Ang. udskiftning i dagplejen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

774 visninger
14 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. december 2010

Hasselnødden

Ja, sagen er den;

... at i fredags da vi hentede vores søn hos vores dagpleje blev den eneste dreng udover vores hentet af sine forældre, det var der som sådan ikke noget nyt i.

MEN.. det viste sig at den dreng havde sidste dag, han er ikke meget mere end 1 år så det var ikke pågrund af alderen, som med den første dreng der skiftede til børnehave i november - det viser sig at de ikke kunne finde ud af at samarbejde - forældrene og vores dagplejer, men da vores dp er underlagt tavshedspligt - hvilket er dejligt hun respekterer kan hun ikke fortælle mere end at det ikke gik mellem dem. Men jeg sidder så tilbage med den der følelse af... hvad mon gik galt? Er det noget vi som forældre bør have at vide om vores dp eller skyldtes det udelukkende det andet forældrepar... der skal to til tango eller 3, men det er sådan en uforløst følelse ikke at vide hvad det skyldtes at han skulle stoppe... Har nogen af jer oplevet det samme og siddet med samme følelse af lidt uro over situationen?  Vi har ikke noget at sætte på vores dp - i vores tilfælde, skal det lige pointeres. Men man bliver da alligevel lidt...  efterladt i limbo.

Ordret beskrev vores dp situationen: "At i det her tilfælde rakte hendes pædagogiske evner ikke.."

Man bliver sgu da nysgerrig.. ikke...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

maria_wlt

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Ja, sagen er den;

... at i fredags da vi hentede vores søn hos vores dagpleje blev den eneste dreng udover vores hentet af sine forældre, det var der som sådan ikke noget nyt i.

MEN.. det viste sig at den dreng havde sidste dag, han er ikke meget mere end 1 år så det var ikke pågrund af alderen, som med den første dreng der skiftede til børnehave i november - det viser sig at de ikke kunne finde ud af at samarbejde - forældrene og vores dagplejer, men da vores dp er underlagt tavshedspligt - hvilket er dejligt hun respekterer kan hun ikke fortælle mere end at det ikke gik mellem dem. Men jeg sidder så tilbage med den der følelse af... hvad mon gik galt? Er det noget vi som forældre bør have at vide om vores dp eller skyldtes det udelukkende det andet forældrepar... der skal to til tango eller 3, men det er sådan en uforløst følelse ikke at vide hvad det skyldtes at han skulle stoppe... Har nogen af jer oplevet det samme og siddet med samme følelse af lidt uro over situationen?  Vi har ikke noget at sætte på vores dp - i vores tilfælde, skal det lige pointeres. Men man bliver da alligevel lidt...  efterladt i limbo.

Ordret beskrev vores dp situationen: "At i det her tilfælde rakte hendes pædagogiske evner ikke.."

Jeg ville nok tage den kommentar med sarkasme.. Tror ikke hun kunne opfylde alle de krav forældre havde.. Måske med meget god grund.. 

Anmeld

13. december 2010

DK

Eller også var forældrene til den anden dreng SKRUP umulige og hysteriske! Dem er der jo også nogle af

Anmeld

13. december 2010

Kildebakken

Ja, sagen er den;

Forstår godt din uro. Når din søn er den eneste tilbage, kan føleksen godt blive sådan lidt at rotterne forlader den synkende skude, men det er jo slet ikke sikkert at det er omstændighederne. Jeg tænker at det kan jo være alt muligt de ikke kan enes om. Middagslur, mad eller tøj, så det er ikke sikkert at du vil få den samme konflikt. Det har nok stået på et stykke tid, hvis han allerede har fået plads et andet sted. Du bliver nød til at følge din egen mavefornemmelse omkring jordemor, vigtigst er det at dit barn er glad for at komme der. 

Kh

Anmeld

13. december 2010

JacobsMoar

Hvis i er glade for jeres DP og det KUN er fordi du er nysgerrig synes jeg bare du skal lade den ligge..

Jeg plejer at sige: Nogle passer godt sammen - nogle skal "arbejde" lidt for at få det til at fungere..

fra Karina

Anmeld

13. december 2010

maria_wlt

DK skriver:

Eller også var forældrene til den anden dreng SKRUP umulige og hysteriske! Dem er der jo også nogle af

Lige præcis...

Anmeld

13. december 2010

Hasselnødden

maria_wt skriver:

Jeg ville nok tage den kommentar med sarkasme.. Tror ikke hun kunne opfylde alle de krav forældre havde.. Måske med meget god grund.. 

Årh den kommentar brugte hun bare fordi min mand havde brugt den tilsvarende omkring vores udlejer  dfu ved sådan en der tror storbønder stadigvæk har alverdens magt og know-it-all ude på landet  - og jeg læser til pædagog og min mand er pædagog, så den er flittigt brugt, så den ligger jeg ikke så meget i - men det er mere situationen  Og du har fuldstændig ret, det kan jo skyldtes hvad som helst - og har skam også mødt de dersens forældre ude i institutionerne  Men nu er der kun 2 børn tilbage, en pige og vores Elias. heldigvis er de næsten aldersvarende.. pigen går, så Elias har stadigvæk en lille rollemodel at hygge sig sammen med, hun er bare en kraftig ung dame som er lidt af en bully.. så han er ikke så glad for at have hende tæt på altid, da hun kan være ganske voldsom. Men der kommer da snart en friskbagt om ikke så længe, en pige mere.. som er yngre end de to.. så det er jo en fin blanding igen..

Anmeld

13. december 2010

Hasselnødden

Kildebakken skriver:

Forstår godt din uro. Når din søn er den eneste tilbage, kan føleksen godt blive sådan lidt at rotterne forlader den synkende skude, men det er jo slet ikke sikkert at det er omstændighederne. Jeg tænker at det kan jo være alt muligt de ikke kan enes om. Middagslur, mad eller tøj, så det er ikke sikkert at du vil få den samme konflikt. Det har nok stået på et stykke tid, hvis han allerede har fået plads et andet sted. Du bliver nød til at følge din egen mavefornemmelse omkring jordemor, vigtigst er det at dit barn er glad for at komme der. 

Kh

True that  Ja, vores mavefornemmelse har ikke ændret sig sidenhen, vi mener stadigvæk hun er god for vores søn og vi kan jo til hver en tid skulle tingene ændre sig, finde et andet sted til ham. Vi er jo ikke bundet for evigt, men det vil da være det bedste hvis det er hos hende han skal være de næste tre år  Vi kommer godt ud af det med hende og hendes mand og børn.

Anmeld

13. december 2010

Malthes mor

maria_wt skriver:

Lige præcis...

Ja det er utroligt at sådanne forældre vælger dagplejen. Stakkels børn, som bliver hevet ud og ind af forskellige dagplejere og deres hjem 

Anmeld

13. december 2010

Kildebakken

True that  Ja, vores mavefornemmelse har ikke ændret sig sidenhen, vi mener stadigvæk hun er god for vores søn og vi kan jo til hver en tid skulle tingene ændre sig, finde et andet sted til ham. Vi er jo ikke bundet for evigt, men det vil da være det bedste hvis det er hos hende han skal være de næste tre år  Vi kommer godt ud af det med hende og hendes mand og børn.

hov så lige jeg havde skrevet "jordemor" istedet for dagplejemor...

Meget dejligt at høre hvor godt I og han har det med hende... forstår dog stadig godt nysgerrighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.