mad med advokado ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.637 visninger
16 svar
0 synes godt om
15. december 2010

Anonym trådstarter

Hej
Da sp var her i går, kom jeg til at fortælle hende at jeg ikke spiser kød sådan rigtigt mere og jeg kun spiser en gang om dagen , men virkeligheden er der sagtens kan gå 2-3 dage imellem jeg får et måltid, kan sagtens spise en yougurt og så kun spise det i løbet af en dag, Ved godt det ikke er sundt og skal til lægen imorgen ang. det

Men sp sagde jeg kunne spise advokado, så er der nogle af jer der har nogle gode opskrifter med advokado ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2010

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Hej
Da sp var her i går, kom jeg til at fortælle hende at jeg ikke spiser kød sådan rigtigt mere og jeg kun spiser en gang om dagen , men virkeligheden er der sagtens kan gå 2-3 dage imellem jeg får et måltid, kan sagtens spise en yougurt og så kun spise det i løbet af en dag, Ved godt det ikke er sundt og skal til lægen imorgen ang. det

Men sp sagde jeg kunne spise advokado, så er der nogle af jer der har nogle gode opskrifter med advokado ?

bare rå avocado, med rejer eller laks... og så en dressing med urter i:0)

eller guacamole.... så kan du dyppe diverse grøntsager i i løbet af dagen

Anmeld

15. december 2010

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

Okay tak vil jeg prøve at lave

Anmeld

15. december 2010

LR85

Jeg spiser bare advokadoen 'rå'. Det er et lækkert mellemmåltid.

Også til børnene.

Ellers smør jeg det på brød, evt rørt om med creme fraice eller i en salat

Anmeld

15. december 2010

Valle81

Ni-ko-li-ne skriver:

Okay - der fik du dda lige vækket en lyst i mig:0) Spiser avocado næsten dagligt, men den med rejer var jeg kommet frem:0)

Ov hvor skal det køres ned:0)

Anmeld

15. december 2010

Jyden

louiseandersen85 skriver:

Jeg spiser bare advokadoen 'rå'. Det er et lækkert mellemmåltid.

Også til børnene.

Ellers smør jeg det på brød, evt rørt om med creme fraice eller i en salat

Ja, most avokado smager rigtigt godt på brød. Jeg har brugt det meget som smørepålæg, da børnene var små.

Anmeld

15. december 2010

Maria-s

Jeg laver nogengange en rigtig lækker (synes jeg i hvert fald selv ) mango/ advokado salat

En moden mango

en advokado

en gul/ rød peberfrugt

et kvart rødløg

saft fra en citron og gerne lidt fintrevet skal hvis den er økologisk og ikke overfladebehandlet

evt. saft fra en manderin eller lidt appelsinsaft.

et lille skvis hvidvins eller æble eiddke (jeg bruger en hyldeblomsteiddke, men det ved jeg ikke om det er lige til at skaffe?) vi snakker bare lige en spiseske eller sådan noget.

Skær mango, advokado og peberfrugt i tynde skriver. Snit rødløget super fint. Bland i en pose.

Bland citron saft+ lidt fintrevet skal evt., mandarin saft, lidt eiddke, lidt salt og peber og hæld over grøntsagerne. Stil det i køleskabet et par timer og VOLAI du har en rigtig lækker salat der kan spises alene, sammen med brød eller en grøn salat af fx. salatblade (iceberg og ruccula fx), agurk, squas og eller advokado

Anmeld

15. december 2010

Ni-ko-li-ne

Valle81 skriver:

Okay - der fik du dda lige vækket en lyst i mig:0) Spiser avocado næsten dagligt, men den med rejer var jeg kommet frem:0)

Ov hvor skal det køres ned:0)

ja det er bare NICE!

jeg spiser den bare på rugbrød... den smager bare godt til alt... også hytteost

Anmeld

15. december 2010

Valle81

Ni-ko-li-ne skriver:

ja det er bare NICE!

jeg spiser den bare på rugbrød... den smager bare godt til alt... også hytteost

JA jeg elsker det:0)

Jeg spiser det tit til alle rugbrødsmadder, hamburrygmadder, en rugbrød med hytteost, fint hakket tomat og agurk - ej nam nam:0)

Elsker det,og faktisk er ungerne også glade for det:0)

Anmeld

15. december 2010

Dictes mor

Advokado er godt på alle mulige måde, men jeg bliver da lidt bekymret for dig, når jeg læser dit indlæg, er du okay? Hvordan kan det være, at du ikke spiser så meget? Det er en rigtig klog beslutning at tage til lægen, jeg håber, at h*n kan hjælpe dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.