Om at samle på ting, og om at sælge dem ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2010

Mi

Jeg er en samler...

Min mand er en samler...

Og vi har et stort hus med stort væksted...

Vi har haft og har stadig ALT for mange ting. For mig bliver det bare til rod, og tingene stresser mig mere end de glæder mig.

Jeg vil gerne leve ud fra Simple living filisofien, hvor man kun ejer det man har brug for eller som er meget vigtigt for en (affektionsværdi), men det er svært. Svært at skille sig af med ting, svært at sortere, svært at smide ud. Jeg ville have godt af det, at have færre ting.

Så jeg forstår dig godt, omvendt; ejer vi tingene eller ejer de os?

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

Ryberg

HelleBelle skriver:

Min far samler i øvrigt på Ferrari men ved ikke om det er noget for ham?? Ved dog mange samler på Ferrari så prøv da at søæge hvis du kan få dig til det.

Min søn havde en rød Barbie bil som han legede meget med

Vil jo ikke skade drengen med barbie... hahaha... Aj.. ja.. det har jeg jo også tænkt på.. men det er ligesom den der begrænsning man sætter indimellem hvor man tænker.. det må snart være nok..

Tror du Ferrari fans vil købe en Ferrari barbie bil?

Altså.. og igen, hvad skal den så koste.. for vil jo ikke bare forære den væk... for så får den lov at blive "holdende"

Anmeld

13. december 2010

Ryberg

MarianneSonne skriver:

Jeg er en samler...

Min mand er en samler...

Og vi har et stort hus med stort væksted...

Vi har haft og har stadig ALT for mange ting. For mig bliver det bare til rod, og tingene stresser mig mere end de glæder mig.

Jeg vil gerne leve ud fra Simple living filisofien, hvor man kun ejer det man har brug for eller som er meget vigtigt for en (affektionsværdi), men det er svært. Svært at skille sig af med ting, svært at sortere, svært at smide ud. Jeg ville have godt af det, at have færre ting.

Så jeg forstår dig godt, omvendt; ejer vi tingene eller ejer de os?

Marianne

www.stjerneleg.dk

jeg tror faktisk at tingene ejer os... jeg synes jeg bliver bedre... igår smed jeg en masse bøjler ud til tøj (man ved jo aaaaaaaaaaaaldrig hvornår man skal bruge en bøjle) .. og jeg har masser endnu.. har også smidt nogle dækkeservietter ud... og fik sorteret mit tøj..

Har 2 sække bare med tøj.. jeg vil ikke bare forære det væk da meget er nyt - og så er samlingen jo i kælderen.. ak suk ...

Tingene ejer os.. nemlig

Anmeld

14. december 2010

lucas<3

KittyGirl skriver:

Ihh.. jeg tænker meget over alle de ting jeg samler på... og at jeg egentlig gerne vil have ryddet ud... f.eks. har jeg 3 mapper med glansbilleder... hvad skal jeg med dem altså? Det er jo pga. affektionsværdien at jeg har dem... ihh.. og alligevel glor jeg aldrig i dem..

Nå, så har jeg også 5 barbie dukker... det er ikke alm. barbie dukker, det er fra sådan en samle serie.. men jeg var så dum som barn at pille dem ud af kasserne så nu er de ikke en skid værd.. men har dem jo stadig... de mangler godt nok skoene  Men skal jeg beholde dem, eller sælge dem?

Så er der en anden ting... den fylder nemlig lidt mere.. jeg har en ferrari barbie bil.... jeg købte den brugt, fordi den var så unik... og har ikke set den andre steder på nettet... men har jo ingen pige der kan lege med den - har jo en dreng... og den fylder, men alligevel synes jeg den er så fed... eller burde den gøre glæde i et andet hjem? i stedet for at samle støv her...

Hvad synes i? og samler i på mærkelige ting og sager som i har svært ved at komme af med...

vedlægger lige et par billeder af barbie bilen.. læg mærke til detaljerne bl.a. på fælgene med ferrari logo osv..

er jeg tosset ?

Og god jul

ej hvor sjovt sådan en barbie bil har jeg os.

Anmeld

14. december 2010

Marco2

Er sikker på din dreng vil synes det er fedt at lege med den der bil.

Og hvis der skal en dukke i kan i jo købe en Ken-dukke. MEn der behøver jo ikke være en dukke i den for at de synes den er fed.

Når vi har drenge på besøg er det helt klart min datters Fiat 500 cabrio barbie-bil de leger med!! Så jeg ville da beholde den. Og det er da lidt "nostalgisk" at ens unger leger med det legetøj man selv har leget med.

AG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.