Danskerne passer bedre paa deres dyr!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.222 visninger
14 svar
0 synes godt om
14. december 2010

Miamaja

Altsaa generelt er danskerne bedre til at passe paa deres dyr end amerikanerne. DET er virkelig min opfattelse. Ja, lige et surt opstod herfra over en rimelig stor del af vores naboer, som har hund eller hunde, og som ALDRIG eller meget sjaeldent tager dem ud paa en gaa tur eller bare ud overhovedet.

For eksempel er der en familie overfor os som anskaffede sig en boxer hvalp, Otto, sidste aar, og de gaar ALDRIG tur med den. Vi har en gude skon park 5 minutters gaa tur herfra. Jeg fatter det simpelthen ikke. Er det en kulturel ting eller hvad. Det undrer mig en del. Den opholder sig kun i haven og goer ret ofte, hvor efter den bliver skaeldt ud.

Paa den anden side er en familie med en great dane og en labrador og parret lober hver morgen omraadet rundt, men tager aldrig deres hunde med. de bliver hjemme. Altsaa?!?

Jeg synes det er noget dybt maerkeligt noget. Altsaa hvorfor anskaffe sig en hund hvis man alligevel bare indlogere den permanent i haven

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2010

mor-til-vanessa

ja det er også mit indtryk.

danskerer er bare bedre til deres kæledyr, måske fordi vi ser dem som kæledyr og et medlem af familien.

har både boet på gran canaria og der var de heller .ikke søde ved hverken hunde eller katte som også bare løb rundt i gaderne. sørgeligt

og mine venner i usa har også deres hunde i haven i lænker. de ser dem slet ikke som kæledyr, men vagthunde. stakkels dyr at ligge i haven hele dagen og glo ind i et skur.

Anmeld

14. december 2010

Miamaja

mor-til-vanessa skriver:

ja det er også mit indtryk.

danskerer er bare bedre til deres kæledyr, måske fordi vi ser dem som kæledyr og et medlem af familien.

har både boet på gran canaria og der var de heller .ikke søde ved hverken hunde eller katte som også bare løb rundt i gaderne. sørgeligt

og mine venner i usa har også deres hunde i haven i lænker. de ser dem slet ikke som kæledyr, men vagthunde. stakkels dyr at ligge i haven hele dagen og glo ind i et skur.

Ov, i laenker lige frem? Det gor vores naboer dog ikke. men ja, sikkert et kedeligt liv at siidde i den samme have dag ud og dag ind, uden andre indtryk end hvis en fugl flyver forbi

Anmeld

14. december 2010

mor-til-vanessa

Miamaja skriver:

Ov, i laenker lige frem? Det gor vores naboer dog ikke. men ja, sikkert et kedeligt liv at siidde i den samme have dag ud og dag ind, uden andre indtryk end hvis en fugl flyver forbi

ja nogen af dem har. men det er også de der kæmpe store kamphunde, som jeg bestemt ikke har lyst til at gå ud og klappe

Anmeld

17. december 2010

Dictes mor

Det er da sært at løbe en tur uden sin hund, man kan da ligeså godt tage dem med, de elsker det. Og en tur i parken, der er da ikke noget bedre i hele verdenen end at se sin hund virkelig få lov at strække ud og lege og snuse og alt det, som nu hører til at være hund.

Så glad kan en hund se ud, når den bliver luftet hver dag et par gange og får en løbetur på 12 km hver anden dag:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

17. december 2010

Dictes mor

Glemte helt at sige, at det er nogle meget smukke hunde du har.

Jeg vil gerne have hund nummer to, især fordi vi nu flytter på landet, så der er plads Men jeg har et spørgsmål til dig, kræver det meget mere arbejde at have to?

Anmeld

17. december 2010

Pia.

ja det er sært folk gider have dyr hvis de ikke gider bruge tid på dem ? det er mig en gåde !!!

mine hunde er altid med mig ude og de elsker det... de følger mig alle steder hvor jeg kan have dem med - vil dog sige at de sidste 2 uger grundet min brækkede arm er det ikke de lange ture med snoren vi går - så går vi om i skoven eller på marken og så løber de selv og leger - så det er ikke de lange hygge gåture...

Anmeld

17. december 2010

Pia.

Dictes mor skriver:

Glemte helt at sige, at det er nogle meget smukke hunde du har.

Jeg vil gerne have hund nummer to, især fordi vi nu flytter på landet, så der er plads Men jeg har et spørgsmål til dig, kræver det meget mere arbejde at have to?

Jeg svare lige her også da jeg  altid har haft to hunde - jeg syntes det er lige så nemt som en enkelt hund - selvfølgelig bør man træne hver for sig for at den enkle hund får 100 % opmærksomhed under træningen....

men ellers er det skønt - de har så stor glæde af hinanden og jeg har ikke dårlig samvittighed hvis jeg må lade dem være alene hjemme for de har hinanden... Hunde er et flok dyr og da vi mennesker ikke kan være deres "hele" flok, da vi tit og mange timer om ugen må gå fra dem, er det skønt de har hinanden...

Knus Pia.

Anmeld

17. december 2010

Amso

Det er sku synd for dyrene når de nærmest kun er til pynt.. Og ikke bliver betragtet som en del af familien. Vi tager vores hund med hvor vi kan, til mine forældre, mine søskende. Ja, alle steder hvor det er muligt. Også bare ud på køretur da hun elsker det.. En hund skal ud og have nye synsindtryk, og udvikle sig.. Ellers keder de sig, ligesom os selv..

Anmeld

17. december 2010

Amso

Pia. skriver:

ja det er sært folk gider have dyr hvis de ikke gider bruge tid på dem ? det er mig en gåde !!!

mine hunde er altid med mig ude og de elsker det... de følger mig alle steder hvor jeg kan have dem med - vil dog sige at de sidste 2 uger grundet min brækkede arm er det ikke de lange ture med snoren vi går - så går vi om i skoven eller på marken og så løber de selv og leger - så det er ikke de lange hygge gåture...

Det skal du ikke være ked af. Jeg har lige haft brækket foden, og kunne i 6 uger ikke andet end være herhjemme. Og min kæreste arbejder 12 timer dagligt. Så der var det en gang gom dagen ned til byens gadekær, og ellers lidt leg på en stol i haven..  Utrolig så kreativ man bliver. hehe. Kunne godt mærke på hende hun kedede sig lidt, ikke hun kunne komme ud, men prøvede så godt jeg kunne at invitere mine nevøer og lidt andre hunde på besøg herhjemme i stedet. Så ikke hun blev svigtet helt.. smiler..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.