kan mave "gære"??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.455 visninger
19 svar
0 synes godt om
12. december 2010

Kay

ja et underligt spørgsmål... og det har intet med graviditet at gøre

jeg har tit formeget mavesyre, og det har jeg vennet mig til... men for 2 år siden da jeg var på ferie, begyndte min mave at boble på en underlig måde... og jeg bøvsede meget, og bøvserne smagte ligesom juice lugter når det er gæret....  det er rigtig ubehageligt og gør også lidt ondt... jeg tænkte at det var noget med daden/drikkevare på hotellet og har ikke skænket det en tanke siden, da det forsvant da vi kom hjem...

men i går og i dag er det her igen... det hjælper lidt med mavesyre tabbeletter, men ellers hjælper intet... jeg er total oppustet, og kan mærke min mavesæk præsser på ribenene, og det gør lidt nass... har ikke lyst til mad... jeg prøvede med en cola, men så følte jeg jeg skulle eksplodere...

nogle der har prøvet det, eller ved om en mave kan gære?? eller ideer til at få det væk??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2010

Kay

slet ingen der kan hjælpe?

Anmeld

12. december 2010

Dinna88

Hvis det var mig ville jeg give det er par dage og SÅ til lægen hvis ikke det gik i sig selv

Anmeld

12. december 2010

SussieThyssen

Kay skriver:

jeg har tit formeget mavesyre, og det har jeg vennet mig til... men for 2 år siden da jeg var på ferie, begyndte min mave at boble på en underlig måde... og jeg bøvsede meget, og bøvserne smagte ligesom juice lugter når det er gæret....  det er rigtig ubehageligt og gør også lidt ondt... jeg tænkte at det var noget med daden/drikkevare på hotellet og har ikke skænket det en tanke siden, da det forsvant da vi kom hjem...

men i går og i dag er det her igen... det hjælper lidt med mavesyre tabbeletter, men ellers hjælper intet... jeg er total oppustet, og kan mærke min mavesæk præsser på ribenene, og det gør lidt nass... har ikke lyst til mad... jeg prøvede med en cola, men så følte jeg jeg skulle eksplodere...

nogle der har prøvet det, eller ved om en mave kan gære?? eller ideer til at få det væk??

Jeps..nu er du inde på et af mine specialeområder
Ganske almindelig danskvand UDEN citrus i rigelige mængsder og paragurt tabs.
Så skal den nok komme på rette køl igen.
Hvis man lider af for meget mavesyre, er det en god ide altid at drikke meget danskvand.
Jeg er født med kronisk for meget mavesyre og var ved at dø af det som lille flere gange.
Senere i livet rykker det gerne ned i tyktarmen og sætter sig også der som kronisk tyktarms katar.
Hvis du vil have den rette diæt som kan gøre dit liv mere udholdeligt, så bare sig til.
Selv får jeg også syreneutralicerende, men jeg får nogle der både forebygger Reflux, altså halsbrand og forhindrer kramper i spiserøret.
Damn det er besværligt med alle de dårligdomme.
Men som sagt en god diæt kan klare de værste maveproblemer.

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. december 2010

Kay

SussieThyssen skriver:

Jeps..nu er du inde på et af mine specialeområder
Ganske almindelig danskvand UDEN citrus i rigelige mængsder og paragurt tabs.
Så skal den nok komme på rette køl igen.
Hvis man lider af for meget mavesyre, er det en god ide altid at drikke meget danskvand.
Jeg er født med kronisk for meget mavesyre og var ved at dø af det som lille flere gange.
Senere i livet rykker det gerne ned i tyktarmen og sætter sig også der som kronisk tyktarms katar.
Hvis du vil have den rette diæt som kan gøre dit liv mere udholdeligt, så bare sig til.
Selv får jeg også syreneutralicerende, men jeg får nogle der både forebygger Reflux, altså halsbrand og forhindrer kramper i spiserøret.
Damn det er besværligt med alle de dårligdomme.
Men som sagt en god diæt kan klare de værste maveproblemer.

Kærligst
Sussie

øvvv er det det enese man kan gøre??? kaster op bare lugten af danskvand... men måske det også hjælper at kaste op...

jeg bruger mest kuracid og alminox mod mave syren... og de hjælper da også lidt nu... men... ja...

sidst gik det over efter en uge... nu må vi se

men tak for hjælpen

Anmeld

12. december 2010

Kløver

Kay skriver:

Jeg har selv lidt af for meget mavesyre, men kan dog ikke lige genkende det du skriver. det eneste jeg nok kan give af gode råd, er at du skal holde dig fra syrlige ting som cola og juice, og drikke spise mælkeprodukter

men måske lægen har et godt bud på noget der kan afhjælpe en gærende mave

Anmeld

12. december 2010

Kay

Maja84 skriver:

Jeg har selv lidt af for meget mavesyre, men kan dog ikke lige genkende det du skriver. det eneste jeg nok kan give af gode råd, er at du skal holde dig fra syrlige ting som cola og juice, og drikke spise mælkeprodukter

men måske lægen har et godt bud på noget der kan afhjælpe en gærende mave

ja har også prøvet at drikke noget mælk i dag... og kan mærke at mad og mælk hjælper... men det er sku svært når man har den dumme smag i munden af gæret et eller andet det giver kvalme... og så er det svært at få noget som helst ned...  men tak for tippet... må ud og købe youghurt i morgen

Anmeld

12. december 2010

Kløver

Kay skriver:

ja har også prøvet at drikke noget mælk i dag... og kan mærke at mad og mælk hjælper... men det er sku svært når man har den dumme smag i munden af gæret et eller andet det giver kvalme... og så er det svært at få noget som helst ned...  men tak for tippet... må ud og købe youghurt i morgen

hmm jeg har lidt af halsbrand her under min graviditet og der har danskvand været et rent vidundermiddel, måske det kunne gøre noget godt for dig også

Anmeld

12. december 2010

Kay

Maja84 skriver:

hmm jeg har lidt af halsbrand her under min graviditet og der har danskvand været et rent vidundermiddel, måske det kunne gøre noget godt for dig også

jeg tror jeg vil give det et forsøg... men har bare aldrig kunne fordrage dansk vand... får lyst til at kaste op bare af lugten... men... ja man er vel nød til at prøve  du er ikke den eneste der siger det virker... så...  må nok bide lidt af min kræsen hed i mig

Anmeld

12. december 2010

Kløver

Kay skriver:

jeg tror jeg vil give det et forsøg... men har bare aldrig kunne fordrage dansk vand... får lyst til at kaste op bare af lugten... men... ja man er vel nød til at prøve  du er ikke den eneste der siger det virker... så...  må nok bide lidt af min kræsen hed i mig

jeg har heller aldrig været fan af det, men er blevet meget bedre til det, og jeg køber den billige 2 liters fra harboe med citrus, den kan fås i de fleste butikker og koster en 5-7 kr for 2 l

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.