Om at samle på ting, og om at sælge dem ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.862 visninger
14 svar
0 synes godt om
13. december 2010

Ryberg

Ihh.. jeg tænker meget over alle de ting jeg samler på... og at jeg egentlig gerne vil have ryddet ud... f.eks. har jeg 3 mapper med glansbilleder... hvad skal jeg med dem altså? Det er jo pga. affektionsværdien at jeg har dem... ihh.. og alligevel glor jeg aldrig i dem..

Nå, så har jeg også 5 barbie dukker... det er ikke alm. barbie dukker, det er fra sådan en samle serie.. men jeg var så dum som barn at pille dem ud af kasserne så nu er de ikke en skid værd.. men har dem jo stadig... de mangler godt nok skoene  Men skal jeg beholde dem, eller sælge dem?

Så er der en anden ting... den fylder nemlig lidt mere.. jeg har en ferrari barbie bil.... jeg købte den brugt, fordi den var så unik... og har ikke set den andre steder på nettet... men har jo ingen pige der kan lege med den - har jo en dreng... og den fylder, men alligevel synes jeg den er så fed... eller burde den gøre glæde i et andet hjem? i stedet for at samle støv her...

Hvad synes i? og samler i på mærkelige ting og sager som i har svært ved at komme af med...

vedlægger lige et par billeder af barbie bilen.. læg mærke til detaljerne bl.a. på fælgene med ferrari logo osv..

er jeg tosset ?

Og god jul

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

Benjamins'mor

Jeg synes den er rigtigt sej.

Og hvis du synes det er en skam at gå af med den, så synes jeg du skal beholde den. Og hvis du så får en pige næste gang, så kan hun jo altid få glæde af den.

Det er jo noget du selv skal tage stilling til.

Anmeld

13. december 2010

Sjl-msl-Mkl

Arh hold op, det kender jeg alt til! Jeg samler på alt.

Jeg har et anlæg stående, du ved sådan et man sætter til tvèt når man skal se film som en biograf oplevelse, jeg gider ikke have det op, det eneste der mangler er stikkert til og sætte det hele med. OG en masse andet lort. Haha.

Anmeld

13. december 2010

Ryberg

281210 skriver:

Jeg synes den er rigtigt sej.

Og hvis du synes det er en skam at gå af med den, så synes jeg du skal beholde den. Og hvis du så får en pige næste gang, så kan hun jo altid få glæde af den.

Det er jo noget du selv skal tage stilling til.

taaak.. men sandsynligheden for at der kommer en til er minimal.. og sandsynligheden for at man får en pige er jo 50/50 ..

Men ja.. den er da fed

ihh.. synes det er svært!!

Anmeld

13. december 2010

Ryberg

DatterMalou skriver:

Arh hold op, det kender jeg alt til! Jeg samler på alt.

Jeg har et anlæg stående, du ved sådan et man sætter til tvèt når man skal se film som en biograf oplevelse, jeg gider ikke have det op, det eneste der mangler er stikkert til og sætte det hele med. OG en masse andet lort. Haha.

Aj hvor fedt... aj sådan noget ville jeg heller ikke gå af med..

Vi har et fodboldbord stående, CD'er fra Michaels diskotek tid, pyntegenstande i laaaaange baner, frimærkebøger, Vmax blade, Gør-det-selv blade, andet slags legetøj fra vi var børn... DVD cases (450 stk. - nogen der vil købe?) og jo..... en MINI SPRUT flaske samling.. du ved de der små flasker... vil jeg egentlig også gerne af med.. men find lige en der samler på det..

Har også mange forskellige slags glas, portvinsglas, hvidvinsglas osv.. kan bare ikke nænne at smide det ud... argh hvor er det træls..

har også en pocket bike stående i kælderen.. jamen suk altså!!

Gamle malerier... som bare absolut ikke er mig.. sådan nogen med guldramme ...

Anmeld

13. december 2010

Sjl-msl-Mkl

KittyGirl skriver:

Aj hvor fedt... aj sådan noget ville jeg heller ikke gå af med..

Vi har et fodboldbord stående, CD'er fra Michaels diskotek tid, pyntegenstande i laaaaange baner, frimærkebøger, Vmax blade, Gør-det-selv blade, andet slags legetøj fra vi var børn... DVD cases (450 stk. - nogen der vil købe?) og jo..... en MINI SPRUT flaske samling.. du ved de der små flasker... vil jeg egentlig også gerne af med.. men find lige en der samler på det..

Har også mange forskellige slags glas, portvinsglas, hvidvinsglas osv.. kan bare ikke nænne at smide det ud... argh hvor er det træls..

har også en pocket bike stående i kælderen.. jamen suk altså!!

Gamle malerier... som bare absolut ikke er mig.. sådan nogen med guldramme ...

Jeg vil godt af med mit. Har ikke plads. Jeg orker bare ikke.

Anmeld

13. december 2010

Dinna88

Det er da gode minder, de ting man har samlet sammen, så jeg går nok aldrig af med mine - medmindre de går i arv!
Jeg har, sammen med min søster, samlet SÅ sindssygt meget Didl. Som i: virkelig meget.  Men det kan jeg på ingen måder gå af med. Der er mange minder i det Derudover har jeg også en masse servietter, men dem er jeg efterhånden ret ligeglad med... Nogle der mangle servietter?

Derudover har jeg SÅÅÅÅÅ mange dukketing. Det hele er til Chu Chu dukken eller Baby born dukken. Jeg er så øm omkring det at jeg ikke en gang ved om min elskede niece får noget af det. Ush Måske når hun bliver gammel nok til at passe ordentligt på det.

Jeg har også en MASSE barbie! En hel sort sæk bare med tøj og så en kasse i flyttekassestørrelse med biler, dukker, heste osv. Det må have kostet mange penge i længden. Jeg var god til at spare sammen

Sidst, og nok også mindst, har jeg en sørens masse Polly Pocket. Nøøøj, min søster og jeg var vilde med det Da mine forældre gik fra hinanden blev der jo tømt ud ved i huset, som min far blev i,  så der fik jeg et skab med en hylde i, som jeg byggede en landsby i

Alle disse ting vil jeg have meget svært ved at gå af med. Godt nok står det hele på loftet, men.... Hellere der end ved en fremmede person.

Anmeld

13. december 2010

HelleBelle

KittyGirl skriver:

Ihh.. jeg tænker meget over alle de ting jeg samler på... og at jeg egentlig gerne vil have ryddet ud... f.eks. har jeg 3 mapper med glansbilleder... hvad skal jeg med dem altså? Det er jo pga. affektionsværdien at jeg har dem... ihh.. og alligevel glor jeg aldrig i dem..

Nå, så har jeg også 5 barbie dukker... det er ikke alm. barbie dukker, det er fra sådan en samle serie.. men jeg var så dum som barn at pille dem ud af kasserne så nu er de ikke en skid værd.. men har dem jo stadig... de mangler godt nok skoene  Men skal jeg beholde dem, eller sælge dem?

Så er der en anden ting... den fylder nemlig lidt mere.. jeg har en ferrari barbie bil.... jeg købte den brugt, fordi den var så unik... og har ikke set den andre steder på nettet... men har jo ingen pige der kan lege med den - har jo en dreng... og den fylder, men alligevel synes jeg den er så fed... eller burde den gøre glæde i et andet hjem? i stedet for at samle støv her...

Hvad synes i? og samler i på mærkelige ting og sager som i har svært ved at komme af med...

vedlægger lige et par billeder af barbie bilen.. læg mærke til detaljerne bl.a. på fælgene med ferrari logo osv..

er jeg tosset ?

Og god jul

Hvorfor ikke gemme bilen til din dreng?? Der behøver jo ikke sidde en babbie i den .

Selv samler jeg også på alt for meget, er ALT for glad for ting, og ville ønske jeg kunne rydde ud....

Anmeld

13. december 2010

HelleBelle

Min far samler i øvrigt på Ferrari men ved ikke om det er noget for ham?? Ved dog mange samler på Ferrari så prøv da at søæge hvis du kan få dig til det.

Min søn havde en rød Barbie bil som han legede meget med

Anmeld

13. december 2010

HelleBelle

HelleBelle skriver:

Min far samler i øvrigt på Ferrari men ved ikke om det er noget for ham?? Ved dog mange samler på Ferrari så prøv da at søæge hvis du kan få dig til det.

Min søn havde en rød Barbie bil som han legede meget med

sælge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.