Vi burde være så lykkelige...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2010

JustAnotherName

Ork ja, jeg genkender det. Sådan har vi også været igennem.
Det sker lidt i perioder. Men heldigvis, så har vi det meget meget bedre igen for tiden. Jeg tror ærligt talt, at det sker i rigtig mange familier med småbørn, og at det er temmelig almindeligt. Ikke at det er nogen trøst eller hjælp ....og dog. Så får man større mod på at hænge i, og komme igennem de sure perioder ...for de hører altså ind imellem med, når man er et par, og er trætte og er forældre og alt muligt andet. Selvom man burde være glade og have energien til at værdsætte hinanden, og være kærlige. Så kan det alligevel godt i perioder drukne lidt i "alt det andet" - pligter, job, huslige gøremål, besøg, hente/bringe børn, bad, mad og parforhold blandet med forældreskab og træthed, osv....

Det er vel egentlig ikke så sært endda, at man ind imellem har svært ved at finde energien, og huske at pleje sig selv og hinanden, og huske at være kærester!
BARE MAN SNAKKER SAMMEN, ERKENDER DET, OG IGEN KOMMER PÅ RETTE SPOR ....selvom det kan føles lidt umuligt i de tider, hvor man står midt i det.

Lige sådan kan romantikken/sex også let døse hen i de perider.
Det hænger jo ofte lidt sammen. Men man må snakke sammen, og langsomt finde tilbage til hinanden igen. Det kan man godt. Og alle parforhold, selv de gode, kan ind imellem tage sådanne udsving, hvor man går i stå i sengen og/eller skændes alt for let og for meget  ....og mest om helt ligegyldige ting.

Håber Jeres "øv-periode" snart er ovre, så I kan nyde julen & hinanden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

Anonym trådstarter

jannebjerre skriver:

Vil du ikk sende mig en pb ?

En Pb?

Anmeld

13. december 2010

Anonym trådstarter

Jamen vi kender jo hinanden så godt så godt - og dette er meget mere end en øv periode. Før kunne vi trods alt godt snakke sammen når vi havde skændtes, men nu ligger det bare tungt i luften...

Men ja - indtil videre bliver jeg da, er ikke sådan lige på vej ud af døren - men tanken har været der mange gange nu. Og for mig er det altså skræmmende

Anmeld

13. december 2010

MariaJ

Jeg tænker om du overvejer at gå fordi I skændes, eller fordi du føler at I ikke passer så godt sammen som I gjorde engang?

Hvad havde I sammen, som var vigtigt, før I fik jeres søn/før det begyndte at gå skævt?

Er det fordi I er trætte/har mindre tid sammen/er uenige om hvordan i ser på ting i fht jeres barn, at I kommunikerer dårligere end før?

Vi kommunikerer også rigtig dårligt indimellem, og har nogle områder, hvor vi bare virkelig trykker på de forkerte knapper hos hinanden. Det ved vi godt, og det har altid været et svagt punkt, og det er klart at det ikke bliver bedre af at man er overtræt og opgaverne bliver ekstra skævt fordelt herhjemme. Jeg kan også godt blive lidt ked af at vi skal skændes foran vores datter, men på den anden side har vi begge meget temperament, og jeg kan ikke se for mig at vi lige pludselig bliver to afdæmpede, konfliktforskrækkede mennesker, så et eller andet sted må vores datter nok leve med at bølgerne kan gå højt her i huset, men at vi til gengæld er ærlige overfor hinanden og får renset luften.

Der har også været perioder, hvor jeg syntes vi talte ekstra dårligt sammen eller gled helt fra hinanden, men efter en større konflikt for et par år siden, er vi virkelig kommet tilbage på et helt andet og bedre spor sammen. Det kan godt være vi stadig skændes, men det er ikke sådan at vi stiller spørgsmålstegn ved om vi skal være sammen. Her hjalp det ironisk nok, at situationen spidsede så meget til, at man simpelthen var nødt til at komme helt ind og mærke efter, om vi virkelig ville begynde forfra med nogen andre begge to. På det tidspunkt gjorde vi nærmest ingenting sammen, og det føltes som om vi altid skændtes, når vi talte sammen. Men da det kom til stykket kunne jeg bare mærke, at jeg ikke ville ud og begynde forfra et andet sted. Jeg tror nissen i høj grad ville flytte med, og vi havde haft så meget fint sammen og fået så meget til at lykkes i fællesskab tidligere, at det virkede meningsløst at opgive det hele.

I dag har vi det bedre end nogensinde. Vi er blevet meget bedre til at være kærester i hverdagen og sætte pris på hinanden og vores forhold, og gør rigtig mange dejlige ting sammen. Vi er blevet bedre til at værdsætte og pleje vores fællesskab og har som så mange andre måttet indse, at parforholdet er noget man skal pleje og værne om hver dag. Kommunikationen kan stadig være vores svage punkt, og vi HAR meget forskellige baggrunde og meget forskellige måder at sige tingene på, men status lige nu er i hvert fald at vi gør vores allerbedste for at leve med hinandens forskelligheder og på at prøve at forstå hvorfor vi træder hinanden over tæerne, når vi kommer til det.

Anmeld

13. december 2010

Peanut

Anonym skriver:

En Pb?

Det er en Privat Besked 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.