åh for fanden i helvede hvor de bare gør mig 
nåh men...som nogen måske husker, så sad vi der og skulle skrive invitationer til navngivningsfesten og så sad man der og tænkte halløj halløj i 15 mennesker som vi ikke gider se, vil I komme
samtidig ER det jo Sørens familie (ja pis og lort, men de er de jo!) og jeg kan udmærket forstå at man ikke bare siger adjø og dropper dem. samtidig synes jeg det er SÅ groft, at det kun er hans ældste søster der har været på besøg for at se z!! (for lige at give et korrekt billede, så har Søren 3 søskende, der alle er omkring de 50 og har familier og GOD økonomi (as in temmelig velhavende), de bor i Århus, Aalborg og Thisted, som ja, er langt væk, men IKKE har en betalingsbro herned!).
nåh, en aften er den gode frøken kommet i seng og jeg er egentlig på vej i seng, da vi kommer til at snakke om hvad dælen vi skal gøre med de invitationer og Søren beder igen om mere tid og jeg begynder at sige, at jamen så må vi jo invitere dem, for der ER snart ikke mere tid at tage af (og jeg kender Søren godt nok til at vide, at han fortsætter med at bede om tid til der vitterligt ikke ER mere tid og så føler han at problemet har løst sig selv uden han blev nødt til at tage stilling til noget
). Søren siger han ikke har lyst til at invitere dem med og jeg siger, at hvis vi ikke inviterer dem er det lig med, at de ikke skal være en del af mit og zs liv, for jeg gider ikke den der valsen ind og ud uden forpligtigelser. Vi snakker frem og tilbage og til sidst bliver jeg rigtig ked af det - mest fordi jeg er så hamrende vred på dem. de HAR pengene til at komme og besøge os, men de har ALDRIG været og besøge os! Da vi boede i københavn var det KUN os der tog til jylland og besøgte dem - OG fik stikpiller om, at vi ikke kom nok! da havde vi overhovedet ikke pengene til det, men gjorde det bl.a. for at se Sørens mor der jo sad i kørestol og var stort set blind. Efter vi flyttede herned har vi haft besøg EEN gang...jep, en gang som i 1 gang - det var da jeg inviterede dem til Sørens fødselsdag. De har aldrig sendt et fødselsdagskort til nogen af os, eller bare ringet og sagt tillykke. i år inviterede hans ene søster endda sig selv PÅ MIN FØDSELSDAG uden at vide at det var min fødselsdag
(jeg sagde pænt til Søren at han måtte skrive hun ikke var velkommen den dag, for jeg gad ærlig talt ikke have besøg af nogen der ikke engang har min fødselsdag noteret i deres kalender...aj men COME ON!).
Men jeg begynder at græde og siger, at der fandme ikke er nogen undskyldninger for deres opførsel i forbindelse med zs fødsel. Hans anden søster (hende der ikke har været på besøg) sendte os en sms om at de lige skulle have styr på "nogle ting" og så kommer de og ser hende, og jeg blev bare så provokeret for JEG var i behandling og kom alligevel hele vejen til Thisted og Århus i juledagene. JEG havde lige mistet et barn da jeg igen kom til Thisted og Aalborg og JEG var lige blevet gravid med MASSIVE opkastninger (jeg har brækket mig på alle offentlige toiletter mellem Hanstholm og Faaborg - og jeg overdriver ikke engang) da jeg kom til Thisted IGEN (til en 40 års fødselsdag hvor de ikke engang havde lavet en velkomstdrink til mig uden alkohol i, så jeg stod som den eneste uden glas og blev budt velkommen!!!), så der er ikke "nogen ting" der undskylder at man ikke kommer og byder et nyt familiemedlem velkommen til verden. Jeg var TOSSET og jeg tudbrølede til sidst og så sagde Søren det, som jeg jo slet ikke havde tænkt: "en eller anden dag kan jeg ikke huske en lille ting om mine forældre og så kan jeg aldrig få den at vide fordi jeg har opgivet kontakten med mine søskende". åh, jeg tuder bare af at skrive det her. Hvor er det bare skrækkeligt at have mistet sine forældre i så ung en alder som han har og så føle at man er nødt til at finde sig i al deres pis fordi man er bange for man en dag ikke kan huske noget om sin mor og far. men jeg kan jo godt forstå det når han siger det sådan, jeg kan godt forstå han er dødbange for at miste sin mor og far, for han kæmper virkelig for at holde sine minder om dem i live og jeg ved jo hvor ked af det han er over, at de ikke kan se z idag (jeg hørte ham en dag sige til z "Hvis Bedstemor kunne se dig, så ville hun slå flikflak i sin kørestol" og da måtte jeg gå ud i køkkenet og synke en STOR klump).
nåh...nogle dage senere taler jeg i tlf med min mor og jeg fremlægger hele problemstillingen (og hyler om igen) og siger at jeg synes det er så negativt at skulle invitere dem til navngivningen og gå rundt og tænke at de jo alligevel ikke vil komme. Så hvis de kommer, blir jeg irriteret over de kommer når de ikke har vist interesse før og hvis de ikke kommer blir jeg vred over de ikke er interesserede. og så er der pludselig en masse negative følelser omkring en fest der skal handle om, hvor fantastisk det er, at z er her i verden. Min mor foreslår, at vi inviterer dem allesammen weekenden efter (dvs igår) og så ser hvad de svarer. naturligvis er det kort varsel OG december, men min mor siger, at det er sværere at sige nej til en konkret invitation end til en "I er velkomne hernede" løs invitation. Jeg frmemlægger forslaget for Søren, der faktisk ikke har nosserne til at gøre det og først siger ja, da jeg siger, at jeg nok skal skrive rundt til dem og invitere (så overbevist er han om, at de er ligeglade og ikke vil komme). Jeg skriver så rundt "Hej! Nu er der en lille pige der snart fylder 2 måneder og som stadig ikke har mødt alle sine jyske onkler, tanter, fastre og ikke mindst kusiner og fætre, derfor vil vi gerne invitere Jer lørdag den 11/12 kl 15 til boller og kage. Vi håber I kan komme!". Næste morgen tikker en besked ind fra 1. søster (hende der ikke har været her endnu), at det kan de ikke for hendes drenge skal være hos deres far og hende og den nye mand til på weekendophold, men at de gerne vil komme den 21. istedet - hvis vi da ikke kommer til Alfreds fødselsdag d. 18.. Jeg skriver så tilbage, at de skal være velkomne den 21., men at vi ikke kommer til Thisted d. 18. da vi overhovedet ikke må køre så langt med z i autostolen (det vil jo tage os stort set en hel dag bare at køre den ene vej OG vi skal overnatte hos dem, hvilket jeg overhovedet ikke er parat til endnu, desuden har vores SP sagt, at vi ikke skulle køre længere end til kbh eller Århus når hun er så lille). Jeg kan godt mærke på hende, at hun blir lidt "nåh nåh" over min besked og over at det er mig hun skriver med og ikke Søren, men altså. Hans bror ringer på et tidspunkt hvor jeg ikke når tlf'en, men ringer til Søren om aftenen og siger, at de abzut ikke kan komme før efter nytår pga arbejde 
Fælles for både søsteren og broderen er, at de hele tiden forsikrer os om, at vi "nok skal få gaver", både barsels- og julegaver. og vi er så RØVligeglade med gaver, jamen altså! det kan da være ligegyldigt at få gaver af mennesker man aldrig har mødt!!!
Den sidste søster, der var her da z var 5 dage, ringer og spørger om hun godt må komme igår selvom de andre ikke kan, for hun vil bare så gerne se z igen. Det er vel at mærke den søskende Søren har haft det sværest med igennem sin opvækst, men hun er gået all-in på fasterrollen
(og siger igår, da Søren siger at navngivningsfesten blir holdt i københavn, at "vi vil SELVFØLGELIG komme og fejre hende med jer!", så Søren var et stort smil da de kørte).
Så ja...opdateringen er vist at...der ikke rigtig er den vilde opdatering. dog sagde Søren "hvis der er nogen kommentarer om, at festen blir holdt i københavn, så siger jeg at de er velkomne til at blive væk og hvis de ikke kommer, SÅ vil jeg ikke mere!", hvilket jeg faktisk synes er stort når jeg tænker på hvilke tanker og følelser han tumler med i forhold til sin familie og sin fortid.
hvis der er nogen der er nået bunden af det her rableindlæg, så burde I næsten ha vundet en and
jeg har bare brug for lige at læsse af, for jeg er bare virkelig påvirket af situationen og kan ikke rigtig se hvad løsningen er, eller om der er nogen! jeg vil ikke være den sure kæreste der siger han skal droppe sin familie, men jeg vil heller ikke tillade at man kan valse ind og ud af zs liv - under INGEN omstændigheder!! det har jeg selv prøvet som barn og ung og det er utrolig sårende som barn at vide at der er nogen der er ligeglade med en og ens familie og z har SÅ mange mennesker der SÅ gerne vil hende og de skal ikke overskygges af dem der ikke vil. ja...og der har vi måske løsningen i virkeligheden