Kan jeg tillade mig at være sur ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Min kæreste kom hjem fra arbejde idag , og fortalt at han havde brugt 3000 kr (!) på to nye poolkøer (hvad hedder poolkø i flertal?)
Han spiller måske to gange om måneden .. Det er altså kun en hobby og ikke noget han fast går til ..
Han siger så , at han vil melde sig ind i en klub (den nærmeste er 15 km væk og vi har ingen bil) .. Han skal være far lige om lidt , og jeg føler egentlig at jeg gerne ville have at han var hjemme ! Han arbejder jo også cirka 45 timer om ugen .. 
Men dét jeg blev mest sur/skuffet over , var at han bruger så mange penge uden overhovedet at drøfte det med mig ! Jeg er på kh og han er elev .. Så penge har vi ikke ligefrem mange af ..
Vi har ikke fælleskonto .. Men vi har adgang til hinandens netbank , og deles om regninger / indkøb osv. .. Og jeg kunne aldrig drømme om at bruge så mange penge uden at spørge om hans mening først

Er anonym af hensyn til min kæreste ..  

Ville helt sikkert blive temmeligt gal i hovedet...
Jeg ville nok slå i bordet og sige at det kan du ganske enkelt ikke gå med til og at han skal levere dem tilbage.
Og så kan han jo spare op og ønske sig penge til det i julegave.
Som han gør nu, er det jo totalt barnligt.
Sådan noget enes man om, og hvis han ikke kan finde ud af at være et par, så han bedst tjent med at være single.
At han gerne vil have en fritidsinteresse er forståeligt nok, men det kan han jo begynde på senere når bebsen er kommet til og den er blevet lidt ældre.
Som jeg ser det, er det en slags forsinket ungkarle-panik reaktion, måske pga det er lige op over at du skal føde.
Så tag en seriøs snak med ham.
Held og lykke med det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2010

Angelspot

Anonym skriver:

Har bare så ondt efterhånden , at jeg ikke kan holde ud at gå nogen steder .. Er i 39. uge .. 

Men det kan jo være jeg nærmest flytter ind hos mine veninder / forældre når den lille kommer , fordi jeg er træt af at være alene .. Så fatter han det måske 

Ja så kan det være han fatter det..... men vil da helt klart mene det er bedre at starte et andet sted end at flytte. Feks starte med at snakke med ham om det. Med mindre der også er andre ting der plager dig.

Jeg har en klar holding til din situation. Hvis din kæreste virkelig havde brug for de poolkøer, så havde du nok hørt ham ønske sig dem i løbet af noget tid, med mindre det netop var et panikkøb, som nogen nævnte. Og helt ærlig, så burde han havde snakket med dig om det, da det egentlig er et ret stort beløb uanset tanken med det. Og det er da vældig hyggeligt at mødes med vennerne til et slag pool, men med en bette om lidt og nok at tage sig af, så er tidspunktet måske ikke helt okay. Især ikke hvis der også skal tages hensyn til hans fodbold, for hvem dælen er det så der kommer til at sidde isoleret derhjemme. Og synes da man er to om at få barn, så måske det er på tide han også kommer ind i kampen her. Og jeg mener ikke fodboldkampen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.