Min datter vil ikke spise og sove, og er sur konstant!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2010

Mette.

Angelspot skriver:

Ja det kan jo heller ikke være helt nemt at ignorere hende når det er så vildt som det er. Der er jo ikke noget at sige til at i er bekymrede!! Men det er jo nok lidt hende der bestemmer tempoet, selvom det ikke er sådan det helt bør være. Men det vigtigste er jo nok bare at få noget i hende om det så er is, kage, frugt eller grød!

Hvor længe har det stået på??

Hun har stort set ikke spist i 14 dage nu. Normalt spiser hun 1-2 dl grød, mos, brød etc. 3 gange om dagen. Vi har tilbudt hende det samme, men hun tager max 5-10 små skefulde, hvilket virkelig er lidt.

Hun vil heller ikke have mælk. Jo, sødmælk i en kop, men det kan hun ikke leve af, selvom hun selv synes det er lækkert. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

kbm1

hej har du fået tjekket hendes ører???

du skriver hun har været syg var hun forkølet?? for det kan jo godt sætte sig i ørene..

vores datter var ligesådan fra 2 til 4½ måned hun var fyldt op med væske i ørene.. hun skulle  op min. en gang i timen om natten for at få lettet trykket i ørene .. og hun skreg af flasken.. det gjorde simpelthen ondt i ørene når hun sank... hun har stadig væske i ørene men vi bruger en speciel næsespray til hende der  letter trykket så hun ikke har ondt... så hun er blevet så glad dejligt... men jeg ville få ørene tjekket hvis jeg var jer og du kan selv bestille tid ved ørelægen det kræver ikke at du skal igennem egen læge.. alm. læger kan ikke se ordentlig i ørene da de ikke har ordentlige instrumenter.. vores egen læge sagde nemlig at hun intet kunne se.. men vi tog til ørelæge alligevel og minsandten om der ikke var fyldt op med væske...

men håber i finder ud af hvad der er galt for det er så ufattelig hårdt når man ikke sover sammenhængende... kender alt til det

Anmeld

14. december 2010

Mette.

kbm1 skriver:

hej har du fået tjekket hendes ører???

du skriver hun har været syg var hun forkølet?? for det kan jo godt sætte sig i ørene..

vores datter var ligesådan fra 2 til 4½ måned hun var fyldt op med væske i ørene.. hun skulle  op min. en gang i timen om natten for at få lettet trykket i ørene .. og hun skreg af flasken.. det gjorde simpelthen ondt i ørene når hun sank... hun har stadig væske i ørene men vi bruger en speciel næsespray til hende der  letter trykket så hun ikke har ondt... så hun er blevet så glad dejligt... men jeg ville få ørene tjekket hvis jeg var jer og du kan selv bestille tid ved ørelægen det kræver ikke at du skal igennem egen læge.. alm. læger kan ikke se ordentlig i ørene da de ikke har ordentlige instrumenter.. vores egen læge sagde nemlig at hun intet kunne se.. men vi tog til ørelæge alligevel og minsandten om der ikke var fyldt op med væske...

men håber i finder ud af hvad der er galt for det er så ufattelig hårdt når man ikke sover sammenhængende... kender alt til det

Nej, ikke andet end hos vores egen læge. Da hun var syg var hun ikke forkølet men havde en lille smule røde ører. tror du det kan have udviklet sig?

Men det er ikke værd nat hun vågner så meget. I nat var det "kun" 3 gange og hun vil ikke op, bare holde i hånden og have sutten igen. Tror du så det er ørene? For hun kommer jo ikke op og får fjernet trykket. Hun kan også sagtens sove 3 timer i barnevognen om dagen, så jeg regnede ikke med det var ørene når hun sover fint der. Tror du det kan være det?

Men tusind tak for svar.  - Måske jeg skulle kontakte ørelægen for at udelukke det er det.

Anmeld

14. december 2010

serinasmor

som jeg læser det beskriver du at hun gerne vil spise selv og vil ikke mades ?? har jeg ret i det ?? .. for så er det bare om at lade hende...  hun er gammel nok til rugbrødsbidder og anden blød mad i bidder med sovs ... og alt dette kan hun spise selv

Serina ville ikke mades fra hun var 6½ mdr .. eller hun ville gerne om morgnen men ikke ellers OVERHOVEDET ... så vi har været igennem det ... hvis du mangler ideer til had du kan give af mad så skriv endelig ... så laver jeg en lille liste over succesoplevelser herfra

serinasmor

Anmeld

15. december 2010

Mette.

serinasmor skriver:

som jeg læser det beskriver du at hun gerne vil spise selv og vil ikke mades ?? har jeg ret i det ?? .. for så er det bare om at lade hende...  hun er gammel nok til rugbrødsbidder og anden blød mad i bidder med sovs ... og alt dette kan hun spise selv

Serina ville ikke mades fra hun var 6½ mdr .. eller hun ville gerne om morgnen men ikke ellers OVERHOVEDET ... så vi har været igennem det ... hvis du mangler ideer til had du kan give af mad så skriv endelig ... så laver jeg en lille liste over succesoplevelser herfra

serinasmor

Ja, hun vil gerne spise selv. Men problemet er jo hun ikke får spist ret meget når hun spiser selv. Hun gider heller ikke kartofler og gulerødder i tern som hun ellers plejer at elske kogt som mos.

Vi kan også få hende til at spise hendes morgengrød som din datter gjorde, men udover det er der bare lukket. Hun hopper og lukker munden helt sammen i stolen og nægter at tage det vi giver hende. hvis vi giver hende lidt selv, tager hun lidt i munden og smider resten på gulvet. 

Jeg vil meget meget gerne have nogle ideer til hvad der kan blive en succes at give hende selv? 

Anmeld

16. december 2010

serinasmor

Mette. skriver:

Ja, hun vil gerne spise selv. Men problemet er jo hun ikke får spist ret meget når hun spiser selv. Hun gider heller ikke kartofler og gulerødder i tern som hun ellers plejer at elske kogt som mos.

Vi kan også få hende til at spise hendes morgengrød som din datter gjorde, men udover det er der bare lukket. Hun hopper og lukker munden helt sammen i stolen og nægter at tage det vi giver hende. hvis vi giver hende lidt selv, tager hun lidt i munden og smider resten på gulvet. 

Jeg vil meget meget gerne have nogle ideer til hvad der kan blive en succes at give hende selv? 

det får du da så

serina spiste dengang bondebrød med smør og smørbart pålæg( leverpostej, ærtemos, hønsesalat, rejesalat, skinkesalat, avokadomos, rejeost, skinkeost osv.) ostehaps, kogte kartofler og rodfrugter (alle slags kan bruges men gulerødder skal VIRKELIG være bløde)i bidder med sovs( hvad end vi nu fik den dag - brun sovs, flødesovs, ketchup, mayonaise, salatdressing, bearnaise, creme fraice, kødsovs, tomatsovs- i det hele taget gled det hele lidt nemmere med sovs) avokadotern, torskerogn i tern, halve kogte kødboller, små flager fisk, banantern...

dengang skulle alt skæres i stykker der var max 1,5cmx1,5cm

nogle dage spiste hun meget andre dage lidt.. nogle dage spiste hun kun kød og andre dage kun kartofler ( men det er jo stadig varieret bare ikke samme dag ) Serina kan i øvrigt ikke håndtere mere end én bid ad gangen (ellers ryger det hele på gulvet) .. så vi lægger én bid foran hende på bordet ad gangen .. så tager hun den selv og spiser den ..

Du skal huske at servere en form for sovs til hver dag og komme godt med smør på rugbrødet.. det er jo ikke til at blande ekstra fedtstof i hele stykker mad .. og så er det rigtig godt at drikke sødmælk til .. igen pga fedtstoffet

I øvrigt kan jeg fortælle dig at det sagtens kan lade sig gøre at få de små pus til at tage på på denne måde  det sviner bare noget mere

held og lykke med det

serinasmor

Anmeld

16. december 2010

kbm1

det jo ikke sikkert det er det men hvis hun har røde ører kan hun jo også have væske i ørene... og det kan lægen nemlig ikke se jeg ville få en tid ved ørelægen bare for at udelukke..

for jeg ville nok tænke at hvis hun havde røde ører kunne hun jo sagtens have væske også??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.