Jeg var til læge for 14 dage siden, altså min egen læge. Der fik jeg konstateret for højt blodtryk, og hun syntes at jeg skulle i behandling, eller i hvert tilfælde ha' en tid på Hvidovre hurtigst muligt, og tale med en læge derude.
Derfor sendte hun en henvisning.
Jeg ringede til Hvidovre to dage senere, og de havde ikke modtaget noget. Frem og tilbage, og efter over en uge, sendte min læge en ny henvisning.
Nu har de så modtaget henvisningen, men "du skal jo til jordmor på torsdag, så kan hun afgøre om du skal ha' en tid".
Jamen.....så vil jeg uanset tidligst få en tid i næste uge, og jeg døjer med hjertebanken, dunkende hovedpine og er bare så bekymret omkring blodtrykket. Jeg måler det hver dag (har lægeskræk, så er nødt til at ha' et hjemmemåle-apparat), og det blir ved med at være for højt.
Nu sidder jeg bare her, og tuder, og ka' slet ikke overskue at vente. Alle gravidbøger siger at man skal tjekkes, hvis blodtrykket stiger, og indtil videre ser det ud som om at det bare er ok at vente i lang tid, hvis det står til Hvidovre.
Jeg vil jo bare ikke ha' at der sker noget med den lille 
Er der nogen af jer, der havde eller har forhøjet blodtryk og er gravide, som kan fortælle noget om hvordan jeres forløb har været/er ?
(jeg ved at alle hospitaler er pressede på mandskab, så det er ikke fordi jeg ikke har forståelse for at der kan være travlt)