Gik på døgnapoteket i dag efter arbejde, da jeg var løbet tør for både Gravitamin og jerntabletter.
Efter at have ventet 40-45 min. bliver det endelig min tur. Jeg bestiller mine ting, kommer hjem og ser at hun har givet mig de forkerte jerntabletter...
- Jeg huskede ikke at det var GarviJern, og fik ikke sagt det til hende. - dumme mig ! Jeg tænkte heller ikke lige over at der var flere forskellige preperater...
Hun har givet mig en bøtte Jern med vitamin C. hvor 1 tablet indeholder 330 mg. ferrofumarat svarende til 100 mg jern, hvor GraviJern tabletterne indeholder langt mindre og det anbefalede kun er 40-50 mg. pr. tablet.
Selvfølgelig står der på bonen at medicin ikke tages retur, hvilket på en måde er forståeligt nok.. men ærger mig bare sådan over at have fået de forkerte..
Jeg tør ikke at tage nogle af disse jerntabletter da de indeholder så meget over det anbefalede.. men bare lige for at sikre mig, er der så nogen der ved om det har nogen betydning eller kan være skadeligt hvis man tog en tablet ? Ellers ryger de lige i skraldespanden..
Anmeld