fordomme.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2011

Sof

Jeg blev ammet til jeg var 3½ og tog ikke skade af det, dog var det meget hårdt for min mor at stoppe det, men mest fordi min far ikke var der til at hjælpe, så pædagogerne i min børnehave måtte hjælpe på en koloni 

Min mor var 30 da hun fik mig og der var da også flere, godt nok kollegaer, venner og sådan der undrede sig, men dengang var tiden jo lidt en anden, så man sagde ikke noget.

Men det jeg egentlig vil frem til er at jeg ikke ser nogen grund til at du stopper hvis I begge synes det er hyggeligt, det er jo dit valg og ikke pædagogernes. Det er jo ikke noget der skader din søn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

merethe

Profilbillede for merethe
anikaingibjorg skriver:

jeg er ung, jeg er 17 år. jeg ammer stadig min søn er født den 22 september 2009. samúels vuggestue vejlider elr noget. synest jeg skal stoppe med at amme og spørge min hele tiden. men så siger min sp at det er meget sundt for barnet vdr. sygdomme, ovs. jeg synes bare det er så hyggeligt at amme min søn. og jeg har prøvet at stoppe for min søns skyld. men han bliver bare utrolig ked af det når han ikke må blive ammet. jeg siger bare til mig selv hellere en anden dag. han stopper sel en gang ik. jeg ammer ca 5 gange om dagen, for har så meget mælk, og det gør bare herre nas hvis jeg ikke ammer ham, jeg elsker at amme. men hvorfor er der så mange fordomme omkring mig, at jeg ammer stadig når jeg er så ung?

Hilsen anika.

Jeg ammede min søn indtil han var 2 år. Han blev til sidst kun ammet når han skulle sove og både min søn og jeg nød det. Jeg mødte mange løftede øjenbryn i den periode hvor han var mellem 1-2år gammel, når jeg fortalte at jeg stadigvæk ammede ham. Men det var vigtigt for mig at han blev ammet så lang tid som muligt, pga både min mand og jeg har allergi. Så hvis dit barn gider at få brystmælk så skal du da bare fortsætte

Anmeld

6. februar 2011

merethe

Profilbillede for merethe
anikaingibjorg skriver:

jeg er ung, jeg er 17 år. jeg ammer stadig min søn er født den 22 september 2009. samúels vuggestue vejlider elr noget. synest jeg skal stoppe med at amme og spørge min hele tiden. men så siger min sp at det er meget sundt for barnet vdr. sygdomme, ovs. jeg synes bare det er så hyggeligt at amme min søn. og jeg har prøvet at stoppe for min søns skyld. men han bliver bare utrolig ked af det når han ikke må blive ammet. jeg siger bare til mig selv hellere en anden dag. han stopper sel en gang ik. jeg ammer ca 5 gange om dagen, for har så meget mælk, og det gør bare herre nas hvis jeg ikke ammer ham, jeg elsker at amme. men hvorfor er der så mange fordomme omkring mig, at jeg ammer stadig når jeg er så ung?

Hilsen anika.

Jeg ammede min søn indtil han var 2 år. Han blev til sidst kun ammet når han skulle sove og både min søn og jeg nød det. Jeg mødte mange løftede øjenbryn i den periode hvor han var mellem 1-2år gammel, når jeg fortalte at jeg stadigvæk ammede ham. Men det var vigtigt for mig at han blev ammet så lang tid som muligt, pga både min mand og jeg har allergi. Så hvis dit barn gider at få brystmælk så skal du da bare fortsætte

Anmeld

9. februar 2011

Alína Hólm

merethe skriver:

tak skal jeg gøre

jeg elsker det

Anmeld

9. februar 2011

Tulle28

Hvor dejligt at høre at du stadigvæk ammer

Folk har så travlt med det amning - når de er små får du kommentarer, hvis du ikke ammer, når de er over 6 mdr. får du kommentarer fordi du stadigvæk ammer... Min datter er 10 mdr. og jeg har SÅ mange gange her på det sidste fået kommentaren at "nu må det vist også snart være slut med det amning" og "aj når hun bliver 1 år så stopper du simpelthen!"

Jeg stopper når JEG og min DATTER synes det er på tide at stoppe og ikke et sekund før. Så må folk have deres meninger. Jeg er stadigvæk på barsel, så jeg ammer hende om dagen når hun har lyst (nogen dage et par gange, andre dage slet ikke) om aftenen inden hun skal i seng og 1-5 gange i løbet af natten.

Men sjovt med det amning... Kan stadigvæk huske da jeg sad med blødende bryster de første par uger og bare tænkte på hvornår jeg kunne "tillade" mig at holde op med at amme.... Og her sidder man og laver ovenstående indlæg 10 mdr. senere

Anmeld

9. februar 2011

Noneother

Jeg ammer altså osse til den dag min lille fyr siger stop. -og så må folk sige hvad de vil, for det er bare sååå hyggeligt. OG så er det jo osse godt for dem.

Jeg synes bare at du skal blive ved så længe i begge har lyst. Det er da bare dejligt at det fungerer så godt for jer.
Lyt til dig selv og dit barn. DU ved bedst, for du er hans mor! UANSET alder.

Anmeld

9. februar 2011

Loa

Yeah endelig en i kan hakke på MIG...... Jeg syntes det er vildt at amme børn når de er 1 år og opefter....... Måske fordi jeg selv stoppede da min datter var ca. 3 måneder fordi det simpelthen ikke fungerede.... Nu hvor hun er 7 måneder, kunne jeg slet ikke forestille mig at skulle amme hende..... Jeg forbinder amning med lille bitte baby, og nu min datter er så stor og aktiv og ja virker ældre end hun er, så ville jeg føle det vildt underligt stadig at skulle amme hende....

Tror altså også tit det er mødrene selv der ikke vil stoppe, fordi det er den eneste ting, som kun de kan give deres barn.......... 

Men så igen, så styrer man jo selv hvad man gør ved ens eget barn

Anmeld

9. februar 2011

tinasmor

Personligt er jeg også af den holdning, at når barnet er over 1 år og sundhedsstyrelsens anbefalinger går til 1 år, så har jeg ikke selv et behov for at amme barnet. Der har været en del snak det sidste år, at ud over den gode mælk som barnet har brug for de første mange måneder, så får de faktisk også en hel masse stoffer indenbords pga alt det man spiser, drikker, cremer osv. Så jeg tror faktisk ikke der er så mange sundhedsmæssige årsager til at fortsætte over de 1 år.

At folk gør det, er jo deres egen privatsag som jeg ikke vil blande mig i, men kan alligevel ikke lade være med at rynke et øjenbryn, når en fra min mg´s barn er så stor at det selv GÅR hen og løfter op i blusen på moren og nærmest står op og drikker mælk.

Tænker at det måske ofte er moderen der ikke er parat til at indse at barnet bliver større. Og det med at det er for hårdt at stoppe. Så vil det jo være præcis det samme som i mange andre situtationer man skal håndterer. f.eks smide bleen, lægge sutten, fra vs til børnehave osv. Alle ting der måske gør barnet ked af det, men som man ved er en naturlig ting at gøre.

Jeg synes ikke det er fair at ts mener at den pædagog i vs som siger disse ting har en menning fordi hun ikke selv har kunne amme. Man kan jo godt synes, at det er for meget at amme sit store barn 5 gange, hvis både man har eget barn, adoptivbarn osv. Ligesom jeg heller ikke tror, at det har noget med ts alder at gøre.

Jeg kan forestille mig, at det ikke er rart at andre synes at skulle bestemme hvad man skal gøre. Og så længe det ikke skader barnet (at det bliver drillet eller lign) så synes jeg da folk skal gøre hvad de synes er bedst. Men det er altid et meget kontroversielt emne hvor nogle er "religiøse" fortalere for og nogle er i mod og synes det er udnødvendigt når baby kan få sine "vare" andre steder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.