Hjælp til puslebordets tilbehør

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2010

lulleh

hvad med en Neglesaks ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2010

Snuske1985

Fru. Skovrup skriver:

Hej folkens.

Jeg ved det endnu er tidligt for mig at begynde at tænke på, men hvad skal jeg købe af tilbehør til puslebordet?

Mine egne forslag:

Brystvortecreme (Danatekt)
Engangsvaskeklude
Zinksalve (Neutral)
Barrierecreme (Danatekt)
Puslehynde
Intimsæbe (Vivag)
Lille kurv til alle plejeprodukter
Bleér (Svanemærket) str. nyfødt? 

Alle de her forslag jeg kommer med er ting som jeg har brugt normalt i hjemmeplejen, ved godt baby ikke er helt det samme, men princippet i at ting skal være så skånsomme som mulig er vel stadig det vigtige?

Har i nogen forslag til hvad jeg ellers skal bruge, vil jeg være åben for alle forslag  

-Skovrup

Ville bare lige knytte en kommentar til det der med brystvortecremen.. Nu har jeg været til ammeforberedelse på sygehuset og der anbefaler de bestemt ikke cremen, da det ikke er godt for den lille og spild af penge. Det man ska gøre i stedet er at bruge mælken og smøre det ud på brystvorten og så la det tørre ind af sig selv - det sku være meget sundere. Og så bruge de der uldammeindlæg. Bruger dem allerede da jeg er utæt, men de er bare vidunderlige at have på!!  

Men ellers har du en rigtig go liste...

Anmeld

14. december 2010

Angelspot

Fru. Skovrup skriver:

som sagt har jeg baseret hvad jeg vælger af produkter ud fra den viden jeg har fra hjemmeplejen. 

Vivag Intimsæbe er helt uden parfume, farve- og konserveringsmidler. Indeholder mælkesyre. Vivag sæbe er mild, skånsom, tyktflydende, skummer godt og kan bruges over hele kroppen. pH 4. Deklareret i samarbejde med Astma-Allergiforbundet. Pharma-Vinci.

Vivag intimsæbe har en lav pH-værdi, som gør den velegnet til intim anvendelse og som forstærker hudens egen beskyttelse. 

Det er alt jeg ved om Vivag Intimsæbe, da jeg ikke kan se det er skadeligt eller skrapt for huden på nogen måde, er det hvad jeg tænker er godt for den lille.

Hvis nogen er imod vil jeg gerne høre hvorfor

På trods af alle de gode egenskaber, er for meget brug af Vivag intimsæbe ikke godt for hverken børn eller voksne at bruge jævnligt. Det er med til at give kroppen en anden Ph-værdi alligevel og har tendens til at forårsage svamp i underlivet på voksne kvinder ved for hyppig brug, bla har jeg selv denne trælse erfaring i bagagen. Så jeg vil stærkt tilslutte mig at holde det til vand og ingen sæbe når baby skal pusles

Jeg var selv af den overbevisning at man da først blir ren når man har brugt sæbe, lidt lissom med hænder. Men det fungerer bare så meget anderledes i et bakteriefyldt område og kroppen skal nok selv rense sig, selvfølgelig med lidt hjælp når man er baby

Anmeld

14. december 2010

Palaja

Synes bestemt heller ikke der er grund til at bruge sæbe, skulle der sidde noget rest af zinksalve eller lign bruger jeg altid babyolie som "sæbe". 

Herhjemme bruger vi vatrondeller og ikke engangsvaskeklude, jeg synes de er for hårde ved numsen.

Hvis du kan bruge det til noget har jeg følgende på puslebordet:

- Puslepude

- Små håndklæder til at lægge på puslepude (Ikea har nogle til 2 kr som passer perfekt )

- Vatrondeller

- Weleda Zink Cream (fantastisk)

- Decubal cream

- bleposer

- Vådservietter (Til mine hænder efter jeg f.eks. har skiftet ble, eller til når man er doven og ikke gider hente vand )

- To vaskefade, til hoved og hale

- babytermometer

- baby negleklipper

- kam

- Babyolie

- Stofbleer (hvide til numse og farvede til ansigt)

- bleer

Hmmm... det var vist det hele 

Anmeld

15. december 2010

PernilleB

Fru. Skovrup skriver:

Hej folkens.

Jeg ved det endnu er tidligt for mig at begynde at tænke på, men hvad skal jeg købe af tilbehør til puslebordet?

Mine egne forslag:

Brystvortecreme (Danatekt)
Engangsvaskeklude
Zinksalve (Neutral)
Barrierecreme (Danatekt)
Puslehynde
Intimsæbe (Vivag)
Lille kurv til alle plejeprodukter
Bleér (Svanemærket) str. nyfødt? 

Alle de her forslag jeg kommer med er ting som jeg har brugt normalt i hjemmeplejen, ved godt baby ikke er helt det samme, men princippet i at ting skal være så skånsomme som mulig er vel stadig det vigtige?

Har i nogen forslag til hvad jeg ellers skal bruge, vil jeg være åben for alle forslag  

-Skovrup

jeg kan anbefale at du køber sådan en skridsikker måtte som dem til under tæpper til a ligge under puslehynden... det er guld værd, for min den karter rundt..

negleklipper...???

hva der kan være en hjælp er at når babyen i starten har meget tynd afføring så du har en pose som du ligge bleen i og alle vådservietterne, for det kan være ret svært a bukke sig ned for putte den i spanden mens man holder ben og ikk skal have bæ ud over det hele..

Anmeld

15. december 2010

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Malthes mor: tjære-salve lyder som noget interessant, jeg vil skrive det mig bag øret, og på min liste, så det kommer med i min plejekurv til når den lille kommer
En tandbørste som afledning? fantastisk ide faktisk, da den jo kommer til at skulle være en naturlig del af fremtiden!
Heidibh: så vid jeg kunne forstå skal man slet ikke bruge sæbe det første år, hvilket for mig er meget rart at vide, da jeg jo ikke er vandt til at skulle tænke på babynumser
Lou87: Numsetermometer og vaseline kan jeg godt se nytten af, det kommer på min liste! men nøj hvor har folk mange forslag! og indvendinger
maria_wt: som sagt er mit udgangspunk jo også fra mine erfaringer i hjemmeplejen det var også derfor jeg skrev et indlæg herinde, da jeg godt var klar over man ikke bare kan sammenligne.
Tina&Martin: lade babynumse lufttørre inden ny ble kommer på, den vil jeg huske!
lulleh: Kan man ikke bruge en alm neglesaks jeg selv bruger?
Snuske1985: Det lyder som en billigere løsning i længden, og måske også ligefrem sundere, og hvorfor skulle ens mælk der er så protein rig ikke hjælpe for tørre brystvorter eller andet sjov der kan komme i den tid hvor man er begyndt at amme? jeg glæder mig til at gøre mig alle de oplevelser! og Uldindlæg! den skriver jeg også lige ned.
Angelspot: det var også det jeg kom frem til, sæbe skal først bruges når den lille er over et år, om nødvendigt
PernilleB: Skridsikker måtte! det kan jeg se det gode i så puslehynden ikke glidder rundt og en pose lige ved hånden til bleer, da den lille nok har tynd mave i starten.
Til jer alle: Tak for alle de fine svar og forslag, jeg har taget alle rådene til mig, og ser frem til at tage listen med og købe hvad der skal bruges i den her forbindelse det er rart at se hvad andre mener der skal/kan bruges, da jeg ikke har den store erfaring selv.

Anmeld

18. december 2010

Maja_4000

Lou87 skriver:

Nope..
De aloe vera produkter der som regel sælges andre steder end gennem LR.. de indeholder for meget vand i forhold til aloevero. Og det hjælper jo ikke Bare et godt råd hvis man køber det.. Så hold øje med om vand er noget af det første som står på i indhold.. Så er det ikk godt!!

Hvor bor du henne??

Bor i Roskilde :b

Anmeld

19. december 2010

Lou87

Maja_4000 skriver:

Bor i Roskilde :b

det var mere at så hvis dig og nogle venner havde lyst så kom min mor og jeg gerne og fortalt om LR Ingen købetvang.

Og ellers hvis du blot var interesseret i noget bestemt ku jeg sagtens bestille det til dig og sende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.