Prøver lige igen.. MME/Sødmælk i mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.459 visninger
21 svar
0 synes godt om
14. december 2010

Mor til L&S

Hej Q

Fik ikke så mange svar i min tråd i går, så prøver lige igen

Liva er 8½ mdr.

Hun får nu KUN 1 flaske i døgnet og det er inden sengetid om aftenen!

Så vi er startet på Jern da vi ikke kommer op på 400 ml MME længere..

Mit spørgsmål lyder så:

FØR LAVEDE JEG HENDES HAVREGRØD/AFTENSMAD PÅ MME.. SKAL JEG FORTSÆTTE MED DET??? HVIS JA - HVOR LÆNGE??

ELLER MÅ JEG LAVE DET PÅ SØDMÆLK NU???

HVORNÅR SKIFTEDE I FRA MME TIL SØDMÆLK I MAD???

Håber virkelig nogen vil dele og svare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2010

signe.

jeg kan desværre ikke hjælpe, mem synes da du skal tage kontakt til din SP og bare spørge hende... når du ikke rigtig kan få hjælp herinde fra

signe

Anmeld

14. december 2010

Mor til L&S

Mor-til-Hasse skriver:

jeg kan desværre ikke hjælpe, mem synes da du skal tage kontakt til din SP og bare spørge hende... når du ikke rigtig kan få hjælp herinde fra

signe

Min SP kommer ikke længere.. men ja hvis ikke der er nogen som kan svare mig må jeg prøve at ringe til hende

Anmeld

14. december 2010

dorthemus

Min datter på 6½ måned blir ammet og er begyndt på skemad. Jeg putter sødmælk i maden og i kop - ikke mme

Anmeld

14. december 2010

signe.

Mor til Liva skriver:

Min SP kommer ikke længere.. men ja hvis ikke der er nogen som kan svare mig må jeg prøve at ringe til hende

hmm ja, så kan jeg godt se det ikke lige er så nemt, men ja giv hende et kald det kan man jo altid selvom de ikke kommer på "husbesøg" mere...

Anmeld

14. december 2010

Tdittmann

Her er Anders 7 mdr. og han får sødmælk i sin mad, men får også 400-600 ml MME i døgnet.

I den bog jeg har fået af SP, den hedder "Barnemad" og er udgivet af mejeriforeningen, står der under 6-9 mdr./Mælk:

Hvilken type mælk?

Indtil barnet er fyldt 9 mdr. skal det meste af barnets mælk være MME, men du kan starte med at give små mængder sødmælk

Længere nede står der:

tilsæt evt. lidt sødmælk i mos/grød. Du kan røre lidt kold sødmælk i hendes grød, så den hurtigere er spiseklar. Undgå at koge grød udelukkende på sødmælk, så får dit barn for meget protein.

måske kunne du spørge din sp om pjecen "Barnemad" jeg synes den har mange gode vejledninger frem til at barnet er 1 år

Anmeld

14. december 2010

Malthes mor

Hej

Det du skal  være obs på er at hun får 400 ml MME, for så er det ikke nødvendigt med jern-dråber.

Om hun får det i sin grød eller på flaske, det er ikke vigtigt. Det vigtige er mængden.

Håber at du kan bruge dette svar til noget

Glædelig jul

Anmeld

14. december 2010

LR85

hva med a skrive til 'eksperthjælpen' herinde, enten sundhedsplejersken eller ernæringseksperten?

Har du ikke fået bøger m kost og trivels under din graviditet, der står en masse om det, blandt andet står der i min a man skal begynde a bruge sødmælk i madlavning fra 6 måneder, og de skal tilbydes det a drikke fra 8 måneder

Anmeld

14. december 2010

Mor til L&S

Malthes mor skriver:

Hej

Det du skal  være obs på er at hun får 400 ml MME, for så er det ikke nødvendigt med jern-dråber.

Om hun får det i sin grød eller på flaske, det er ikke vigtigt. Det vigtige er mængden.

Håber at du kan bruge dette svar til noget

Glædelig jul

Jamen hun får ikke længere 400 ml MME.. Derfor vi er startet på jern.. Det er ikke det som er mit spørgsmål

Anmeld

14. december 2010

Mor til L&S

Tdittmann skriver:

Her er Anders 7 mdr. og han får sødmælk i sin mad, men får også 400-600 ml MME i døgnet.

I den bog jeg har fået af SP, den hedder "Barnemad" og er udgivet af mejeriforeningen, står der under 6-9 mdr./Mælk:

Hvilken type mælk?

Indtil barnet er fyldt 9 mdr. skal det meste af barnets mælk være MME, men du kan starte med at give små mængder sødmælk

Længere nede står der:

tilsæt evt. lidt sødmælk i mos/grød. Du kan røre lidt kold sødmælk i hendes grød, så den hurtigere er spiseklar. Undgå at koge grød udelukkende på sødmælk, så får dit barn for meget protein.

måske kunne du spørge din sp om pjecen "Barnemad" jeg synes den har mange gode vejledninger frem til at barnet er 1 år

Jo den bog siger mig noget - den har jeg da  Den må jeg lige læse lidt i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.