stop engang og der var min sp så træls og trods det at det var mit 3. barn gjorde hun mig usikker, så jeg valgte at droppe at have sp og bare se på mit barn, som trivedes...

Jamen han trives, han er mere og mere vågen for hver dag. Så jeg vil prøve at tage det med ro og lade ham vokse som han vil

Anmeld

15. december 2010

Aves..

BabyNilas skriver:

Jamen han trives, han er mere og mere vågen for hver dag. Så jeg vil prøve at tage det med ro og lade ham vokse som han vil

Det synes jeg du skal....du må endelig ikke lade dig påvirke og hvis endelig du skal have ham tjekket så ville jeg tage op til lægen..

Anmeld

15. december 2010

Bb3031

I går var vi ved sp for anden gang og vi havde glædet os til at se hvor meget lille Nilas havde taget på og hvor meget han var vokset.

Men han havde slet ikke taget på. SP sagde at han fik alt for lidt mad. Der stod jeg så med åben mund og polypper. Drengen spiser og spiser, han laver ikke andet end at spise og sove. Spørg lige om man så føler sig som en dårlig mor.

Nu håber jeg bare han får taget på til mandag hvor vi igen skal se SP

Ved ikke om dette berolligere dig, men jeg har prøvet noget lignende.

Jeg havde taget Alexander med til åbenthus arrangement, hvor Sp er tilstede og vejer og måler alle babyer. 9 dage tidligere vejede Alexander 4160 gram. I følge hendes vægt havde Alexander kun taget 20 gram på på de 9 dage - alt for lidt og vejede nu 4180 gram. Og som du selv oplever, så spise Alexander hele tiden, så jeg forstod det slet ikke. Senere sammen aften var vi ved lægevagten og kom på børneafdelingen - på deres vægt havde han taget 180 gram på på de 9 dage og vejede 4340 gram.

Kontaktede derfor Sp dage efter, da jeg tænkte at hendes vægt måske var i stykker. Hun testede alle hendes vægte og 1 kg sukker vejede 1 kg på den alle.

1 uge efter kom Sp hjem til os for at veje Alexander på samme vægt, som han tidligere på alle hjemmebesøg var blevet vejet på. Hans vægt var der 4540 gram - vægtstignig på 200 gram på 1 uge. Dagen efter var han til 5 ugers undersøgelse hos lægen og der vejede han i følge lægens vægt 4720 gram - altså han skulle have taget 180 gram på på en dag, det er jo hvad han tog på på en hel uge.

Så mit råd - stol aldirg 100 % på hvad vægten fortæller Alexander har altid været en lang og slank lille fyr. Så se hellere på din søn, om han ser sund og rask ud og ikke er for tynd. Og hvis han ellers er i godt humør, så tror jeg ikke du skal bekymre dig.

Anmeld

15. december 2010

Mormilla

Du skal ikek føle dig som en dårlig mor. Fordi det kan du jo ikke gøre for. Ved ikke om du ammer men det kunne jo være at dit mælk ikke var så fed? Hvor tit spiser han? Fordi hvis jeg husker tilbage så kommer det fede mælk til sidst så hvis han aldrig får tømt ud så kunne det jo være han skulle spise med større mellem rum...

Anmeld

15. december 2010

bette

hov ja glemte helt at skrive.. at hvis hun har en digital vægt med sig rundt kan frosten godt påvirke resultatet

da hun var her sidst og vejede simone vejede hun hende først til 4700g hvilket er aaaaaalt for lidt.. og jeg sagde rent ud til hende at det troede jeg sku ikke på...

så fandt hun hendes vægt frem hvor baby er i en stofble og så vejer baby på den måde.. og der viste vægten 53000g så det var jo en enorm forskel... stol på dig selv søde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.