Personligt er jeg også af den holdning, at når barnet er over 1 år og sundhedsstyrelsens anbefalinger går til 1 år, så har jeg ikke selv et behov for at amme barnet. Der har været en del snak det sidste år, at ud over den gode mælk som barnet har brug for de første mange måneder, så får de faktisk også en hel masse stoffer indenbords pga alt det man spiser, drikker, cremer osv. Så jeg tror faktisk ikke der er så mange sundhedsmæssige årsager til at fortsætte over de 1 år.
At folk gør det, er jo deres egen privatsag som jeg ikke vil blande mig i, men kan alligevel ikke lade være med at rynke et øjenbryn, når en fra min mg´s barn er så stor at det selv GÅR hen og løfter op i blusen på moren og nærmest står op og drikker mælk.
Tænker at det måske ofte er moderen der ikke er parat til at indse at barnet bliver større. Og det med at det er for hårdt at stoppe. Så vil det jo være præcis det samme som i mange andre situtationer man skal håndterer. f.eks smide bleen, lægge sutten, fra vs til børnehave osv. Alle ting der måske gør barnet ked af det, men som man ved er en naturlig ting at gøre.
Jeg synes ikke det er fair at ts mener at den pædagog i vs som siger disse ting har en menning fordi hun ikke selv har kunne amme. Man kan jo godt synes, at det er for meget at amme sit store barn 5 gange, hvis både man har eget barn, adoptivbarn osv. Ligesom jeg heller ikke tror, at det har noget med ts alder at gøre.
Jeg kan forestille mig, at det ikke er rart at andre synes at skulle bestemme hvad man skal gøre. Og så længe det ikke skader barnet (at det bliver drillet eller lign) så synes jeg da folk skal gøre hvad de synes er bedst. Men det er altid et meget kontroversielt emne hvor nogle er "religiøse" fortalere for og nogle er i mod og synes det er udnødvendigt når baby kan få sine "vare" andre steder.
Anmeld