Leje af egen familie, er det fair?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2010

*Toffee*

Der er regler for hvor lav en husleje må være. Jeg har en studiekammerat som lejede et hus af sine forældre til en favorabel pris. Det viste sig ikke at være ok, så hun endte med at købe huset istedet, da det bedst kunne betale sig.

Hvad, hvor meget og hvorfor ved jeg ikke noget om, jeg kan bare huske at hun fortalte det.

Jeg synes forældrekøb er en god ting og ville ikke tænke nærmere over om det er okay. Jeg ser ingen forskel på hvem man lejer sin bolig af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

Aves..

Stumpen skriver:

For 7 år siden måtte man i hvert fald ikke sætte det urealistisk lavt.. Der var min kærestes hus på tvangs og hans forældre ville købe det og så lade os bo der billigt. Vi var på kommunen og der blev der sagt at det skulle være en realistisk pris i forhold til de andre huspriser/lejepriser, så den gik på tvangs...

De har siden  købt et hus for os, som vi bakkede ud af pga forskellige ting, jeg ikke vil ind på her og den var de så selv nød til at flytte inde i, da de ikke kunne sælge det uden at skulle beskattes af salget, da huset kun har været brugt som udlejningshus og det ville de ikke...

Så jo det er en udemæket mulighed, men alt efter hvad man kan og vil så er der ricisi ved det...

Det er der jo ved alt...bare om at købe noget der kan sælges igen, både i forhold til kvalitet og beliggenhed.

Men der er altså god bredde på max og min beløbet....mit koster ikke meget og det er noget billigere end de andre huse jeg har set på hernede, men stadig ok for kommunen..

Anmeld

13. december 2010

Maja_4000

Jildes skriver:

For mig handlede det om ikke at byde mine børn at vokse op i socialt boligbyggeri hvis det på nogen måde kunne ungåes...finder det meget bedre for dem og mig at bo i et villakvarter med have og god plads. Og ja, det er jo priviligeret, men når nu det er muligt hvorfor så ikke gøre det..

Netop .. HVIS vi fik lov at låne til en lejlighed , ville vi kun kunne få noget i det som jeg synes er ghetto :b Og dér skal mit barn ikke vokse op ! 

Anmeld

13. december 2010

Aves..

Toffi skriver:

Der er regler for hvor lav en husleje må være. Jeg har en studiekammerat som lejede et hus af sine forældre til en favorabel pris. Det viste sig ikke at være ok, så hun endte med at købe huset istedet, da det bedst kunne betale sig.

Hvad, hvor meget og hvorfor ved jeg ikke noget om, jeg kan bare huske at hun fortalte det.

Jeg synes forældrekøb er en god ting og ville ikke tænke nærmere over om det er okay. Jeg ser ingen forskel på hvem man lejer sin bolig af

For tredje gang...ja, selvføølgelig er der det..MEN der er en stor margen...

Anmeld

13. december 2010

Aves..

Maja_4000 skriver:

Netop .. HVIS vi fik lov at låne til en lejlighed , ville vi kun kunne få noget i det som jeg synes er ghetto :b Og dér skal mit barn ikke vokse op ! 

Præcis, det ville jeg heller ikke byde mine børn og desværre er det jo ikke som det var førhen at alle mulige forskellige mennesker boede i socialtboligbyggeri... ikke hernede i hvert fald og så ville jeg blive vanvittig hvis jeg skulle holde tre drenge inde i en lille lejlighed...hader at bo i lejlighed.

Anmeld

13. december 2010

*Toffee*

Jildes skriver:

For tredje gang...ja, selvføølgelig er der det..MEN der er en stor margen...

For første gang.  Jeg skrev mit indlæg imens du skrev de andre

Anmeld

13. december 2010

Aves..

Toffi skriver:

For første gang.  Jeg skrev mit indlæg imens du skrev de andre

Anmeld

13. december 2010

Maja_4000

Jildes skriver:

Præcis, det ville jeg heller ikke byde mine børn og desværre er det jo ikke som det var førhen at alle mulige forskellige mennesker boede i socialtboligbyggeri... ikke hernede i hvert fald og så ville jeg blive vanvittig hvis jeg skulle holde tre drenge inde i en lille lejlighed...hader at bo i lejlighed.

Jeg ville også elske at kunne bo i et hus .. Og ved da også hvilket kvarter jeg vil bo i , hvis jeg engang skulle vinde i lotto :p 

Men det må vente og vi må "nøjes" med en lejlighed i et af de "gode" områder .. Hvor der bor forskellige mennesker (; Og så håbe på at vi en dag kan arve mine bedsteforældres hus eller sådan noget :p

Anmeld

13. december 2010

Aves..

Maja_4000 skriver:

Jeg ville også elske at kunne bo i et hus .. Og ved da også hvilket kvarter jeg vil bo i , hvis jeg engang skulle vinde i lotto :p 

Men det må vente og vi må "nøjes" med en lejlighed i et af de "gode" områder .. Hvor der bor forskellige mennesker (; Og så håbe på at vi en dag kan arve mine bedsteforældres hus eller sådan noget :p

Det skal I nok nå.. nu har jeg jo store børn, var de små var det også noget helt andet, men med tre store drenge der er det bare bedre at have plads til de kan løbe ud... og så er jeg vild med det her gamle villakvarter..

Anmeld

13. december 2010

*Toffee*

Jildes skriver:

Derfor havde jeg ikke set du havde skrevet det samme to gange før

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.