Jeg havde en SP i telefonen igår, havde bedt om besøg men det var ikke en mulighed..
Nå, men hun sagde at det vigtigste var at man var sikker på beslutningen,
for baby ville kunne mærke hvis det var et halvhjertet forsøg.
SP mener at grunden til at Tristan ikke spiser så store portioner skemad, og hellere bare vil have noget at grave i,
kan være fordi han simpelthen er for mæt af MM, fordi jeg ammer så meget i løbet af natten.
Jeg har jo indtil nu, lagt ham til hver gang han er vågnet,
også selvom han er vågnet 10 gange på de 12 timer fra han puttes til han står op om morgenen.
Natten til igår (inden jeg snakked med SP) prøvede jeg en af gangene han vågnede at give ham en tår vand af sit lille glas, og putte ham igen.
Og så stod jeg ellers uden for døren ventede.. og ventede. Og ventede lidt mere
Men han lagde sig til at sove med det samme. Jeg var helt paf, og havde jeg ikke prøvet det,
havde jeg nok ikke troet på at det $kulle lykkes for mig at stoppe amningen foreløbig.
Men det jeg gør, er at tilbyde skemad som normalt, alt skemad skal nu laves på MME
og han skal også have MME i sit glas til maden i stedet for vand.
Og så tilbyder jeg flasken hvor jeg normalt ville have ammet. Og hvis han bare vil gumle lidt i sutten er det okay.
Jeg ammer ham så kun når han skal puttes til natten, (og i løbet af natten hvis nødvendigt)
Vi skal prøve forskellige sutter på flasken, og far skal prøve når han er hjemme.
Igår ammede jeg kl 5 om morgenen, og først igen kl 18, og ikke på et tidspunkt var han ked,
jeg var meget overrasket! Men endnu mere overrasket over natforløbet. Han blev som sagt ammet kl 18 og derefter puttet.
Første gang han vågnede fik han en tår vand og sov videre. Han vågnede 2 gange med hvor far vuggede ham i søvn.
Kl 23 lige inden vi gik i seng vågnede han så igen, jeg overvejde at amme, men tog en hurtig beslutning
og valgte først at prøve med sutten som han ellers aldrig har villet ha.
Jeg dyppede sutten i vandet, og gav ham den mens jeg vuggede ham i armene og sag godnatsang. Så sov han!!
Jeg var helt paff!! Og kneb da også lige en tåre i mørket, (mange faktisk)
over følelsen af at min søn må "nøjes" pga et valg som jeg har taget af egoistiske grunde.
Han sov - igen positivt overrasket - til kl 4 hvor jeg så ammede, og vi stod så op kl 6.
Indtil videre er det kun mig der "lider", med ømme
og semidårlig samvittighed,
så i må endelig ikke tænke, at vi forsætter uændret hvis Tristan begynder at reagere negativt..
Men indtil videre er jeg ved godt mod og tror på det nok skal lykkes.
Anmeld