Herhjemme har vi et system med fælles økonomi, hvor vi hver især har et beløb om måneden som bare er vores. Den anden kan ikke se hvad vi bruger det til, så har vi lidt frihed og mulighed for at købe hinanden gaver uden at den anden kan se, hvad de er brugt til.
Jeg synes det er unfair at bruge så mange penge uden at man har en klar aftale om, hvordan man bruger de fælles penge.
Med hensyn til pool, så synes jeg også der I en familie skal være mulighed for også at dyrke sine egne interesser, men I bliver jo nød til at overveje, hvordan I vil håndtere den første tid med baby og hvordan jeres familieliv skal være. Pool virker også som lidt af en drengerøvs agtig manifestation, men jeg forstår ham godt, hvis det er der hans venner holder til.
Det virker ikke helt som om din kæreste endnu har tænkt det hele igennem omkring hvem der tager sig af baby hvornår. Hvad med at spørge lidt ind til det og samtidig fortælle, hvordan du ønsker dig det skal være. Det er ok at stille krav og sørge for at inddrage ham på lige fod med dig (så godt som det kan gøres). Du kan jo foreslå at det er ham, der tager den lille til babysvømning eller noget i den dur?
Anmeld