hvordan gjorde i da hund sku møde baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.280 visninger
12 svar
0 synes godt om
14. december 2010

JuelZ

ja altså nu er jeg ikke så langt henne endnu... men er alligevel allerede skide nervøs for hvordan og hvorledes hunden vil reagere når der kommer en lille baby i hjemmet...

Hunden er indtil videre en hvalp på lige knap og nap 7-8 mdr... Haft ham fra de 12 uger... Vi har haft en del problemer med ham ang. hunde og andre mennesker, hvor han har vist stor usikkerhed... Nu har vi fået ham på rette køl igen.... Og har aldrig haft problemer med børn i alle aldre..

Men alligevel er jeg virkelig virkelig VIIIIRKELIG nervøs... For hvordan skal hunden møde babyen, hvordan når barnet er så stort at det ligger og leger på gulvet på sit tæppe, hvordan når barnet begynder at kravle osv...

Det er virkelig træls at alle de tanker går igennem lige nu....

Så vil gerne hører hvad i gjorde?

det skal lige siges at Diablo er en blandingshund af racerne Rottweiler og Cane Corso.. den ene er blevet kåret som nanny dog,..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2010

Line Højdal

Jeg kigger lige med her...

Min mand og jeg venter vores første barn og har i forvejen en 2½ år gammel labrador-han. Han er godmodig og god til mennesker, så jeg er egentlig ikke så bekymret for det.. Men det kunne da være super med lidt fif, eller bare at høre andres erfaring

Line

Anmeld

14. december 2010

TinaPina

UH de samme bekymringer har jeg. Vi har en dobermann/labrador blanding, som har haft en skidt start på livet.

Vi har virkelig kæmpet med ham, og han er næsten 3 år når baby kommer til verden. Her bliver liften stillet på gulvet når vi kommet hjem, og så må der snuses. Alle babys møbler, barnveogn osv vil komme hjem og stå hvor de skal i god tid, så det ikke også er nyt.

Og så skal vi bare huske ham tror jeg. Altså stadigvæk forkæle ham, gå ture osv som vi gør nu. Dér tror jeg er det vigtigste. Og så at baby ikke bliver en ting man ikke må komme i nærheden af.

Anmeld

14. december 2010

Tystys14

Kigger også lige med her  har en meget jaloug anlagt Chinese Crested som jeg virkelig er bekymret for hvordan vil tage når baby kommer...

Anmeld

14. december 2010

JuelZ

TinaPina skriver:

UH de samme bekymringer har jeg. Vi har en dobermann/labrador blanding, som har haft en skidt start på livet.

Vi har virkelig kæmpet med ham, og han er næsten 3 år når baby kommer til verden. Her bliver liften stillet på gulvet når vi kommet hjem, og så må der snuses. Alle babys møbler, barnveogn osv vil komme hjem og stå hvor de skal i god tid, så det ikke også er nyt.

Og så skal vi bare huske ham tror jeg. Altså stadigvæk forkæle ham, gå ture osv som vi gør nu. Dér tror jeg er det vigtigste. Og så at baby ikke bliver en ting man ikke må komme i nærheden af.

vi har os virkelig kæmpet for Diablo og er endelig begyndt at se rigtige fremskridt osv.. og det er så dejligt...

men det lyder som en rigtig god idé med liften på gulvet :-) er bare så bange for at Diablo vil forsøge at gå op i liften og ligge sig i den - han elsker nemlig små ting han kan rulle sig sammen i :-) - men self han får jo ikke lov til det... Men hold da op hvor er jeg bare spændt på at se hvordan han vil være.... Især om han begynder at blive den hund som beskytter babyen som var det, dens eget..

men igen rigtig rigtig god idé

Anmeld

14. december 2010

Lotus86

Er selv gravid og har en hund, og de råd jeg har fået fra andre der har stået i samme situation er, at ligge barnet på gulvet med det samme man kommer hjem, så hunden har mulighed for at snuse og undersøge. De fleste hunde ved godt at de skal være varsomme, selvfølgelig skal man være der og holde øje, men det er vigtigt at hunden selv får lov til at undersøge.

Min svigermor gjorde b.la. sådan da de kom hjem med min kæreste i sin tid, og de havde en stor og lidt vild schæffer, men der var aldrig noget, han var stille og rolig og meget beskyttende over for barnet, lige så snart han havde fået lov til at snuse

Anmeld

14. december 2010

Low

Jeg startede med at sætte min dreng i en skråstol nede i en kravle gård. Jeg holde ham faktisk lidt på afstand og hvis hundene ville snuse så lod jeg dem gøre det. Det har virket for mine hunde at være sammen med ham på lidt afstand og nu elsker de ham og han elsker dem 

Det skal lige siges at mine aldrig har vist tænder eller noget i den stil over for nogle.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

14. december 2010

JuelZ

Lotus86 skriver:

Er selv gravid og har en hund, og de råd jeg har fået fra andre der har stået i samme situation er, at ligge barnet på gulvet med det samme man kommer hjem, så hunden har mulighed for at snuse og undersøge. De fleste hunde ved godt at de skal være varsomme, selvfølgelig skal man være der og holde øje, men det er vigtigt at hunden selv får lov til at undersøge.

Min svigermor gjorde b.la. sådan da de kom hjem med min kæreste i sin tid, og de havde en stor og lidt vild schæffer, men der var aldrig noget, han var stille og rolig og meget beskyttende over for barnet, lige så snart han havde fået lov til at snuse

dejligt at høre

Anmeld

14. december 2010

TinaPina

tjm skriver:

vi har os virkelig kæmpet for Diablo og er endelig begyndt at se rigtige fremskridt osv.. og det er så dejligt...

men det lyder som en rigtig god idé med liften på gulvet :-) er bare så bange for at Diablo vil forsøge at gå op i liften og ligge sig i den - han elsker nemlig små ting han kan rulle sig sammen i :-) - men self han får jo ikke lov til det... Men hold da op hvor er jeg bare spændt på at se hvordan han vil være.... Især om han begynder at blive den hund som beskytter babyen som var det, dens eget..

men igen rigtig rigtig god idé

Ja også så er det vigtigt, at man ikke skælder ud hvis man synes den bliver for voldsom, men viser den hvordan den så skal gøre med ros og godbidder, ligesom normal træning.

Vores hund er meget vild når der kommer gæster, men man kan tydeligt se forskel på hans reaktion alt efter om det børn eller voksne.

Vi kommer til at have en kravlegård, men når vi er i rummet skal barnet være på gulvet, så de kan lære hinanden at kende.

Anmeld

14. december 2010

Mira0911

Jeg var også skide bekymret for hvordan vores labber vil tage det da vores kom til verden... 

Vi stilte liften på gulvet, så han selv kunne undersøge hende, med os i baggrunden... 

Det gik rigtig godt og til sidste prøvede han på at ligge sig ved siden af hende i liften, der kunne han ikke være... Hun blev taget godt i mod af ham... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.