Ammestop når baby nægter flasken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.148 visninger
12 svar
0 synes godt om
12. december 2010

Angel

Hej Piger

Kan man - nænsomt for barnet - stoppe med at amme et barn der indtil videre hverken vil ha sut eller flaske? Og hvordan?
(han vil gerne gumle i både flaske og narresut hvis man holde den for ham, men han kan ikke finde ud af at sutte eller drikke af flasken)
Jeg har også prøvet at gi ham mme i tudekop, men den vil han også kun gumle i.
Har også prøvet at ta gummi-dimsen ud af tudekoppen, så mælken selv løber, men det gider han heller ikke.

Tristan er 6 mdr lige om lidt, og får 3 små skemåltider om dagen, menuen vil snart blive udvidet med fx havregrød, øllebrød og kød.
(Han får så lidt/meget han ønsker, men kan dog ikke endnu spise hvad min SP kalder et måltid, altså 1½ dl af gangen)

Kan i hjælpe?

Jeg har ikke lyst til nogen metoder der indbærer at min lille skat skal "lide",
og jeg kender godt SSTs anbefaling omkring delamning frem til 12 mdr..

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2010

dorthemus

Angel skriver:

Hej Piger

Kan man - nænsomt for barnet - stoppe med at amme et barn der indtil videre hverken vil ha sut eller flaske? Og hvordan?
(han vil gerne gumle i både flaske og narresut hvis man holde den for ham, men han kan ikke finde ud af at sutte eller drikke af flasken)
Har også prøvet at ta gummi-dimsen ud af tudekoppen, så mælken selv løber, men det gider han heller ikke.

Tristan er 6 mdr lige om lidt, og får 3 små skemåltider om dagen, menuen vil snart blive udvidet med fx havregrød, øllebrød og kød.
(Han får så lidt/meget han ønsker, men kan dog ikke endnu spise hvad min SP kalder et måltid, altså 1½ dl af gangen)

Kan i hjælpe?

På forhånd tak

Har desværre ingen gode råd, men det lyder (desværre) ligesom min datter på 6½ måned.....dog vil jeg gerne fortsætte med at amme ved siden af de tre måltider hun får.

Jeg har købt en speciel tudkop fra Nûby, med blød silikonetud...den er et stort hit herhjemme

Anmeld

12. december 2010

MaleneG

Angel skriver:

Hej Piger

Kan i hjælpe?

På forhånd tak

Det mest nænsomme du kan gøre er at trappe et måltid ud af amningen, for hvergang du påføre et skemåltid, husk at skabe plads til hans sult til ske mad ved at "sulte" ham lidt, så han kan mærke sin sult, og blive mere interesseret i skemaden.

Det var hvad jeg fik af vide af min sp dengang.

Men det hjalp desværre ikke mig, hun ville nemlig slet ikke nærme sig sin skemad eller flaske for den sags skyld, så jeg endte med at måtte tage en kold tyrker med amningen, og få ammestop piller, og så desværre tvinge hende til at tage flasken langt fra ønske måden, men det var min eneste udvej, hun begyndte først at spise skemad som 7 mdr, fordi hun var så glad for amningen, og ville intet andet have.

Anmeld

12. december 2010

dorthemus

MaleneG skriver:

Det mest nænsomme du kan gøre er at trappe et måltid ud af amningen, for hvergang du påføre et skemåltid, husk at skabe plads til hans sult til ske mad ved at "sulte" ham lidt, så han kan mærke sin sult, og blive mere interesseret i skemaden.

Det var hvad jeg fik af vide af min sp dengang.

Men det hjalp desværre ikke mig, hun ville nemlig slet ikke nærme sig sin skemad eller flaske for den sags skyld, så jeg endte med at måtte tage en kold tyrker med amningen, og få ammestop piller, og så desværre tvinge hende til at tage flasken langt fra ønske måden, men det var min eneste udvej, hun begyndte først at spise skemad som 7 mdr, fordi hun var så glad for amningen, og ville intet andet have.

Puha det lyder ikke sjovt for nogen af jer Jeg har også været helt fortvivlet over, at Runa ikke ville have andet end modermælk...ingen sut, ingen flaske og ingen skemad  Men jeg fik det samme at vide af min sp om at tage et måltid eller to ud og nu spiser hun...vi er igang med at trappe natamningen ned...puhh det er hårdt

Anmeld

12. december 2010

MaleneG

dorthemus skriver:

Puha det lyder ikke sjovt for nogen af jer Jeg har også været helt fortvivlet over, at Runa ikke ville have andet end modermælk...ingen sut, ingen flaske og ingen skemad  Men jeg fik det samme at vide af min sp om at tage et måltid eller to ud og nu spiser hun...vi er igang med at trappe natamningen ned...puhh det er hårdt

Det kunne jeg godt forstille mig det må være..

Melissa er aldrig blevet ammet om natten, hun har altid sovet igennem, så den del slap vi gudskelov for, men der var også modgang nok i forvejen med at få hende til at spise sin skemad/overgå til flaske.

Men nu spiser hun som om hun aldrig har bestilt andet, hun elsker mad, og spiser lige så meget som et voksen menneske 

Anmeld

12. december 2010

Angel

Tak for svar

han vil gerne ha skemad, bare ikke vildt meget..
men der står i min bog, at han stadig har brug for 750ml MM/MMe pr døgn, så jeg kan vel ikke bare erstatte med skemad? Så vil han jo være tørstig? Han drikker kun 1 shotglas vand til skemaden og en del løber ved siden af..

En dag ser ca sådan her ud:

Står op kl 7
Amme 8.30, derefter formiddagslur
Sove 45-1½ time
Vågen ca 1 time, derefter Skemad
Efter 1-2 timer, amme, derefter middagssøvn
sove 1-2 timer
vågen 1 time, derefter skemad
efter 1-2 timer amme, derefter eftermiddagslur
sove 45-1 time
kl 18 skemad
bad osv, amme, putte kl 19
Nat: vågner mellem 2 og 10 gange hvor han ammes

Anmeld

12. december 2010

Nettemor

jeg har altid fået afvide at hvis man vil lære et barn der er blevet ammet at ta flasken så er det en fordel hvis det er far der gør det. han lugter jo ikke af  modersmælk som jo er en lille babys livret.. så få far (eller hvis ikke det er muligt så bedstemor eller lign.) på banen og hop lidt til side selv..

ville jeg gøre hvis det var mig

Anmeld

12. december 2010

Angel

nettemor skriver:

jeg har altid fået afvide at hvis man vil lære et barn der er blevet ammet at ta flasken så er det en fordel hvis det er far der gør det. han lugter jo ikke af  modersmælk som jo er en lille babys livret.. så få far (eller hvis ikke det er muligt så bedstemor eller lign.) på banen og hop lidt til side selv..

ville jeg gøre hvis det var mig

Far har prøvet lidt, men uden større succes, det er godt nok flere mdr siden, måske vi sku gi det et forsøg mere..

Anmeld

12. december 2010

Nettemor

Far har prøvet lidt, men uden større succes, det er godt nok flere mdr siden, måske vi sku gi det et forsøg mere..

tror at far er nødt til at ta kampen.. udnyt at det er juleferie nu her..  så må det være ham der giver alle mælke måltiderne i ferien.. ved det er hårdt at gi det videre.. har selv svært ved det.. bare det at ta hjemmefra er svært syns jeg. selv om jeg ved de kan klare det og jeg stoler 100 % på min mand..

Anmeld

13. december 2010

Angel

nettemor skriver:

tror at far er nødt til at ta kampen.. udnyt at det er juleferie nu her..  så må det være ham der giver alle mælke måltiderne i ferien.. ved det er hårdt at gi det videre.. har selv svært ved det.. bare det at ta hjemmefra er svært syns jeg. selv om jeg ved de kan klare det og jeg stoler 100 % på min mand..

Julen falder så dårligt i år at der ikke er disideret juleferie for  min kæreste, og de fridage han har, skal tilbringes hos familien, så det er nok ikke lige stedet at omvende baby til flaske

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.