Hjælp til puslebordets tilbehør

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.537 visninger
27 svar
0 synes godt om
14. december 2010

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Hej folkens.

Jeg ved det endnu er tidligt for mig at begynde at tænke på, men hvad skal jeg købe af tilbehør til puslebordet?

Mine egne forslag:

Brystvortecreme (Danatekt)
Engangsvaskeklude
Zinksalve (Neutral)
Barrierecreme (Danatekt)
Puslehynde
Intimsæbe (Vivag)
Lille kurv til alle plejeprodukter
Bleér (Svanemærket) str. nyfødt? 

Alle de her forslag jeg kommer med er ting som jeg har brugt normalt i hjemmeplejen, ved godt baby ikke er helt det samme, men princippet i at ting skal være så skånsomme som mulig er vel stadig det vigtige?

Har i nogen forslag til hvad jeg ellers skal bruge, vil jeg være åben for alle forslag  

-Skovrup

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2010

TinaK

Hej, tillykke.

Det lyder som en fornuftig liste. En fed cream til barnets kinder er også altid god at have. En lille balje til vand og evt en uro som barnet kan se på. Har selv klistret sjove dyr på vores puslebord til stor fornøjelse. 

Ang. bleer så start med at have en enkelt pakke hjemme af str. nyfødt. De vokser hurtigt ud af dem og så kommer det også an på hvor stor din baby er når den bliver født. De er ikke så dyre om kan hurtigt suppleres hvis du kommer til at mangle. Jeg tror vi brugte to pakker (men vi var så også indlagt den første uge). Så det er ikke voldsomt mange man bruger. Kan forresten anbefale Aldis bleer når du engang når dertil. 

Anmeld

14. december 2010

daniella27

syntes det er en rigtig go list men har hørt at zink salve kan udtørre huden så jeg brugt elisabeth arden 8houer til min egen datter og hun havde hendes første røde numse her d 2 november og hun bliver 3 i marts den er dyr men jeg er rigtig glad for den:-) og så er aldi bleerne testet som de bedste bleer og de er ca 100 kr billigere end andre bleer

nusseklude til hvis den lille laver ballade efter bleen er taget af, så er det nemt at flytte nussekluden og putte en ny på istedet for at skifte puslehynde el plads. og så en vasketøjskurv og blespand vedsiden af samt nogle sorte poser til slemt tøj inden det bliver vasket så skal du ikke rende efter det bagefter

Anmeld

14. december 2010

frk Jensen

Fru. Skovrup skriver:

Hej folkens.

Jeg ved det endnu er tidligt for mig at begynde at tænke på, men hvad skal jeg købe af tilbehør til puslebordet?

Mine egne forslag:

Engangsvaskeklude
Zinksalve (Neutral)
Barrierecreme (Danatekt)
Puslehynde
Intimsæbe (Vivag)

Alle de her forslag jeg kommer med er ting som jeg har brugt normalt i hjemmeplejen, ved godt baby ikke er helt det samme, men princippet i at ting skal være så skånsomme som mulig er vel stadig det vigtige?

Har i nogen forslag til hvad jeg ellers skal bruge, vil jeg være åben for alle forslag  

-Skovrup

Stof nullerklude... Dem der man bare har 50 af.. De er gode til at lægge under bebsen når der skal skiftes. (der kan ofte komme lidt puhaa ved siden af)

Anmeld

14. december 2010

Skovrup

så den endelige liste kommer til at se sådan her ud, men hjælp fra alle jer flinke mennesker:

Engangsvaskeklude
Zinksalve (Neutral)
Barrierecreme (Danatekt)
Puslehynde
Intimsæbe (Vivag)
Lille kurv til plejeprodukter
Lille kurv til Nusseklude
Bleér fra Aldi str. nyfødt (Svanemærket)
Fed creme (svanemærket eller lign.)
Hoved hale vaske-fad
Uro eller Klistermærker
Nusseklude
Vasketøjskurv med plastik poser til
Blespand

daniella27: Jeg tror desværre ikke jeg har råd til at købe Elizabeth Arden 8 hour, selvom det lyder til at virke fantastisk!

Synes det ser rigtig fint ud håber der er andre der måske kan bruge listen det er godt at forberede sig, sådan har jeg det i hvertifald  

Tak for hjælpen alle sammen!

Jeg glæder mig til den lille kommer!

-Skovrup

Anmeld

14. december 2010

Isabella_mor

Fru. Skovrup skriver:

Hej folkens.

Mine egne forslag:

Engangsvaskeklude
Zinksalve (Neutral)
Barrierecreme (Danatekt)
Puslehynde
Intimsæbe (Vivag)

-Skovrup

jeg har selv lige været ude og shopperere lidt.. og jeg købte

Vaskeklude (engangs) fra føtes med Økotex mærket.. 

Sikkerhedsvatpinde

termometer (til numsen) stoler ikke på de andre slags der findes.

poser (til brugte bleer) kan købes i brugsen, de er smadder gode og har fået idéen af min venninde som selv bruger dem. de fåes i en lille blå kasse som er på størrelse med en kasse kleenex..! med giraffer på osv.. 

zinksalve (neutral)

Babyolie (neutral) 

babybad (neutral)

og babyshampoo (neutral) selvom shampoo ikke er skide nødvendigt i starten så var der et tilbud så købte jeg det sgu bare alligevel.

ammeindlæg (änglamark svanemærket købt i brugsen)

-

mangler dog lige bleerne, men dem vil jeg gerne vente med at købe til efter jeg har født fordi jeg ikke vil købe nogle jeg ikke kan bruge (hvis jeg nu køber en for lille størrelse, bleer er sgu ret pebrede...)

og vaseline (det kan man også få svanemærket) ellers kan man købe det i helsekostbutikkerne, så ved man da at der ikke er alt mulig lort i.. 

-- 

en god ting du også kan købe som jeg også helt sikkert skal ud og have fat i. stofbleer til at ligge under barnet til når man har vasket med enten engangs vaskeklud eller vådservietter så man altid har noget til at tørre med så der ikke bliver fugt i fugerne, det er jo sådan noget der er med til at give en rød numse... 

og så selfølgelig en uro eller noget andet spændende til at hænge over uroen hvis det er at det ikke altid lige er helt let at skifte et barn der evt. ikke lige gider at have en ren numse.. så er det en god ting at have så barnet kan kigge på noget mens mor eller far lige skal koncentrere sig om de små folder osv. så der ikke kommer høm høm ind de forkerte steder... 

ja det er ihvertfald sådan mit puslebord kommer til at se ud.. 

Anmeld

14. december 2010

Skovrup

isabellamor skriver:

jeg har selv lige været ude og shopperere lidt.. og jeg købte

Vaskeklude (engangs) fra føtes med Økotex mærket.. 

Sikkerhedsvatpinde

termometer (til numsen) stoler ikke på de andre slags der findes.

poser (til brugte bleer) kan købes i brugsen, de er smadder gode og har fået idéen af min venninde som selv bruger dem. de fåes i en lille blå kasse som er på størrelse med en kasse kleenex..! med giraffer på osv.. 

zinksalve (neutral)

Babyolie (neutral) 

babybad (neutral)

og babyshampoo (neutral) selvom shampoo ikke er skide nødvendigt i starten så var der et tilbud så købte jeg det sgu bare alligevel.

ammeindlæg (änglamark svanemærket købt i brugsen)

-

mangler dog lige bleerne, men dem vil jeg gerne vente med at købe til efter jeg har født fordi jeg ikke vil købe nogle jeg ikke kan bruge (hvis jeg nu køber en for lille størrelse, bleer er sgu ret pebrede...)

og vaseline (det kan man også få svanemærket) ellers kan man købe det i helsekostbutikkerne, så ved man da at der ikke er alt mulig lort i.. 

-- 

en god ting du også kan købe som jeg også helt sikkert skal ud og have fat i. stofbleer til at ligge under barnet til når man har vasket med enten engangs vaskeklud eller vådservietter så man altid har noget til at tørre med så der ikke bliver fugt i fugerne, det er jo sådan noget der er med til at give en rød numse... 

og så selfølgelig en uro eller noget andet spændende til at hænge over uroen hvis det er at det ikke altid lige er helt let at skifte et barn der evt. ikke lige gider at have en ren numse.. så er det en god ting at have så barnet kan kigge på noget mens mor eller far lige skal koncentrere sig om de små folder osv. så der ikke kommer høm høm ind de forkerte steder... 

ja det er ihvertfald sådan mit puslebord kommer til at se ud.. 

det er rart at se hvad andre har af ideer om hvad der skal være ved puslebordet, det er en god inspiration :

Anmeld

14. december 2010

ZamanogDania

Jeg så lige at du skrev vivag intimsæbe. Må man gerne bruge det til små børn?

Anmeld

14. december 2010

Skovrup

ZamanogDania skriver:

Jeg så lige at du skrev vivag intimsæbe. Må man gerne bruge det til små børn?

som sagt har jeg baseret hvad jeg vælger af produkter ud fra den viden jeg har fra hjemmeplejen. 

Vivag Intimsæbe er helt uden parfume, farve- og konserveringsmidler. Indeholder mælkesyre. Vivag sæbe er mild, skånsom, tyktflydende, skummer godt og kan bruges over hele kroppen. pH 4. Deklareret i samarbejde med Astma-Allergiforbundet. Pharma-Vinci.

Vivag intimsæbe har en lav pH-værdi, som gør den velegnet til intim anvendelse og som forstærker hudens egen beskyttelse. 

Det er alt jeg ved om Vivag Intimsæbe, da jeg ikke kan se det er skadeligt eller skrapt for huden på nogen måde, er det hvad jeg tænker er godt for den lille.

Hvis nogen er imod vil jeg gerne høre hvorfor

Anmeld

14. december 2010

ZamanogDania

Fru. Skovrup skriver:

som sagt har jeg baseret hvad jeg vælger af produkter ud fra den viden jeg har fra hjemmeplejen. 

Vivag Intimsæbe er helt uden parfume, farve- og konserveringsmidler. Indeholder mælkesyre. Vivag sæbe er mild, skånsom, tyktflydende, skummer godt og kan bruges over hele kroppen. pH 4. Deklareret i samarbejde med Astma-Allergiforbundet. Pharma-Vinci.

Vivag intimsæbe har en lav pH-værdi, som gør den velegnet til intim anvendelse og som forstærker hudens egen beskyttelse. 

Det er alt jeg ved om Vivag Intimsæbe, da jeg ikke kan se det er skadeligt eller skrapt for huden på nogen måde, er det hvad jeg tænker er godt for den lille.

Hvis nogen er imod vil jeg gerne høre hvorfor

Jeg er slet ikke imod det. Jeg bruger det selv til mig selv for intimvask. Men vidste bare ikke man måtte bruge det til børn. Det derfor jeg spurgte. Hvis det er noget man skal, så vil jeg da gør det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.