Fru. Skovrup skriver:
Hej folkens.
Jeg ved det endnu er tidligt for mig at begynde at tænke på, men hvad skal jeg købe af tilbehør til puslebordet?
Mine egne forslag:
Brystvortecreme (Danatekt)
Engangsvaskeklude
Zinksalve (Neutral)
Barrierecreme (Danatekt)
Puslehynde
Intimsæbe (Vivag)
Lille kurv til alle plejeprodukter
Bleér (Svanemærket) str. nyfødt?
Alle de her forslag jeg kommer med er ting som jeg har brugt normalt i hjemmeplejen, ved godt baby ikke er helt det samme, men princippet i at ting skal være så skånsomme som mulig er vel stadig det vigtige?
Har i nogen forslag til hvad jeg ellers skal bruge, vil jeg være åben for alle forslag
-Skovrup
jeg har selv lige været ude og shopperere lidt.. og jeg købte
Vaskeklude (engangs) fra føtes med Økotex mærket..
Sikkerhedsvatpinde
termometer (til numsen) stoler ikke på de andre slags der findes.
poser (til brugte bleer) kan købes i brugsen, de er smadder gode og har fået idéen af min venninde som selv bruger dem. de fåes i en lille blå kasse som er på størrelse med en kasse kleenex..! med giraffer på osv..
zinksalve (neutral)
Babyolie (neutral)
babybad (neutral)
og babyshampoo (neutral) selvom shampoo ikke er skide nødvendigt i starten så var der et tilbud så købte jeg det sgu bare alligevel.
ammeindlæg (änglamark svanemærket købt i brugsen)
-
mangler dog lige bleerne, men dem vil jeg gerne vente med at købe til efter jeg har født fordi jeg ikke vil købe nogle jeg ikke kan bruge (hvis jeg nu køber en for lille størrelse, bleer er sgu ret pebrede...)
og vaseline (det kan man også få svanemærket) ellers kan man købe det i helsekostbutikkerne, så ved man da at der ikke er alt mulig lort i..
--
en god ting du også kan købe som jeg også helt sikkert skal ud og have fat i. stofbleer til at ligge under barnet til når man har vasket med enten engangs vaskeklud eller vådservietter så man altid har noget til at tørre med så der ikke bliver fugt i fugerne, det er jo sådan noget der er med til at give en rød numse...
og så selfølgelig en uro eller noget andet spændende til at hænge over uroen hvis det er at det ikke altid lige er helt let at skifte et barn der evt. ikke lige gider at have en ren numse.. så er det en god ting at have så barnet kan kigge på noget mens mor eller far lige skal koncentrere sig om de små folder osv. så der ikke kommer høm høm ind de forkerte steder...
ja det er ihvertfald sådan mit puslebord kommer til at se ud..