Mumto3 skriver:
Øh....rolig nu!!! Jeg skrev det får det første i parrents netop fordi jeg var usikker på at jeg 'fornemmede' rigtig og dernæst understregede jeg min usikkerhed med et MÅSKE, så jeg synes bestemt ikke at jeg lægger dig noget i skoen. og til sidst sluttede jeg af med at HVIS det var sådan, må jeg så spørger om... Så alt i alt synes jeg at jeg har været meget tilbageholden.
Jeg har (imodsætning til dig) mødt folk der synes at børn er naturlige og alt hvad de gør er en naturlig del af deres udvikling herunder at lege/kaste med maden!
Jeg forstår nok bare slet ikke hvad din problemstilling er. Du vil ikke have han leger/kaster med maden, og det gør han når han sidder ved bordet, ergo skal han ikke side ved bordet, og det skriver du (sådan som jeg forstår dig!!!) at du bestemt heller ikke vil tvinge ham til at sidde ved bordet, men at han selvfølgelig skla have lov til at komme ned. Hvad er problemet så??? Ja, undskyld hvis jeg er tungnem!
Åhh indlægget hedder hellere lege med maden end spise det. Jeg har en søn der IKKE vil spise noget men kun vil lege med det, altså mit problem er at han ikke får noget at spise fordi han vil lege og da jeg ikke acceptere at han kaster med maden og kravler på bordet gider han heller ikke sidde ved bordet og forlader bordet. Det er naturligt at alle børn leger med maden men der skal også være grænser for hvor voldsomt det er. Altså mit problem er at jeg gerne vil have min søn spiser noget mad stedet for og kravle rundt på bordene.
Jamen jeg synes da det fint at dem du kender synes det fint at børn ter sig sådan men nu det ikke kun et problem her hjemme det også et problem i DP med min Lucas og en af de andre store drenge der er der nede. Og nå de kommer og siger det altså er et problem som jeg også selv synes det er jamen det bekræfter mig jo kun i der skal gøres noget jeg tror ikke min søn har fået mere end en bid rugbrød i går på en hel dag fordi han heller vil lege med det.
Jeg synes det er et problem når ens søn ikke vil spise mad fordi han heller vil lege med det, jeg bliver nervøs som mor når ens søn ikke får noget og spise hverken her hjemme eller i DP fordi han heller vil kaste med maden og kravle rund på bordene. DERFOR spørg jeg om råd til hvordan jeg skal få ham fra den voldsomme bord leg og til at spise noget igen.
Men du forstå ikke hvad der er jeg mener, så synes bare vi skal lade den ligge her.
KH Diana
Anmeld