Er der flere udgaver...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.343 visninger
16 svar
0 synes godt om
13. december 2010

Mira0911

Af pakkeleg, altså legen man har i sit eget hjem, enten til Julefrokost eller Nytårsaften? 

Jeg er opvokset med hjemmefra med pakkeleg til Julefrokost og Nytårsaften... 

Men der findes vel mange udgaver den. Hvordan spilles osv. 

Jeg har lært: 

At alle pakkerne bliver lagt på bordet og så skal alle pakke ryddes fra bordet, så det gælder om at slå en 6'er før man kan tage en pakke på bordet. Når alle pakker så er væk, skal der sættes en tid på. Hvor det så efterfølgende gælder om at tage pakkerne fra hinanden. Der skal man enten slå en 3'er hvor man kan tage fra en af sine naboer og når man slår en 6'er kan man tage en pakke fra hele bordet. 

Når uret ringer, har man vundet de pakker man sidder med. 

Det er sådan jeg har lært spillet. 

Piger - Findes der andre udgaver af pakkelegs spillet? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

L.J.L

vi spillede en lidt anden form for pakkeleg til en julefrokost i lørdags:

Der var kun en men lidt dyrere gave, som værtinden havde stået for. Hun havde så pakket den ind X antal gange, og hver gang man så slog en 6'er måtte man pakke den op 1 gang. Den der så til slut pakker det sidste lag gavepapir af vinder gaven.

Anmeld

13. december 2010

>>Carina<<

MoarJ skriver:

Af pakkeleg, altså legen man har i sit eget hjem, enten til Julefrokost eller Nytårsaften? 

Jeg er opvokset med hjemmefra med pakkeleg til Julefrokost og Nytårsaften... 

Men der findes vel mange udgaver den. Hvordan spilles osv. 

Jeg har lært: 

At alle pakkerne bliver lagt på bordet og så skal alle pakke ryddes fra bordet, så det gælder om at slå en 6'er før man kan tage en pakke på bordet. Når alle pakker så er væk, skal der sættes en tid på. Hvor det så efterfølgende gælder om at tage pakkerne fra hinanden. Der skal man enten slå en 3'er hvor man kan tage fra en af sine naboer og når man slår en 6'er kan man tage en pakke fra hele bordet. 

Når uret ringer, har man vundet de pakker man sidder med. 

Det er sådan jeg har lært spillet. 

Piger - Findes der andre udgaver af pakkelegs spillet? 

Sådan har jeg også lært den. Bare uden 3'eren

Anmeld

13. december 2010

Mira0911

linselouise skriver:

Der var kun en men lidt dyrere gave, som værtinden havde stået for. Hun havde så pakket den ind X antal gange, og hver gang man så slog en 6'er måtte man pakke den op 1 gang. Den der så til slut pakker det sidste lag gavepapir af vinder gaven.

Det lyder nu også som en rigtig god idé...

Anmeld

13. december 2010

Mira0911

Carina1984 skriver:

Sådan har jeg også lært den. Bare uden 3'eren

Ja sådan kan man også spille det.. 

Anmeld

13. december 2010

Dinna88

Jeg var i Tyrkiet med en masse dansemennesker for et år siden, og der spillede vi det en aften. Men vi var altså omkring 80 mennesker! Jeg fik på ingen måder fat i reglerne, men folk løb rundt og skiftede plads når det-og-det skete og engang i mellem stod ALLE op. Folk løb igennem lokalet, en gang i mellem blev der klappet og jeg kan love dig for at folk grinte. Det var totalt kaos

Men dette er jo ikke bare til 10 personer, det er til en stor flok. Men hvis du ønsker det kan jeg nok måske finde ud af reglerne  

Anmeld

13. december 2010

Dinna88

linselouise skriver:

Ej! Det var da vildt smart. Det er da langt bedre end at få 5 ting fra Tiger eller Søstrene Grene der ikke kan bruges til noget  

Anmeld

13. december 2010

Maja_4000

Man kan også købe et kortspil i f.eks. bog og idé .. Så står der på kortene hvad man skal gøre .. Dét synes jeg er meget sjovere .. Der flytter man pladser , bytter gaver , tager hele bunken osv. :p Meget bedre end med en terning ! 

Anmeld

18. december 2010

Mira0911

Åh, vi har sat og snakket om, hvor mange terninger skal der være med i pakkelegs spillet? 

Kan bare ikke huske det.. Om det bare er 2 terninger...  Når vi nu skal spille med både 3'er og 6'er... 

Anmeld

18. december 2010

Karina84

I vores familie foregår det næsten ligesom hos dig, bare uden 3'ere, så altså hvis man slår en 6'er må man ta fra en af de andre, efter bordet er ryddet og man har sat tiden igang (som kun den der har sat tiden kender). Vi har to raflebægere med en terning i hver, så der sker lidt mere, ellers skal hele bordet sidde og vente (vi er så også en 20 stykker).

Ved der findes rigtig mange regler, både hvor man skal bytte plads, og ja så spillet som man skal købe som en skriver - det er nu også ret sjovt, men forvirrende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.