Solarie når man ammer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Louisiana28 skriver:

Nu vil jeg ikke skræmme alle fra vid og sans, men måske man skulle tænke på hvor meget man øger risikoen for kræft, når man går i solarie  Bare lige for at sige det

Hehe kunne ikke lade være med at trække på smilebåndet over dit indlæg... Det ved man jo godt når man går i sol. Det er lidt det samme som at sige til en ryger: "Hey! du ved godt at du øger dine chancer for lungekræft når du ryger, ikke?!" - det ved rygerne jo også godt, hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2010

A.

jannebjerre skriver:

Nej man må ikke tage solarie når man er gravid...

jo det må mam men de er risiko for pigmentefejl når man gøre det

Anmeld

14. december 2010

jannebjerre

Fik ellers at vide at det måtte man ikk pga. De kraftige stråler

Anmeld

15. december 2010

Maja88

jannebjerre skriver:

Nej man må ikke tage solarie når man er gravid...

jo det må man gerne siger doktormanden...

har nemlig spurgt for en sikkerheds skyld ved ham og det MÅ man gerne..... bare man ikke gør det hver dag i flere timer..

og mange gravide tager jo også på ferie-hvor de får sol. og skal selv på ferie mens jeg ammer.

Anmeld

15. december 2010

Louisiana

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Hehe kunne ikke lade være med at trække på smilebåndet over dit indlæg... Det ved man jo godt når man går i sol. Det er lidt det samme som at sige til en ryger: "Hey! du ved godt at du øger dine chancer for lungekræft når du ryger, ikke?!" - det ved rygerne jo også godt, hehe

Jeg har da heller ikke sagt, at jeg synes rygning er i orden, men ikke solarie  Og selv om man siger til en ryger, at det er farligt at ryge, og de gør det alligevel, så kan jeg ikke se hvorfor jeg ikke skulle sige til én der vil i solarie, hvor farligt det er? Det er da ren bekymring for vedkommende - og deres familie.

Synes man skal læse dette, inden man går i solariet...:

http://www.hamlet.dk/Nyheder.382.aspx?newsid382=67

Anmeld

15. december 2010

Fru.Mäes <3

Jeg tager sol, selvom jeg ammer.. Har bare mine ammeindlæg + mine uld ammeindlæg over mine bryster - så de ikke bliver solbrændte..

Spurgte min kusine, som er jordemoder - og hun sagde at det var okay!!

Ved godt det ikke er de samme stråler, men gravide tager vel osse på stranden om sommeren og ligger måske flere timer og steger under solen... Så hvorfor skulle 8-12 min. skade i et solarie  Som en skriver, man kan bare riskiere at få pigment pletter

Anmeld

6. februar 2011

Julymama

Man må gerne tage solarie mens man ammer.

Solarie må man selv tage mens man er gravid, da strålerne kun går 2 cm ind i huden, og det rammer IKKE barnet. Ikke at jeg anbefaler det eller selv gør det - men man må godt

Det eneste som kan ske, også ved at tage sol i den almindelige sol er at du kan få pigment pletter, og det er ikke lige det fedeste jo.. Det ved jeg så ikke om du kan få, af at amme, så det er jo op til dig selv om du vil tage chancen der sker intet (efter hvad jeg har undersøgt!!) med dit barn. Lad være med at hænge mig op på noget, jeg er ikke forsker.

Anmeld

6. februar 2011

Bryndis

Nu har jeg prøvet of være i sol to gange og der er ikke sket noget med noget som helst Men jeg får egentlig lidt dårlig samvittighed ved at gøre det så nu har jeg bestilt tid til spraytan. Bare lige for at prøve det. Er ikke typen der går så meget op i mig selv men vil da lige prøve det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.