Angel skriver:
Hej Piger
Kan man - nænsomt for barnet - stoppe med at amme et barn der indtil videre hverken vil ha sut eller flaske? Og hvordan?
(han vil gerne gumle i både flaske og narresut hvis man holde den for ham, men han kan ikke finde ud af at sutte eller drikke af flasken)
Jeg har også prøvet at gi ham mme i tudekop, men den vil han også kun gumle i.
Har også prøvet at ta gummi-dimsen ud af tudekoppen, så mælken selv løber, men det gider han heller ikke.
Tristan er 6 mdr lige om lidt, og får 3 små skemåltider om dagen, menuen vil snart blive udvidet med fx havregrød, øllebrød og kød.
(Han får så lidt/meget han ønsker, men kan dog ikke endnu spise hvad min SP kalder et måltid, altså 1½ dl af gangen)
Kan i hjælpe?
Jeg har ikke lyst til nogen metoder der indbærer at min lille skat skal "lide",
og jeg kender godt SSTs anbefaling omkring delamning frem til 12 mdr..
På forhånd tak 
Det mest nænsomme du kan gøre er at trappe et måltid ud af amningen, for hvergang du påføre et skemåltid, husk at skabe plads til hans sult til ske mad ved at "sulte" ham lidt, så han kan mærke sin sult, og blive mere interesseret i skemaden.
Det var hvad jeg fik af vide af min sp dengang.
Men det hjalp desværre ikke mig, hun ville nemlig slet ikke nærme sig sin skemad eller flaske for den sags skyld, så jeg endte med at måtte tage en kold tyrker med amningen, og få ammestop piller, og så desværre tvinge hende til at tage flasken
langt fra ønske måden, men det var min eneste udvej, hun begyndte først at spise skemad som 7 mdr, fordi hun var så glad for amningen, og ville intet andet have.
Anmeld