Kan jeg tillade mig at være sur ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2010

Anonym trådstarter

DianaBaastrup skriver:

Ja okay så ved jeg godt nok heller ikke om jeg ville være glad for det har du snakket med ham om det siden han er kommet hjem..

puhhhaaa jeg tror jeg havde snakket med fagforeningen så med de 45 timer, for det tror jeg ikke er helt lovligt :/ 

håber i finder ud af det

Ja , lidt .. Men jeg tuder bare hele tiden - alle de skide hormoner ! :b
Og nu sover han .. For han skal åbenbart på netcafé og spille hele natten ..
Årh .. Nogle gange er mænd bare dumme !

Jeg har selv arbejdet samme sted , og det er vist lovligt :s De kan godt sige at man selv skal betale sin pause .. Om de så kan tvinge en til at holde den , er jeg ikke sikker på :b 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2010

bøgelund

jcmoller skriver:

det kommer jo an på om man har råd til det

ja, men skrev os, at så længe han kunne betale alt det fælles, så kan jeg ikke se problemet..

Anmeld

11. december 2010

bøgelund

Anonym skriver:

Problemet er jo , at han netop ikke har penge til det .. Han har lige klippet hans kort , fordi han lavede overtræk hver eneste måned :/

Jeg ved godt at vi er de vigtigste for ham .. Men helt ærligt , så kunne vi nemt have brugt de penge på andre ting (f.eks. give julegaver til alle dem vi har droppet at give i år )

ja så er der nogle prioriteringer han ikke er god til.. 

men syns du skal sige til ham, hvad du skriver her. at du ikke syns det var nødvendigt at købe de ting der (ved ikke li hva det var)

at du syns der var andre ting, i kunne have brugt de penge på.. 

håber i finder en løsning... 

Anmeld

11. december 2010

Kildebakken

Herhjemme har vi et system med fælles økonomi, hvor vi hver især har et beløb om måneden som bare er vores. Den anden kan ikke se hvad vi bruger det til, så har vi lidt frihed og mulighed for at købe hinanden gaver uden at den anden kan se, hvad de er brugt til. 

Jeg synes det er unfair at bruge så mange penge uden at man har en klar aftale om, hvordan man bruger de fælles penge. 

Med hensyn til pool, så synes jeg også der I en familie skal være mulighed for også at dyrke sine egne interesser, men I bliver jo nød til at overveje, hvordan I vil håndtere den første tid med baby og hvordan jeres familieliv skal være. Pool virker også som lidt af en drengerøvs agtig manifestation, men jeg forstår ham godt, hvis det er der hans venner holder til.

Det virker ikke helt som om din kæreste endnu har tænkt det hele igennem omkring hvem der tager sig af baby hvornår. Hvad med at spørge lidt ind til det og samtidig fortælle, hvordan du ønsker dig det skal være. Det er ok at stille krav og sørge for at inddrage ham på lige fod med dig (så godt som det kan gøres). Du kan jo foreslå at det er ham, der tager den lille til babysvømning eller noget i den dur?

Anmeld

11. december 2010

Anonym trådstarter

Kildebakken skriver:

Herhjemme har vi et system med fælles økonomi, hvor vi hver især har et beløb om måneden som bare er vores. Den anden kan ikke se hvad vi bruger det til, så har vi lidt frihed og mulighed for at købe hinanden gaver uden at den anden kan se, hvad de er brugt til. 

Jeg synes det er unfair at bruge så mange penge uden at man har en klar aftale om, hvordan man bruger de fælles penge. 

Med hensyn til pool, så synes jeg også der I en familie skal være mulighed for også at dyrke sine egne interesser, men I bliver jo nød til at overveje, hvordan I vil håndtere den første tid med baby og hvordan jeres familieliv skal være. Pool virker også som lidt af en drengerøvs agtig manifestation, men jeg forstår ham godt, hvis det er der hans venner holder til.

Det virker ikke helt som om din kæreste endnu har tænkt det hele igennem omkring hvem der tager sig af baby hvornår. Hvad med at spørge lidt ind til det og samtidig fortælle, hvordan du ønsker dig det skal være. Det er ok at stille krav og sørge for at inddrage ham på lige fod med dig (så godt som det kan gøres). Du kan jo foreslå at det er ham, der tager den lille til babysvømning eller noget i den dur?

Han har altid haft en drøm om at blive prof. (og ikke for at lyde som en dum kost , men dét sker jo bare ikke ) Så det er ikke på grund af vennerne , det er for at øve sig .. 
Men han spiller også fodbold , og dér han så alle vennerne jo ..

Han har slet ikke tænkt det igennem .. Jeg tror ikke , at han ved , hvor hårdt det kan være .. Og det KAN jo også være at det bliver en nem lille baby vi får .. Men hvis vi får en med kolik og alt mulig andet , gider jeg ikke , at han bare kommer hjem og spiser , tager til pool/fodbold og så kommer hjem og går i seng .. Så kan jeg sgu ligesågodt være alenemor 

Anmeld

11. december 2010

Diana2013

Anonym skriver:

Ja , lidt .. Men jeg tuder bare hele tiden - alle de skide hormoner ! :b
Og nu sover han .. For han skal åbenbart på netcafé og spille hele natten ..
Årh .. Nogle gange er mænd bare dumme !

Jeg har selv arbejdet samme sted , og det er vist lovligt :s De kan godt sige at man selv skal betale sin pause .. Om de så kan tvinge en til at holde den , er jeg ikke sikker på :b 

ja det kan jeg godt forstå.. Har du prøvet at lave noget selv, sådan tage på cafe tur eller noget så du ikke er alene hjemme. Hæhæ så kan det også være han tænker at du ikke er hjemme  

Anmeld

11. december 2010

Anonym trådstarter

DianaBaastrup skriver:

ja det kan jeg godt forstå.. Har du prøvet at lave noget selv, sådan tage på cafe tur eller noget så du ikke er alene hjemme. Hæhæ så kan det også være han tænker at du ikke er hjemme  

Har bare så ondt efterhånden , at jeg ikke kan holde ud at gå nogen steder .. Er i 39. uge .. 

Men det kan jo være jeg nærmest flytter ind hos mine veninder / forældre når den lille kommer , fordi jeg er træt af at være alene .. Så fatter han det måske 

Anmeld

11. december 2010

Pige2009

Anonym skriver:

Godt med et klogt hoved :b
Har prøvet at forklare ham det .. Men han sagde bare at jeg jo også har brugt mange penge på det sidste (Ja , til BABYTING !) .. Jeg synes ikke at jeg bruger penge på unødvendige ting  

Har du så sagt til ham, at det er babyting, du bruger penge på?

Anmeld

11. december 2010

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Har du så sagt til ham, at det er babyting, du bruger penge på?

Han ved godt , hvad jeg bruger penge på .. Men nogle ting synes han godt man kan undvære ..

Anmeld

11. december 2010

Pige2009

Anonym skriver:

Han ved godt , hvad jeg bruger penge på .. Men nogle ting synes han godt man kan undvære ..

Der er altid noget man kan undvære, det er et spørgsmål om prioritering. Men nu er det jo også dig, der skal gå hjemme med bebs, så alt, hvad der kan lette din hverdag er jo bonus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.