blev helt urolig efter at have snakket med lægen..:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2010

missie20

betiinsen skriver:

hej piger..

valgte at ringe til lægen her til morgen, fordi jeg er begyndt at få ondt nogle gange når jeg står op længe. det er mest allerneders i rykken, og kan engang i mellem få nogle jag. det er som om mine knogler ikke går rigtigt i hak.

derudover klør min krop lidt, altså ikke sådan jeg har knopper eller noget, og den er også tør.

min læge spurgte så hvor langt jeg var henne, og gav mig en tid onsdag. så sagde han at hvis jeg begyndte at bløde skulle jo komme før:/

så spurgte han om jeg havde været til md scanning, og om jeg havde mærket liv.

blev ret nervøs efter hans spørgsmål, skal f-rst til md scanning den 3 jan. og jeg har mærket liv og var til kønsscanning fredag og alt så fint ud. derudover har jeg en hjertelytter og babyens hjerte slår.

men blev bare ret nervøs over det han sagde

Altså en spasser læge.
Nå men for mig lyder det til at din krop skal have noget creme. Om vinteren tørrer huden hurtigt ud, så det er vigtigt at smøre sig ind, derudover, når man er gravid, er der mange der lider af kløe på maven og armene. Snak med apoteket, de kan vejlede en med en god creme til din mavse.
Og jeg mærkede først liv hver dag i måned 6-7. Og første gang jeg mærkede liv var i uge 20.
Den smerte du beskriver kunne enten tyde på at din bebs vejer lidt til nu, så derfor tynger lidt i bækkenet, eller måske en bækkenløsning. Men syntes du skal få en anden læge til at kigge på dig hvis den smerte bliver værre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

betiinsen

Karo skriver:

Nogen gange tænker de sig ikke om hvad de siger de læger Tror ikke altid de er klar over hvilke tanker de får sat igang med sådan en kommentar.

tror jeg heller ikke de er..

Anmeld

13. december 2010

Corn

Kontakt ikke lægen hvis du ikke ved hvad det er

Det har jeg i hvert fald lært af bitter erfaring.

Senest da Aslanmut på 5 mdr havde ørepine og lægen pr. tlf forsøgte at bilde mig ind, at det var pga tænder, til trods for, at jeg har haft et ørebarn før. Dagen efter løb der væske fra øret...

Anmeld

13. december 2010

betiinsen

nutche skriver:

det er klassisk for læger at gøre os mere bekymrede end da vi ringede

en jm. ville aldrig ha spurgt sådan hvis du ringede

skulle jeg have ringet til jm istedet tror du..?

Anmeld

13. december 2010

betiinsen

milopilo skriver:

Nogle læger forstår bare ikka at formulere sig..

Vores hund (som er ret stor) sprang på et tidspunkt oppe fra sofaen og lige ned på min mave.. Jeg var 12 uger henne og fik de vildeste mave smerter bagefter.. Ringede til lægen, fordi jeg ville høre om jeg evt kunne få en scanning for at finde ud af om alt var ok og han sagde så:" Jamen hvis det er dødt kommer det jo ud, så du finder ud af det..." ØHHHHH tænkte jeg bare..

Men mon ikke alt er ok med din lille når du selv kan høre hjerte lyd og alt var ok til kønsscanning.. Krydser fingre for det..

det er også noget ondsvagt noget at sige.. de tænker sig sku ikke altid om..

Anmeld

13. december 2010

Malthes mor

Kender godt bekrymringen, som vi alle render rundt med når vi er gravide og venter et lille vidunder. men nogen gange skal man også huske at slappe af! Og ikke være overbekrymret. For ellers erder lang tid til termin.

ta den med ro til i morgen og se hvordan du har det der.

Men du er jo næsten halvvejs og din baby vokser. Så ergo har du en lille rund mave og derved noget fylde. og det tynger selvfølgelig din krop. Og mht til kløen. Forsøg med en god fed creme.

men held og lykke og glædelig jul

Anmeld

13. december 2010

betiinsen

missie20 skriver:

Altså en spasser læge.
Nå men for mig lyder det til at din krop skal have noget creme. Om vinteren tørrer huden hurtigt ud, så det er vigtigt at smøre sig ind, derudover, når man er gravid, er der mange der lider af kløe på maven og armene. Snak med apoteket, de kan vejlede en med en god creme til din mavse.
Og jeg mærkede først liv hver dag i måned 6-7. Og første gang jeg mærkede liv var i uge 20.
Den smerte du beskriver kunne enten tyde på at din bebs vejer lidt til nu, så derfor tynger lidt i bækkenet, eller måske en bækkenløsning. Men syntes du skal få en anden læge til at kigge på dig hvis den smerte bliver værre.

kan kun give dig helt ret, det var helt samme tanker jeg har haft.. han havde jo ikke meget tid til at snakke.. så nåede ikke at forklar ham jeg jo kun havde ondt når jeg gik meget og lå meget på samme måde..  og at det ikke er i maven men ryggen..

Forstår heller ikke han kan sige sådan noget, når han snakkede med mig 20 sek.

tror også min hud klør fordi den er tør, det er ikke slemt og har ikke sår eller sådan knopper eller noget.. derudover tror jeg også det er fordi jeg ret hurtig blev stor på maven.. og ville have det tjekket da jeg var bange for begyndende bækkenløsning..

Anmeld

13. december 2010

Corn

Jeg ville ringe til jm.... Det er deres speciale

Anmeld

13. december 2010

betiinsen

Macaab skriver:

Kontakt ikke lægen hvis du ikke ved hvad det er

Det har jeg i hvert fald lært af bitter erfaring.

Senest da Aslanmut på 5 mdr havde ørepine og lægen pr. tlf forsøgte at bilde mig ind, at det var pga tænder, til trods for, at jeg har haft et ørebarn før. Dagen efter løb der væske fra øret...

ja du har ret.. selvom man jo ofte ringer til lægen for at få at vide hvad man fejler

Anmeld

13. december 2010

betiinsen

Malthes mor skriver:

Kender godt bekrymringen, som vi alle render rundt med når vi er gravide og venter et lille vidunder. men nogen gange skal man også huske at slappe af! Og ikke være overbekrymret. For ellers erder lang tid til termin.

ta den med ro til i morgen og se hvordan du har det der.

Men du er jo næsten halvvejs og din baby vokser. Så ergo har du en lille rund mave og derved noget fylde. og det tynger selvfølgelig din krop. Og mht til kløen. Forsøg med en god fed creme.

men held og lykke og glædelig jul

tak, du har helt sikkert ret.. det begyndte for en uge siden, og så tænkte jeg at jeg lige ville se tiden an for det føltes bestemt ikke som noget slemt eller noget.. og så fik jeg lige et chok da lægen sagde det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.