Forkerte Jerntabletter ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2010

Laura.

Babyklar skriver:

Jeg fik afvide af min jordemoder at jeg bare sku tag gravitamin og jern. ikke mere

Det er også det jeg tager - intet mere eller mindre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2010

otlitrom

Dk_lady skriver:

ja, de er måske ikke helt spildt alligevel så... så har jeg da også til utrolig langt tid.. heh... men det lyder som en løsning jeg godt kunne benytte mig af så..

Så har du til resten af graviditeten, og resten kan du aflevere på apoteket, når du er færdig, eller give videre til een der mangler. Hvor langt er du henne?

Anmeld

12. december 2010

Laura.

kitty skriver:

Så har du til resten af graviditeten, og resten kan du aflevere på apoteket, når du er færdig, eller give videre til een der mangler. Hvor langt er du henne?

Tager Apoteket da imod overskud af medicin ?

Jeg er 24+6 i dag... Sat til d.  27 marts.. Tiden flyver bare afsted, det er gået så stærkt indtil videre...

Hvad er din egen status ? - gravid, har børn..?

Anmeld

12. december 2010

maria_wlt

kitty skriver:

De spinder guld på de gravide!! Jeg hvad ved at falde bagover, da jeg skulle punge 100kr for jerntabletterne.. Det kan gøres MEGET billigere... Men smager de ikke elendigt, når de bliver delt?

De smager ikke af noget... de går ikke i stykker når man deler dem

Anmeld

12. december 2010

maria_wlt

Dk_lady skriver:

Hm... ja, det kunne selvfølgelig være en løsning..  Har du de samme tabletter ?

Jeg har helt samme tabellet.

Jeg tager dem, vitaminpiller fra fakta (der er det samme i som Gravitamin og koster kun 50 kr for 100) Så tager jeg kalk og fiskeolie. Kalken koster 50 i Bilka for 150 på tilbud og fiskeolien kan altid købes i Netto eller Fakta til 19 kr.

Anmeld

12. december 2010

Mormilla

Dk_lady skriver:

Gik på døgnapoteket i dag efter arbejde, da jeg var løbet tør for både Gravitamin og jerntabletter.

Efter at have ventet 40-45 min. bliver det endelig min tur. Jeg bestiller mine ting, kommer hjem og ser at hun har givet mig de forkerte jerntabletter... - Jeg huskede ikke at det var GarviJern, og fik ikke sagt det til hende. - dumme mig ! Jeg tænkte heller ikke lige over at der var flere forskellige preperater...  Hun har givet mig en bøtte Jern med vitamin C. hvor 1 tablet indeholder 330 mg. ferrofumarat svarende til 100 mg jern, hvor GraviJern tabletterne indeholder langt mindre og det anbefalede kun er 40-50 mg. pr. tablet.

Selvfølgelig står der på bonen at medicin ikke tages retur, hvilket på en måde er forståeligt nok.. men ærger mig bare sådan over at have fået de forkerte..

Jeg tør ikke at tage nogle af disse jerntabletter da de indeholder så meget over det anbefalede.. men bare lige for at sikre mig, er der så nogen der ved om det har nogen betydning eller kan være skadeligt hvis man tog en tablet ? Ellers ryger de lige i skraldespanden..

Hvis du ikke har åbnet dem så ta tilbage og sig at dem må du ikke ta når du er gravid. Så tager de dem tilbage og gir dig de andre. Det gjoprde de ved mig. Det var så os dem der havde anbefalet de forkerte...

Anmeld

12. december 2010

Laura.

maria_wt skriver:

Jeg har helt samme tabellet.

Jeg tager dem, vitaminpiller fra fakta (der er det samme i som Gravitamin og koster kun 50 kr for 100) Så tager jeg kalk og fiskeolie. Kalken koster 50 i Bilka for 150 på tilbud og fiskeolien kan altid købes i Netto eller Fakta til 19 kr.

Okay... jamen det hjalp jo en del.. Jeg deler bare en tablet, så har jeg også til det næste lange stk. tid...

Mange tak for jeres svar, alle sammen.

Anmeld

12. december 2010

otlitrom

Dk_lady skriver:

Tager Apoteket da imod overskud af medicin ?

Jeg er 24+6 i dag... Sat til d.  27 marts.. Tiden flyver bare afsted, det er gået så stærkt indtil videre...

Hvad er din egen status ? - gravid, har børn..?

Alt overskydende medicin skal på apoteket. Det må ikke smides ud i alm. affald.. Så jeg ville aflevere det der ved lejlighed..

Jeg er 12+4 med vores første barn. Og nøøøj hvor vi glæder os. Vi synes ikke tiden er gået så stærkt, men vi har også haft utrolig lang ventetid inden (det tog 3 år at blive gravid), så vi er nok bare utålmodige

Anmeld

12. december 2010

Laura.

kitty skriver:

Alt overskydende medicin skal på apoteket. Det må ikke smides ud i alm. affald.. Så jeg ville aflevere det der ved lejlighed..

Jeg er 12+4 med vores første barn. Og nøøøj hvor vi glæder os. Vi synes ikke tiden er gået så stærkt, men vi har også haft utrolig lang ventetid inden (det tog 3 år at blive gravid), så vi er nok bare utålmodige

Hm... det var jeg slet ikke klar over...

Hvor er det fantastisk.. jeg kan godt forstå at I glæder jer...  Det er også vores første, og vi er bare så glade og spændte..

Anmeld

13. december 2010

sandratobias

Tror nu sagtens du kan ta en hel en... Men ellers kontakt da lige lægen og se hva de siger... 

Nu har jeg i mange uger taget dobbelt af mine gravijern da min blod procent er for lav..
Men regner med at det er sådan nogle som du har købt, som jeg ska ha nu her i morgen, er løbet tør... 

Sandra - Uge 29+1

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.