Krop til salg...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2010

Kløver

Tullen85 skriver:

Nu har jeg i de sidste par dage i et andet debat forum, diskuteret om hvorvidt prostitution bør være lovligt eller ej... Og er umiddelbart den eneste på den side der er for et forbud... Debatten udviklede sig således at alle andre end mig mente at man selv burde bestemme 100% over sin egen krop. Hvilket betød de fleste gik ind for at man som kvinde bør have ret til at være rugemor mod betaling...

Så tænkte jeg jo liige jeg ville høre jeres holdninger, eftersom 80% på den anden side var hankøn...

Bør man kunne sætte sin krop til salg, uanset formålet?

hmmm tja det er nok en smule for hårdt stillet op, da jeg feks ser forskelligt på prostitution og at være rygemor

At være prostituaret vælger man jo i princippet selv, og det går jo kun ud over en selv, hvor jeg synes at der er for store ricisi forbundet med at være rugemor. Nu tænker jeg på det med at penge bliver blandet ind i det, for det er noget utrolig svært noget, også i forhold til fødsel og alle de ting, og hvis man feks gør det ofte, sælger sin krop, som rugemaskine, kan det så måske gå ud over barnet fordi kroppen til sidst har svært ved at holde til det. der er det jo ikke kun en selv, men også et kommende barn, det kan gå ud over 

så jeg ved ikke helt hvad jeg præcis skal svare eller om jeg har svaret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2010

DK

Jeg synes det er op til den enkelte kvinde hvad hun vil bruge sin krop til!

Naturligvis skal trafficing, alfonser osv. være forbudt, men at en selvstændig kvinde vil sælge sin krop (om det så er til at være en rugemaskine eller til sex) det må være helt op til den enkelte!

Jeg synes at lovgivningen idag, hvor det er lovligt at sælge sin krop hvis det ikke er ens "hoved beskæftigelse" er SÅ dobbeltmoralsk.

Jeg synes også det er et rigtig rigtig hårdt job at ruge sådan et barn ud! Og at det burde være lovligt at få penge for det! Tænk hvilken KÆMPE lykke det ville være for de forældre der fik barnet! Man betaler jo også MASSER af penge når man adopterer og der er der jo ingen der synes at man "køber" et barn! Så hvorfor forskellen?

Derudover synes jeg også at kvinder burde få flere penge for deres donor æg, end mændene får for deres sædceller. Altså det er jo en meget større, langvarig og smertefuld proces at donere æg, end det er at donere sæd (). Derfor kan det ikke passe at man kun kan få 500 kr for det, når man skal stikkes, have fri fra job til div. scanninger af æggene og udtagning osv, og bare have ondt/have det ubehageligt! Men det er jo TYPISK ligestillingen, mænd får bare meget bedre løn, for både sjovere og nemmere arbejde!

Anmeld

12. december 2010

B&J

prostitution burde være helt lovligt i mine øjne da handicappet og andre kan benytte sig af det og jeg syntes det er så fantastisk.... men alle burde betale skat osv af de de tjener så de burde blive ansat hos sig selv eller hvordan man kan sige det... og hvis ikke de har papir burde de få en bøde eller noget andet ved det ikke virker helt men der burde være en regl....

og en rugemor jaaa nogle vil sikker bruge det som en løsning om af få penge hvis de ikke har nogle men samtidig ville det jo være fantastisk for den familie der virkelig gerne vil have et barn ja den er virkelig svær

Anmeld

12. december 2010

L-Mortil3

Jeg synes det er svært at svare på fordi der er SÅ mange aspekter inde over der gør at folk tager disse valg.

I bund og grund har vi jo alle bestemmer retten over vores krop, men ved at gøre den til vores indtægt, endten iform af prostitution, rugemor eller hvad det måtte være, så kommer der jo lidt andre spilleregler.

Det er ikke længere "bare" fri vilje, man kan også være tvunget ud i det, og hvem skal gøre sig til herre over dette, og bestemme hvem der er tvunget og hvem der ikke er, ligesom i england, hvem der er "købt" til at bære et barn for en anden, og hvem der gør det frivilligt.

Som udgangspunkt må jeg sige, krop til salg, NEJ, det synes jeg ikke er i orden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.