åååh.. har I det lige som mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.086 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. december 2010

Sitrani

Hej alle gravide..

Jeg er nu 11 uger henne, og har de sidste mange uger haft MINUS overskud! Jeg har været super træt og udkørt.. og inden for de sidste par uger også kastet op og haft kvalme hver dag.. Jeg føler bare at jeg sådan en dårlig kæreste, når jeg ikke engang kan overskue, at vaske tøj.. Det skal lige siges, at min kæreste er kok, og når han er på arbejde er han væk 10-12 timer.. Han har fri et par dage i træk, og så arbejde nogel dage i træk.. Og jeg har fri.... jeg skriver bachelor-opgave, og har derfor ikke så meget anden, end et fritidsjob, der skal passes...

Jeg har bare lyst til, at have styr på mine ting herhjemme.. men kan nogen gange bare ikke få mig selv op af sofaen, enten pga. træthed, eller også pga. voldsom kvalme....

Så ville høre, om der er andre, der bliver lige så dovne af, at være gravide, som mig...??? Det er nemlig møgirriterende.... Ved godt, at så kan jeg da bare "ta' mig sammen", men synes virkelig det er svært... har så også gået med dårligt ben (læg-krampe) i over 2 uger nu.....

Hilsen Sille, 11+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2010

paprika

STN skriver:

Hej alle gravide..

Jeg er nu 11 uger henne, og har de sidste mange uger haft MINUS overskud! Jeg har været super træt og udkørt.. og inden for de sidste par uger også kastet op og haft kvalme hver dag.. Jeg føler bare at jeg sådan en dårlig kæreste, når jeg ikke engang kan overskue, at vaske tøj.. Det skal lige siges, at min kæreste er kok, og når han er på arbejde er han væk 10-12 timer.. Han har fri et par dage i træk, og så arbejde nogel dage i træk.. Og jeg har fri.... jeg skriver bachelor-opgave, og har derfor ikke så meget anden, end et fritidsjob, der skal passes...

Jeg har bare lyst til, at have styr på mine ting herhjemme.. men kan nogen gange bare ikke få mig selv op af sofaen, enten pga. træthed, eller også pga. voldsom kvalme....

Så ville høre, om der er andre, der bliver lige så dovne af, at være gravide, som mig...??? Det er nemlig møgirriterende.... Ved godt, at så kan jeg da bare "ta' mig sammen", men synes virkelig det er svært... har så også gået med dårligt ben (læg-krampe) i over 2 uger nu.....

Hilsen Sille, 11+0

Jeg kender det alt for godt, det er virkelig utrolig med så meget mangel på overskud

Men der er desværre bare ikke noget at gøre. Men jeg er dog nu begyndt at få lidt mere overskud. 

Knus 14+1

Anmeld

11. december 2010

otlitrom

Jeg kender godt det med manglende overskud!! Jeg har aldrig i livet været så træt, som i de seneste 4 uger.. Men nu begynder det at vende.

Min læge målte min blodprocent, og vi fandt ud af at den var alt for lav.. Så jeg har fået dobbelt op på jern i 10 dage, og det har virkelig hjulpet. Måske det også kan hjælpe dig?

Ang. lægkramper ved jeg at man kan få "kinin", men det må man desværre ikke få som gravid, grundet øget abortrisiko.. Jeg synes du skal prøve at tale med din læge, måske h*n har et forslag til noget der kan hjælpe...

Kitty, 12+3

Anmeld

11. december 2010

Sitrani

kitty skriver:

Jeg kender godt det med manglende overskud!! Jeg har aldrig i livet været så træt, som i de seneste 4 uger.. Men nu begynder det at vende.

Min læge målte min blodprocent, og vi fandt ud af at den var alt for lav.. Så jeg har fået dobbelt op på jern i 10 dage, og det har virkelig hjulpet. Måske det også kan hjælpe dig?

Ang. lægkramper ved jeg at man kan få "kinin", men det må man desværre ikke få som gravid, grundet øget abortrisiko.. Jeg synes du skal prøve at tale med din læge, måske h*n har et forslag til noget der kan hjælpe...

Kitty, 12+3

Har været til lægen.. Han kunne ikke hjælpe mig, men min far gav min læg en ordentlig omgang massage i går! Og det har virkelig hjulpet.. Søde far!

Jeg tror også at jeg skal have noge jern-tabletter... har virkelig ingen overskud! Er ikke SÅ træt mere... men er bare for doven..

Anmeld

11. december 2010

betiinsen

havde det også rigtigt meget sådan, specielt fra uge 8-14 ca. men nu er det meget bedre igen og er snart i uge 18 så håber det er det samme for dig..

kunne virkeligt sove overalt, nærmest når jeg stod op ( og sådan har det ellers aldrig været) men det går normalt væk igen, ligesom det gjorde ved mig

Anmeld

11. december 2010

Kildebakken

Kender godt følelsen:-)

Min kæreste er dog meget sød til at påpege at jeg jo gør et stort stykke arbejde for os begge bare ved at min mave vokser og at han faktisk nyder at kunne bidrage lidt. Så må man jo bare gøre ekstra meget ud af at fortælle, hvor stor pris man sætter på hans hjælp:-)

Prøver samtidig lige at fornemme, hvornår han har brug for at jeg tager over, og så hanker jeg op i mig selv i den periode - som nu fx. hvor han sidder og bander over HD-eksamen.

( vær lige opmærksom på at hvis du kaster meget op og har meget kvalme, så kan lægen henvise dig til svanger ambulatoriet eller akupunktur)

KH

Anmeld

11. december 2010

miss freja

Puha, du er bare slet ikke alene.. jeg har det lige på samme måde  og man føler sig bare som en rigtig dårlig kæreste.. jeg har også kastet op og haft kvalme siden uge 5 og er i 11+5 idag - og det er der bare stadig

Men jeg håber at der er lyse tider forude både for dig og alle os andre som "lider" under en graviditet.

Anmeld

13. december 2010

Sitrani

Åh, skønt at jeg ikke er den eneste der er sådan! Haha.. Godt at de 3 måneder snart er gået, så håber jeg på, at det bliver bedre.. Tak for alle de gode svar, nu har jeg det bedre med mig selv.. Haha!

Anmeld

13. december 2010

Rebecca55

Puha, står selv i samme situartion lige nu og tror ikke det er os den er gal med... Jeg kan sove konstant, har mega kvalme og orker ingen ting. Tror bare vi skal glæde os til det går over...

God bedring

Anmeld

13. december 2010

JustMe

Hej alle gravide..

Hilsen Sille, 11+0

Det er jo ikke fordi du er doven søde!!!  Hvis du havde haft roskildesyge, tror du så, din kæreste havde forventet, at du var fit for fight? Havde du selv?

Graviditet er måske ikke en sygdom, men nogle har de samme symptomer, og det er nu engang dem, der gør en træt, dårlig og "ugidelig". Da jeg havde min værste periode med kvalme (den varede så næsten 3 måneder fra uge 6 til uge 16 og jeg har stadig kvalme, men den er blevet bedre), måtte min kæreste gøre det meste...og jeg er altså sygemeldt uden studier eller fritidsjob at tage mig af også.

Giv dig selv den ro, du har behov for nu - så kan du altid tage revance, når du får det bedre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.