anikaingibjorg skriver:
jeg er ung, jeg er 17 år. jeg ammer stadig min søn er født den 22 september 2009. samúels vuggestue vejlider elr noget. synest jeg skal stoppe med at amme og spørge min hele tiden. men så siger min sp at det er meget sundt for barnet vdr. sygdomme, ovs. jeg synes bare det er så hyggeligt at amme min søn. og jeg har prøvet at stoppe for min søns skyld. men han bliver bare utrolig ked af det når han ikke må blive ammet. jeg siger bare til mig selv hellere en anden dag. han stopper sel en gang ik. jeg ammer ca 5 gange om dagen, for har så meget mælk, og det gør bare herre nas hvis jeg ikke ammer ham, jeg elsker at amme. men hvorfor er der så mange fordomme omkring mig, at jeg ammer stadig når jeg er så ung?
Hilsen anika.

Jeg vil bare lige fortælle at der er mange der ammer når der børn er over 1 år, men de allerfleste er det man kalder 'skabs-ammer'. Det vil sige at de ikke gør det når andre ser det og de fortæller ikke om det, netop fordi det er tabubelagt og der er så mange fordomme omkring det.
Det er rigtig ærgelig det er sådan, for mange der ammer lidt længere end gennemsnittet tror de er helt alene om det, og det er de bare slet ikke!
Jeg vil lige gøre opmærksom på at du altid er velkommen til at ringe til ammerådningen og få støtte til din amning, også selv om det ikke problemer med selve amningen du har, men mere omgivelsernes håndtering af at du ammer!
Anmeld