mad med advokado ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2010

Valle81

Dictes mor skriver:

Advokado er godt på alle mulige måde, men jeg bliver da lidt bekymret for dig, når jeg læser dit indlæg, er du okay? Hvordan kan det være, at du ikke spiser så meget? Det er en rigtig klog beslutning at tage til lægen, jeg håber, at h*n kan hjælpe dig.

.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2010

linemus

Jeg plejer at vende en halv avokade ud på brødet (rugbrød eller franskbrød) med en ske og mase det lidt ud med en gaffel. Krydrer det med spidskommen eller kebabkrydderi. Så kommer jeg tomater på og evt. rød peber, agurk og mayonaise. Smager fantastisk, især sætter spidskommen lige prikken over i'et.

Ellers bruger jeg avokado i salater og i pitabrød.

Jeg har også lige fundet en opskrift på chokolademousse med avokado i:
http://vegetarkontakt.dk/?opskrift-magisk-chokolad emousse=250

Line - håber også du er ok...

Anmeld

15. december 2010

DK

Jubiiiiii Der er andre end mig der siger ADvocado, og ikke avocado, som det jo rigtigt hedder. Jeg bliver simpelthen punket så meget af familie og venner over "advocadoen" og at det bare er fordi jeg skal være "advokat" og at det jo hedder "Avocado".

Hurra for jer tøser!!! Skal vi ikke indsende et forslag til nydansk ordbog om også at få tilføjet Advocado som korrekt stavemåde?

Anmeld

15. december 2010

Maise

Maria-s skriver:

Jeg laver nogengange en rigtig lækker (synes jeg i hvert fald selv ) mango/ advokado salat

En moden mango

en advokado

en gul/ rød peberfrugt

et kvart rødløg

saft fra en citron og gerne lidt fintrevet skal hvis den er økologisk og ikke overfladebehandlet

evt. saft fra en manderin eller lidt appelsinsaft.

et lille skvis hvidvins eller æble eiddke (jeg bruger en hyldeblomsteiddke, men det ved jeg ikke om det er lige til at skaffe?) vi snakker bare lige en spiseske eller sådan noget.

Skær mango, advokado og peberfrugt i tynde skriver. Snit rødløget super fint. Bland i en pose.

Bland citron saft+ lidt fintrevet skal evt., mandarin saft, lidt eiddke, lidt salt og peber og hæld over grøntsagerne. Stil det i køleskabet et par timer og VOLAI du har en rigtig lækker salat der kan spises alene, sammen med brød eller en grøn salat af fx. salatblade (iceberg og ruccula fx), agurk, squas og eller advokado

jeg skal vist ned at handle når clara vågner. MUMS

Anmeld

15. december 2010

Maise

hytteost, avocado, løg og peber på brød. mums

Anmeld

15. december 2010

Anonym trådstarter

Dictes mor skriver:

Advokado er godt på alle mulige måde, men jeg bliver da lidt bekymret for dig, når jeg læser dit indlæg, er du okay? Hvordan kan det være, at du ikke spiser så meget? Det er en rigtig klog beslutning at tage til lægen, jeg håber, at h*n kan hjælpe dig.

Kan ikke heltfortælle hvorfor jeg ikke spiser, får det bare dårligt af synet af mad, men tror det er pga jeg ikke har det psykisk godt, fordi jeg både har fået konstateret stress, lettere depression og pga min kæreste ikke hjælper til herhjemme Er klar over det er et problem derfor jeg tog kontakt med lægen allerede i går
Har haft anoreksi i 4 år kom ud af det for 2 år siden, men derfor er de ekstra bekymret nu

Anmeld

15. december 2010

Maria-s

DK skriver:

Jubiiiiii Der er andre end mig der siger ADvocado, og ikke avocado, som det jo rigtigt hedder. Jeg bliver simpelthen punket så meget af familie og venner over "advocadoen" og at det bare er fordi jeg skal være "advokat" og at det jo hedder "Avocado".

Hurra for jer tøser!!! Skal vi ikke indsende et forslag til nydansk ordbog om også at få tilføjet Advocado som korrekt stavemåde?

hehe jeg siger altid aDvokado  Men jeg er også jyde, vi putter bløde d'er ind over alt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.