Hellere lege med maden end spise det :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2010

Cris

Diana... skriver:

Jo alle børn leger med maden men der skal også være en grænse. Vi giver skam riglig fri, men jeg vil ALDRIG synes det er i orden og kravle rund på bordet eller kaste med maden eller stjæle mad fra andre osv der skal sgu være en grænse. Spise med fingerne side og vende og dreje maden osv osv er jeg lige glad med det skal han bare gøre men det skal ikke blive til leg hvor det er klamt og irriterende for andre parter. Men jeg har snakket med min mand her til aften og jeg tror vi prøver at rykke måltid lidt for måske han simpelthen ikke er sulten nok. 

Tak for svar 

Knus Diana

Det er det jeg mener, når det bliver for meget, så er han ikke sulten nok og det er tak for mad hos os og så ned. Der er nogle, som er ret stred ved bordet og børnene må ingenting. Derfor jeg mener at vi er lidt mere afslappet. Hvis han ikke er sulten der kl18 eller 18.30 så er der ikke så meget at gøre, bare at vente indtil sult bølge kommer igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2010

mor_sabina

Diana... skriver:

Ja nemlig hvis han bare så undersøgte maden det noget helt andet eller var i gang med at øve i at lære at spise selv osv men den tid er vi jo lidt ovre det gjorde han da han var 9 måneder og frem altså han spiser selv og kan spise selv han kan selv skære sin mad ud og smør selv smør på brødet osv så han kan altså godt spise selv. Og selvfølgelig må han spise med fingerne og alt det der. Men jeg synes bare at grænsen går når det bliver klamt og irriterende for andre partner også. 

Man ja det kan godt være det fordi han ikke er sulten nok det kom vi også til at tænke på senere om aften, så vi vil prøve at rygge den lidt. 

Tak for dit svar

Knus Diana

Jeg håber i finder ud af det, måske han også prøver lidt grænser af. Det skal jeg nemlig love for Phillip gør herhejmme

Glædelig jul

Anmeld

15. december 2010

Diana...

mor_sabina skriver:

Jeg håber i finder ud af det, måske han også prøver lidt grænser af. Det skal jeg nemlig love for Phillip gør herhejmme

Glædelig jul

Ja det gør Lucas også rigtig meget. 

Anmeld

15. december 2010

CamiRon

Diana... skriver:

Hej alle. 

Jeg er sgu ved at bliver SKØR her hjemme. Jeg har en søn på 22 måneder ca. og han er begynd at lege rigtig meget med maden ved alle måltiderne. Nå jeg så siger til ham at det må han ikke og han skal spise så trækker han ærmerne ned tager hagesmækken af, siger tak for mad og forlader bordet, sådan er det under alle måltiderne. Nå jeg så tilbyder ham noget inden han skal i seng om aften sider han bare og ødelægger det og kaster med det og får intet at spise. HJÆLP jeg bliver skør. 

Han har altid siddet pænt og spist og når han så ikke kunne spise mere begynde han så at lege med det og så var han færdig med at spise. Men nu tager han måske en bid i munden og så det leg for resten og den ene bid han får i munden er en vi giver ham og han gider kun tage mod den ene. 

Åhh jeg ved slet ikke hvordan jeg lige skal tanke den her, for jeg vil ikke tvinge ham til at spise og de kan man heller ikke rigtig. Og jeg træt af jeg skal sidde ved hver evig eneste måltid og blive sur fordi han leger med maden, og det ikke kun det der på tallerken men han kan godt finde på at kravle op på bordet og prøve at lege med det i gryderne eller kaste hans mad over på vores tallerkner eller prøve at tage det fra vores.

Gode råd modtages med KYS HÅND. 

Knus Diana

Jeg tror jeg ville tage den oppefra og ned! Det er en periode han skal igennem og det er lige hans alder nu.

Jeg ville lade ham gratte (og på den måde får han spist lidt) men ignorere hans gratteri, så han ikke får nogen reaktion ud af det. Han finder hurtigt ud af at det ikke er nær så sjovt...  

Min datter på 1½ år har lige haft en kort periode med seriøs gratning! Det gik hurtigt over og det tror jeg var fordi vi ignorerede det, lod hende gratte, spise det hun gad og blev gjort ren bagefter.

Tror ikke du skal bekymre dig om at din dreng ikke får nok at spise - hvis han er sulten skal der nok ryge noget ned.

Held og lykke med det!

Anmeld

15. december 2010

Mumto3

Diana... skriver:

Ja det ved jeg godt, det har han altid gjort men kun på tallerknen. Men jeg synes det går over gevind at han skal sidde og kaste med det, kravle op på bordet for at leget med det i gryderne kaste det på gulve osv og der kommer ikke så meget som en lille bid ned. Og han er jo altså gammel nok til at forstå, så hvis vi lade ham sidder og kaste med maden osv for at få 2 bidder ned jamen så tror han jo at det noget man gerne må blive ved med. Jeg synes der er meget forskel på at de sidder og leger med deres eget mad på tallerknerne og så begynder og kaste med det tage fra vores kaste det hen til os kravle op på bordet osv osv osv. 

Jamen, det lyder jo til at du er helt afklaret med dig selv. Du vil ikke have han kravler op på bordet, leger med gryder/jeres mad osv. -så er der jo den anden muligeden at tage ham væk fra bordet. Det kender jeg da flere der har praktiseret, og med stor succes.

(jeg læser måske lidt mellem linjerne at du er imod at tage ham væk. hvis det er rigtig, må jeg så spørger hvorfor? det virker jo ikke at have ham siddende)

Anmeld

15. december 2010

Diana...

Mumto3 skriver:

Jamen, det lyder jo til at du er helt afklaret med dig selv. Du vil ikke have han kravler op på bordet, leger med gryder/jeres mad osv. -så er der jo den anden muligeden at tage ham væk fra bordet. Det kender jeg da flere der har praktiseret, og med stor succes.

(jeg læser måske lidt mellem linjerne at du er imod at tage ham væk. hvis det er rigtig, må jeg så spørger hvorfor? det virker jo ikke at have ham siddende)

Ja jeg er afklaret med jeg ikke vil have han skal kravle rund på bordet og kaste med mad osv osv derfor spørge jeg til råds med hvad jeg skal gøre. 

Hvordan kan du læse det mellem linjerne når jeg skriver at han forlader bordet? Hvis han ikke gider sidde der skal han heller ikke. Kunne da ikke finde på at tvinge ham til at blive siddende, det er slet ikke det mit problem er. Jeg spørg om råd og erfaring til hvordan jeg får ham til at spise frem for at kaste med maden. Jeg forstå slet ikke hvordan du kan få det andet ud af det. 

Men jeg har nu engang ikke mødt nogen der synes det er i orden at deres børn LEGER med maden altså kaster med mad kravler rund på bordet for at tage andres mad og lege med gryderne osv. Derfor spørg jeg her inde for der måtte da være nogen der havde et godt råd! 

Anmeld

15. december 2010

Mumto3

Diana... skriver:

Ja jeg er afklaret med jeg ikke vil have han skal kravle rund på bordet og kaste med mad osv osv derfor spørge jeg til råds med hvad jeg skal gøre. 

Hvordan kan du læse det mellem linjerne når jeg skriver at han forlader bordet? Hvis han ikke gider sidde der skal han heller ikke. Kunne da ikke finde på at tvinge ham til at blive siddende, det er slet ikke det mit problem er. Jeg spørg om råd og erfaring til hvordan jeg får ham til at spise frem for at kaste med maden. Jeg forstå slet ikke hvordan du kan få det andet ud af det. 

Men jeg har nu engang ikke mødt nogen der synes det er i orden at deres børn LEGER med maden altså kaster med mad kravler rund på bordet for at tage andres mad og lege med gryderne osv. Derfor spørg jeg her inde for der måtte da være nogen der havde et godt råd! 

Øh....rolig nu!!! Jeg skrev det får det første i parrents netop fordi jeg var usikker på at jeg 'fornemmede' rigtig og dernæst understregede jeg min usikkerhed med et MÅSKE, så jeg synes bestemt ikke at jeg lægger dig noget i skoen. og til sidst sluttede jeg af med at HVIS det var sådan, må jeg så spørger om... Så alt i alt synes jeg at jeg har været meget tilbageholden.

Jeg har (imodsætning til dig) mødt folk der synes at børn er naturlige og alt hvad de gør er en naturlig del af deres udvikling herunder at lege/kaste med maden!

Jeg forstår nok bare slet ikke hvad din problemstilling er. Du vil ikke have han leger/kaster med maden, og det gør han når han sidder ved bordet, ergo skal han ikke side ved bordet, og det skriver du (sådan som jeg forstår dig!!!) at du bestemt heller ikke vil tvinge ham til at sidde ved bordet, men at han selvfølgelig skla have lov til at komme ned. Hvad er problemet så??? Ja, undskyld hvis jeg er tungnem!

Anmeld

15. december 2010

Diana...

Mumto3 skriver:

Øh....rolig nu!!! Jeg skrev det får det første i parrents netop fordi jeg var usikker på at jeg 'fornemmede' rigtig og dernæst understregede jeg min usikkerhed med et MÅSKE, så jeg synes bestemt ikke at jeg lægger dig noget i skoen. og til sidst sluttede jeg af med at HVIS det var sådan, må jeg så spørger om... Så alt i alt synes jeg at jeg har været meget tilbageholden.

Jeg har (imodsætning til dig) mødt folk der synes at børn er naturlige og alt hvad de gør er en naturlig del af deres udvikling herunder at lege/kaste med maden!

Jeg forstår nok bare slet ikke hvad din problemstilling er. Du vil ikke have han leger/kaster med maden, og det gør han når han sidder ved bordet, ergo skal han ikke side ved bordet, og det skriver du (sådan som jeg forstår dig!!!) at du bestemt heller ikke vil tvinge ham til at sidde ved bordet, men at han selvfølgelig skla have lov til at komme ned. Hvad er problemet så??? Ja, undskyld hvis jeg er tungnem!

Åhh indlægget hedder hellere lege med maden end spise det. Jeg har en søn der IKKE vil spise noget men kun vil lege med det, altså mit problem er at han ikke får noget at spise fordi han vil lege og da jeg ikke acceptere at han kaster med maden og kravler på bordet gider han heller ikke sidde ved bordet og forlader bordet. Det er naturligt at alle børn leger med maden men der skal også være grænser for hvor voldsomt det er. Altså mit problem er at jeg gerne vil have min søn spiser noget mad stedet for og kravle rundt på bordene. 

Jamen jeg synes da det fint at dem du kender synes det fint at børn ter sig sådan men nu det ikke kun et problem her hjemme det også et problem i DP med min Lucas og en af de andre store drenge der er der nede. Og nå de kommer og siger det altså er et problem som jeg også selv synes det er jamen det bekræfter mig jo kun i der skal gøres noget jeg tror ikke min søn har fået mere end en bid rugbrød i går på en hel dag fordi han heller vil lege med det. 

Jeg synes det er et problem når ens søn ikke vil spise mad fordi han heller vil lege med det, jeg bliver nervøs som mor når ens søn ikke får noget og spise hverken her hjemme eller i DP fordi han heller vil kaste med maden og kravle rund på bordene. DERFOR spørg jeg om råd til hvordan jeg skal få ham fra den voldsomme bord leg og til at spise noget igen. 

Men du forstå ikke hvad der er jeg mener, så synes bare vi skal lade den ligge her. 

KH Diana

Anmeld

15. december 2010

Diana...

Dobbelt op. 

Anmeld

15. december 2010

Mumto3

Diana... skriver:

Åhh indlægget hedder hellere lege med maden end spise det. Jeg har en søn der IKKE vil spise noget men kun vil lege med det, altså mit problem er at han ikke får noget at spise fordi han vil lege og da jeg ikke acceptere at han kaster med maden og kravler på bordet gider han heller ikke sidde ved bordet og forlader bordet. Det er naturligt at alle børn leger med maden men der skal også være grænser for hvor voldsomt det er. Altså mit problem er at jeg gerne vil have min søn spiser noget mad stedet for og kravle rundt på bordene. 

Jamen jeg synes da det fint at dem du kender synes det fint at børn ter sig sådan men nu det ikke kun et problem her hjemme det også et problem i DP med min Lucas og en af de andre store drenge der er der nede. Og nå de kommer og siger det altså er et problem som jeg også selv synes det er jamen det bekræfter mig jo kun i der skal gøres noget jeg tror ikke min søn har fået mere end en bid rugbrød i går på en hel dag fordi han heller vil lege med det. 

Jeg synes det er et problem når ens søn ikke vil spise mad fordi han heller vil lege med det, jeg bliver nervøs som mor når ens søn ikke får noget og spise hverken her hjemme eller i DP fordi han heller vil kaste med maden og kravle rund på bordene. DERFOR spørg jeg om råd til hvordan jeg skal få ham fra den voldsomme bord leg og til at spise noget igen. 

Men du forstå ikke hvad der er jeg mener, så synes bare vi skal lade den ligge her. 

KH Diana

Ok, nu tror jeg bedre jeg forstå. Du er ked af han ikke spiser

(så problemet er ikke lege/ikke lege med maden, eller være ved bordet/ikke være ved bordet)

Ja, jeg tror du har ret i vi bare skal lade den ligge. Jeg håber at der er nogen der kan komme med nogle guldkorn til dig. Personlig mener jeg jo at børn spiser når de er sultne og hvis de ikke spiser når der bliver serveret mad for dem, tja så er de måske ikke sultne. Nogle gange når vores børn har haft perioder hvor de ikke har vokset så meget og derfor heller ikke har haft brug for lige så meget mad som tidligere, og derfor heller ikke har spist så meget, så har jeg holdt øje med hvor meget afføring de har. For hvis der kommer afføring, så må der nødvendigvis også være kommet noget ind.

Håber du får nogle gode råd fra andre brugere!!! eller måske din DP mor har nogle forslag?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.