Er der flere udgaver...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2010

Margorie

Vi spillede det sådan her.
Alle gaver på bordet.
6= ta en pakke indtil alle gaver er i spil.
Sæt ur.
6= ta en pakke fra en valgfri modspiller.
1= alle gaver rykker til højre. (skidesurt når man har mange gaver )

Uret ringer første gang= gaverne pakkes ud og der spilles videre med 1ere og 6ere indtil uret ringer for anden gang og gaverne må beholdes

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2010

NinaNymannMadsen

altså vi har det juleaften med familien her, det englig en tradition fra kenneths familie som vi så vil ha med når vi selv holder jul

her spiller vi med at alle gaverne bliver lagt på bordet, og så spiller man først om at få dem delt ud blandt de forskellige der er med, man må tage en pakke når man slår en 6'er. og når det så er gjort, bliver der sat tid på, og så er der 2 terninger i spil der skal i hver sin retning af bordet. når man så slår en 6'er må man tage en pakke fra den man vil og når tiden er gået har man vundet de oakker man sidder med, og har man ingen så det bare synd.

Anmeld

18. december 2010

Mette+Mathias

MoarJ skriver:

Af pakkeleg, altså legen man har i sit eget hjem, enten til Julefrokost eller Nytårsaften? 

Jeg er opvokset med hjemmefra med pakkeleg til Julefrokost og Nytårsaften... 

Men der findes vel mange udgaver den. Hvordan spilles osv. 

Jeg har lært: 

At alle pakkerne bliver lagt på bordet og så skal alle pakke ryddes fra bordet, så det gælder om at slå en 6'er før man kan tage en pakke på bordet. Når alle pakker så er væk, skal der sættes en tid på. Hvor det så efterfølgende gælder om at tage pakkerne fra hinanden. Der skal man enten slå en 3'er hvor man kan tage fra en af sine naboer og når man slår en 6'er kan man tage en pakke fra hele bordet. 

Når uret ringer, har man vundet de pakker man sidder med. 

Det er sådan jeg har lært spillet. 

Piger - Findes der andre udgaver af pakkelegs spillet? 

Ja, for søren, vi har nok det sjoveste pakkespil i Danmark!

Vi slår om pakkerne indtil alle er delt ud (6'ere) MEN, allerede mens vi slår om pakkerne betyder.

1: Alle pakker skubbes 1 plads til venstre
2: Alle pakker skubbes 2 pladser til venstre
3. Alle pakker ...en plads til højre
4: Man bytter pakker med personen overfor
5: Alle pakkaer...2 pladser til højre
6: Stjæl en pakke

Det er så sjovt, og man bliver helt forpustet! *gg*

Anmeld

18. december 2010

sarahb

den samme som jer, dog uden 3ére... Men det lyder meget sjovt med 3érne synes jeg

Anmeld

18. december 2010

A.

ja vi har været til julefrokost hvor alle skulle medbringe to gaver ok så kl 16 kom første opgave: hvem har støreste ører og dem som haft det vand pakke og bagefter kl 16.45 næste opgave hvem kan drikke hurtigst en slots osv osv

Anmeld

18. december 2010

LinLin

Margorie skriver:

Vi spillede det sådan her.
Alle gaver på bordet.
6= ta en pakke indtil alle gaver er i spil.
Sæt ur.
6= ta en pakke fra en valgfri modspiller.
1= alle gaver rykker til højre. (skidesurt når man har mange gaver )

Uret ringer første gang= gaverne pakkes ud og der spilles videre med 1ere og 6ere indtil uret ringer for anden gang og gaverne må beholdes

Sådan spiller vi også - vi rykker dog en plads til venstre ved en 1'er i stedet for at rykke gaverne, men det giver jo det samme

Anmeld

18. december 2010

HelleBelle

Vi spiller med at alle pakkerne skal vindes ved at slå seksere som de fleste af jer, når de så er delt ud må man stjæle når man slår en sekser, MEN skal give til en man selv vælger når man slår en ener

Har også opøvet at spille det hvor man pakker gaverne ud efter første runde og så spiller videre , SÅ er der kamp om de gode ting skulle jeg hilse og sige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.