Ang. udskiftning i dagplejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2010

Hasselnødden

Bromberg skriver:

Hvis i er glade for jeres DP og det KUN er fordi du er nysgerrig synes jeg bare du skal lade den ligge..

Jeg plejer at sige: Nogle passer godt sammen - nogle skal "arbejde" lidt for at få det til at fungere..

fra Karina

Jeg er afsindigt nysgerrigt anlagt  men har selvfølgelig ikke tænkt mig at få det uddybet yderligere, hvis ikke det er noget der sådan kommer fra sidebenet af vores dp eller vi støder på det forældrepar hvor de selv kommer til at nævne noget. Vi respekterer fuldt ud tavshedspligten både for vores egen profession og hendes arbejde, så vi vil ikke punke hende for noget. Men følelsen var da umiddelbart at hvad er nu det for noget..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

Hasselnødden

Kildebakken skriver:

hov så lige jeg havde skrevet "jordemor" istedet for dagplejemor...

Meget dejligt at høre hvor godt I og han har det med hende... forstår dog stadig godt nysgerrighed

He he ja læste det godt, men regnede med at det var dp du mente, så ville bare lade den ligge - forstod jo hvad du skrev og meningen trådte fint frem

Anmeld

13. december 2010

Anonym

Uuuh, der kan jo være rigtig mange grunde til sådan et skift, men jeg kan fortælle at vi lige har flyttet vores 2-årige datter, da hun ikke ville tale med DP'er, så valgte at flytte hende, da det måske kunne være deres kemi, der bare ikke passede sammen.

Og det tror jeg er grunden, har jeg fundet ud af siden, da vi var begge steder samme dag (altså eks-DP'er og ny DP'er) Hos ny DP'er kunne min datter godt gå rundt selv og lege uden at hænge på mig og ville op... Men hos eks-DP'er ville hun være hos mig konstant, og ville ikke selv bevæge sig rundt...

Så her var det ikke forældre/DP'ers kemi... men barn/DP'ers kemi...

Vil så sige, at jeg i et stykke tid har haft det rigtig skidt med at sende hende afsted, da hun var ked af at skulle derhen, så jeg er lettet over hun er blevet flyttet til en DP'er jeg kender fra gamle dage og er fuldstændig tryg ved!

Anmeld

13. december 2010

Hasselnødden

Anonym skriver:

Uuuh, der kan jo være rigtig mange grunde til sådan et skift, men jeg kan fortælle at vi lige har flyttet vores 2-årige datter, da hun ikke ville tale med DP'er, så valgte at flytte hende, da det måske kunne være deres kemi, der bare ikke passede sammen.

Og det tror jeg er grunden, har jeg fundet ud af siden, da vi var begge steder samme dag (altså eks-DP'er og ny DP'er) Hos ny DP'er kunne min datter godt gå rundt selv og lege uden at hænge på mig og ville op... Men hos eks-DP'er ville hun være hos mig konstant, og ville ikke selv bevæge sig rundt...

Så her var det ikke forældre/DP'ers kemi... men barn/DP'ers kemi...

Vil så sige, at jeg i et stykke tid har haft det rigtig skidt med at sende hende afsted, da hun var ked af at skulle derhen, så jeg er lettet over hun er blevet flyttet til en DP'er jeg kender fra gamle dage og er fuldstændig tryg ved!

Det er bestemt helt fair. Og det er da kun godt I har øje for jeres barns velbefindende, hatten af for det  og trives hun hvor hun er nu, så har det været det helt rette for hende.

Vi har ikke oplevet noget med vores søn endnu, der skulle få os til at ' raise vores øjenbryn ' han tuller rundt og smiler og ler så vi formoder han trives godt hos hende.

Og ja, der kan være så mange grunde til skiftet. Kender heller ikke de pågældende forældre godt nok til at vide hvordan de er i deres samarbejde med dp'en.

Så håber da at det ikke var for egen vindings skyld (forældrenes) at de har fået en anden plads, hvis nu drengen havde det godt hos vores dp.

Anmeld

13. december 2010

JacobsMoar

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Jeg er afsindigt nysgerrigt anlagt  men har selvfølgelig ikke tænkt mig at få det uddybet yderligere, hvis ikke det er noget der sådan kommer fra sidebenet af vores dp eller vi støder på det forældrepar hvor de selv kommer til at nævne noget. Vi respekterer fuldt ud tavshedspligten både for vores egen profession og hendes arbejde, så vi vil ikke punke hende for noget. Men følelsen var da umiddelbart at hvad er nu det for noget..

Det forstår jeg godt... Er nok også selv lidt for nysgerrig engang imellem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.