Prøver lige igen.. MME/Sødmælk i mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2010

Valle81

Mor til Liva skriver:

Hej Q

Fik ikke så mange svar i min tråd i går, så prøver lige igen

Liva er 8½ mdr.

Hun får nu KUN 1 flaske i døgnet og det er inden sengetid om aftenen!

Så vi er startet på Jern da vi ikke kommer op på 400 ml MME længere..

Mit spørgsmål lyder så:

FØR LAVEDE JEG HENDES HAVREGRØD/AFTENSMAD PÅ MME.. SKAL JEG FORTSÆTTE MED DET??? HVIS JA - HVOR LÆNGE??

ELLER MÅ JEG LAVE DET PÅ SØDMÆLK NU???

HVORNÅR SKIFTEDE I FRA MME TIL SØDMÆLK I MAD???

Håber virkelig nogen vil dele og svare

Når hun får sine jerndråber må du gerne lave hendes mad på sødmælk:0)

Indtil 9 mdr skal de have 400 ml mælk om dagen de 150 må være alm mælk og resten mme.

Hun er jo lige om hjørnet 9mdr så jeg ville sige det er ok at lave grød på sødmælk og så bare den ene flaske og jerndråber - så er hun dækket ind:0)

Christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2010

Malthes mor

Mor til Liva skriver:

Jamen hun får ikke længere 400 ml MME.. Derfor vi er startet på jern.. Det er ikke det som er mit spørgsmål

Men min tanke var bare, at så længe du på en eller anden måde får 400 ml MME i hende, så er jern-dråber overflødige. Så men ikke andet!

Glædelig jul

Anmeld

14. december 2010

Mor til L&S

Malthes mor skriver:

Men min tanke var bare, at så længe du på en eller anden måde får 400 ml MME i hende, så er jern-dråber overflødige. Så men ikke andet!

Glædelig jul

Ja det ved jeg godt, men får ikke 400 ml i hende længere da hun får så meget alm mad, derfor vi er startet på jern

Anmeld

14. december 2010

Mor til L&S

Når hun får sine jerndråber må du gerne lave hendes mad på sødmælk:0)

Indtil 9 mdr skal de have 400 ml mælk om dagen de 150 må være alm mælk og resten mme.

Hun er jo lige om hjørnet 9mdr så jeg ville sige det er ok at lave grød på sødmælk og så bare den ene flaske og jerndråber - så er hun dækket ind:0)

Christina

Tak søde Christina - Lige det svar jeg manglede

Hvor meget mælk/MME skal de ha efter 9 mdr?? Fordi efter vi har droppet eftermiddags flasken får hun jo ikke så meget...

Altså:

Morgenmad: havregrød med MME - nu på sødmælk

Sødmælk i kop til rugbrød

Nogen gange tykmælk/sødmælkyoghurt om eftermiddagen (ikke alle dage da hun gylper så meget af det)

Aftensmad med MME - nu på sødmælk

En flaske på 200-230 ml inden sengetid

Resten er alm mad

Det giver jo ikke meget, men det er måske ligemeget når hun får jern ved siden af???

Knus fra mig

Anmeld

14. december 2010

Valle81

Mor til Liva skriver:

Tak søde Christina - Lige det svar jeg manglede

Hvor meget mælk/MME skal de ha efter 9 mdr?? Fordi efter vi har droppet eftermiddags flasken får hun jo ikke så meget...

Altså:

Morgenmad: havregrød med MME - nu på sødmælk

Sødmælk i kop til rugbrød

Nogen gange tykmælk/sødmælkyoghurt om eftermiddagen (ikke alle dage da hun gylper så meget af det)

Aftensmad med MME - nu på sødmælk

En flaske på 200-230 ml inden sengetid

Det giver jo ikke meget, men det er måske ligemeget når hun får jern ved siden af???

Knus fra mig

Jeg vil sige at det ser super fint ud:0) OG når hun får sine jerndråber er hun dækket ind,samt de får jo også jern ud over i deres alm.kost:0)

Når de er blevet 9 mdr så men er jeg det er 1/2 til en hel liter mælk de må få om dagen - altså mælkeprodukter - det tæller jo alt fra youghurt til mælk:0) og så jerndråberne....

Og det var godt jeg kunne hjælpe - og man kan jo aldrig følge sundhedsstyrrelsen anbefalinger ud til fingerspidserne, og jeg er helt sikker på at vores sukkerknalder stortrives i 1. grad om de får 200 ml mme eller 400ml omdagen:0) I det oplyste samfund vi lever i idag - måvi have verdenens sundeste spædbørn:0) He he

Anmeld

14. december 2010

Mor til L&S

Valle81 skriver:

Jeg vil sige at det ser super fint ud:0) OG når hun får sine jerndråber er hun dækket ind,samt de får jo også jern ud over i deres alm.kost:0)

Når de er blevet 9 mdr så men er jeg det er 1/2 til en hel liter mælk de må få om dagen - altså mælkeprodukter - det tæller jo alt fra youghurt til mælk:0) og så jerndråberne....

Og det var godt jeg kunne hjælpe - og man kan jo aldrig følge sundhedsstyrrelsen anbefalinger ud til fingerspidserne, og jeg er helt sikker på at vores sukkerknalder stortrives i 1. grad om de får 200 ml mme eller 400ml omdagen:0) I det oplyste samfund vi lever i idag - måvi have verdenens sundeste spædbørn:0) He he

Ja du har ret

1000 tak for hjælpen... Så vil jeg til at lave hendes mad med sødmælk - lidt nemmere end MME

Knus

Anmeld

14. december 2010

klmf

Jeg ville mene, at når I giver hende jern ved siden af, så kan I sagtens lave det på sødmælk

Anmeld

14. december 2010

Mor til L&S

lotchen skriver:

Jeg ville mene, at når I giver hende jern ved siden af, så kan I sagtens lave det på sødmælk

Ja vil vi også mene, så det starter vi på...

Anmeld

14. december 2010

Pikku Myy

Det var oppe for nylig i en tråd om noget lidt andet, så du får lige linket hvor K&S skrev nogle anvisninger fra en bog:

https://www.baby.dk/debat/78644pi2/boern-03-aar/nedfrysningoptoening-af-kartoffelmos-og-andre-groentsager.aspx

Vi fulgte samme anvisninger

Anmeld

14. december 2010

serinasmor

hejsa

når hun ikke længere får 400 ml kan du lige så godt lave hendes grød på sødmælk ...og i øvrigt give hende sødmælk i koppen .. de må få sødmælk fra de er 6 mdr ...

Serina fik sødmælk i sin kop fra hun var 6 mdr .. før det var det vand .. hun har fået sødmælk blandet i sin havregrød fra hun var 7 mdr (for det var her hendes moster viste os at det ville få grøden kølet lidt hurtigere ned- havde vi set det før havde hun nok fået det fra 6 mdr)

serinasmor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.